Så er den gal igen
Fra : @

Dato : 04-07-08 06:43

Igen ønsker nolge politikere at fremsætte et tåbeligt lovforslag, som
kan betyde at folk slet ikke tør købe selv den mindste ting mend hjem
fra ferie, ingen har da tid til at sætte sig ind i hvad der er
"mærkevare" eller ikke

<<<<<
http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1028892.ece

- Det er almen viden, at et Rolex-ur koster mere end nogle få hundrede
kroner.

Omvendt skal man passe på med at kriminalisere de danskere, der køber
en kopi af en Nike-kasket i udlandet.

<<<<<<

påstande som ovenstående viser jo at politikere som sædvanlig ikke
aner hvad de udtaler sig om

jeg aner intet om hvad et Felix-ur BØR koste - nu ser det så ud til at
det bør koste mere end et par hundrede kroner- så må prisen vel være
12- 1300 kr.

ligeledes aner jeg intet om at en gemen kasket overhovedet kan være en
mærkevare -
hvem er for øvrigt ham m/k Nike?

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : /Peter

Dato : 04-07-08 15:55

> [...]
> http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1028892.ece
>
> - Det er almen viden, at et Rolex-ur koster mere end nogle få hundrede

Alle kender da heller ikke hele lovgivningen, men man kan alligevel
blive straffet,
der er også visse dyr og planter du ikke må hjemtage.
- uvidenhed giver ikke straffrihed.

Men ellers kan jeg da godt være enig i din tankegang.

Fra : @

Dato : 04-07-08 16:13

On Fri, 4 Jul 2008 16:54:30 +0200, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Alle kender da heller ikke hele lovgivningen, men man kan alligevel
>blive straffet,

ja TAK SKAL du da ha'

det er jo en komplet umulighed at sætte sig ind i både hvad nogle
kalder mærkevarer og prissætningen på¨samme

en Coca Cola koster ca. det tredobbelte i Danmark i forhold til havd
samme vare koster i Tyskland

hvad skal en ægte Coca Cola koste i Bulgarien?

et Nikkon kamera koster det halve af dansk pris i Singapore

hvordan kan man vide at prisen på vare er forkert o f.eks. Vietnam
eller Thailand?

og vordan skal den almindelige forbruger kunne afgøre at der er tale
om en kopi?

kopisterne er rasende dygtige

og hvad er den rigtige pris på en kasket i Saigon?

den slags lovgivning er et overgreb der vil noget

næ, lad myndighederne i hvert enkelt tilfælde føre sag OG bevis for at
køber havde til hensigt helt bevist at indsmugle en kopivare

>der er også visse dyr og planter du ikke må hjemtage.

den sammenligning holder ikke en eneste meter, da der her er tale om
direkte forbud mod noget helt bestemt

det er jo ikke forbudt at hjemtage mærkevarer