Olie i ny rekord. De står ikke længe i dis~
Fra : Ukendt

Dato : 02-07-08 20:15

Olien bliver ved med at stige - igen... men det er selvfølgelig KUN
spekulation.

Denne gang 144,33 dollar.

/Kim

Fra : Sten Schou

Dato : 02-07-08 21:00

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i meddelelsen news:486bd3aa$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Olien bliver ved med at stige - igen... men det er selvfølgelig KUN
> spekulation.
>
> Denne gang 144,33 dollar.

Ja, naturligvis er det spekulation, hvad tro du det er?...forøvrigt er
prisen 21:46 143,57$ for crude oil, og 141,46 for brent crude.

Hilsen Sten

Fra : J. Nielsen

Dato : 02-07-08 21:04

http://borsen.dk/okonomi/nyhed/134328/
--

-JN-

Fra : N_B_DK

Dato : 02-07-08 23:50

"J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> wrote in message

> http://borsen.dk/okonomi/nyhed/134328/

Jamen ok, når han siger det, så er det jo selvfølgelig sådan, så er der
ingen ko på isen, men vil da godt nok håbe at vi er mange der tager
fejl, og prisen snart falder, men det ser jeg som utopi.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-08 08:39

"J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> wrote in message

> http://borsen.dk/okonomi/nyhed/134328/

Jeg går ikke ud fra du er interesseret i at snakke fornuft vedr. olien. Det
er de færreste der er, da det er for stor en mundfuld at sluge, at hele ens
verdensopfattelse snart bliver ændret, men jeg prøver alligevel:

Når man taler om en "Boble" i oliemarkedet eller andre fysiske markeder,
betyder det at prisen er skruet unaturligt højt op pga. spekualtion og ikke
det fysiske forhold mellem udbud og efterspørgsel. For at det skal kunne
give nogen mening, skal der være et fysisk overskud af olie og stadig en høj
pris. Dette ville give sig udslag i at verdens olielagre skulle være mere
fyldte end normalt, men det er IKKE tilfældet, tværtimod. USA's dårlige
lagertal sendte i går olien i rekord. Der er ingen steder i verden denne
såkaldte "overskudsolie" befinder sig, og derfor er der IKKE tale om en
boble, men snarere resultatet af en meget stram forsyningssituation
kombineret med total afhængighed. Selvfølgelig er der et element af
spekulation involveret, men det udgør kun en lille del af den samlede pris.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 03-07-08 14:03

"J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> http://borsen.dk/okonomi/nyhed/134328/
> --

http://www.guardian.co.uk/business/2008/jun/23/oil.saudiarabia?gusrc=rss&feed=politics
Demand, not speculation, at heart of oil shock, says Brown

http://money.cnn.com/2008/07/01/news/economy/oil_speculation/index.htm?cnn=yes
Speculation not to blame for oil.

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aN1AoP_vbv78&refer=home
Goldman Says Demand, Not Speculators.