Fangeflugt bør gøres umulig.
Fra : Bo Warming

Dato : 02-07-08 03:18

Fangeflugt bør gøres umulig.

Richart Warming Jensen og en anden flugtrutineret fange har leget kispus med
fængslet i Århus og er væk uden brug af højteknologi eller væsentlig hjælp
udefra

..

Hvorfor er der ikke særlige sikkerhedstiltag vedr væbnet-røveri-dømte der
tidligere har flygtet?

Man kunne lade dem have elektronisk fodlænke på i hele fængselstiden.

Jeg tror, at systemet ligger under for romantisering af Robin Hood typer -
et ordsprog siger at "Tyven og horen har stor ret" og et andet: "Fattigdom
har stor frihed"

Retsvæsenet kan lide at have medlidenhed - også med en mor til en
guldhornstyv, som straks burde have anmeldt straks, at hun opbevarede
tyvekoster

Retsvæsenet skal beskytte det betalende flertal af befolkningen, som er
deres arbejdsgivere.

Muslimproblemer fx æresdrab er umulige at løse, men banal beskyttelse mod
tyveri og vold kræver blot at enkle regler overholdes - sund fornuft.

Fra : Martin Larsen

Dato : 02-07-08 09:39

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> Fangeflugt bør gøres umulig.
>
> Richart Warming Jensen og en anden flugtrutineret fange har leget kispus
> med fængslet i Århus og er væk uden brug af højteknologi eller væsentlig
> hjælp udefra

En forvildet person fra Warming-slægten?

> Hvorfor er der ikke særlige sikkerhedstiltag vedr væbnet-røveri-dømte der
> tidligere har flygtet?

Velmener-DK har en sentimental ide om at der skal være en lille mulighed for
at stikke af, ellers vantrives de indsatte.

> Man kunne lade dem have elektronisk fodlænke på i hele fængselstiden.

De har savet tremmer over. Her kunne man have haft panserrude, hvis der
overhovedet skal være vindue.

Mvh
Martin

Fra : N_B_DK

Dato : 02-07-08 10:03

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

> De har savet tremmer over. Her kunne man have haft panserrude, hvis
> der overhovedet skal være vindue.

Endnu bedre, have et rør indeni, der kan rulle løst, så er det umuligt
at save over uden brug af el værktøj.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)