Terminal computer
Fra : Peter Vogt

Dato : 22-07-01 01:17

Jeg har tidligere forsøgt mig inden for området men det lykkedes ikke helt
at forstå emnet så nu prøver jeg igen.

Jeg har fire computere der ikke skal andet end at kunne gå på internettet.

Jeg vil gerne lave et 100mb netværk, købe netkort med bootrom en en
tilstrækkelig server til formålet.

Men det er så her jeg står af og stiller spørgsmålet:

Hvad skal jeg indkøbe af software (jeg er ikke til Linux)?

Hvilket netkort er godt til formålet?

Hvad skal jeg være særligt opmærksom på når jeg går i gang?

Jeg ved godt at emnerne falder lidt uden for NG, men skifter gruppe når jeg
har fået hjælp til at stille de rigtige spørgsmål.

MVH Peter Vogt

Fra : Steen Suder

Dato : 23-07-01 22:38

Peter Vogt wrote:

> [...]
>
> Men det er så her jeg står af og stiller spørgsmålet:
>
> Hvad skal jeg indkøbe af software (jeg er ikke til Linux)?

Det var ærgeligt. Det behøver du dog ikke købe, så du får lige et ganske
godt link her alligevel:
http://www.ltsp.org/index.php

Linux er ligesom de andre *nic'es bygget til formålet; det er Windows
systemerne ikke.

Jeg har en bekendt der kører et tilsvarende system på en dual PPro 200
med op imod 60 klienter (mange samtidige) på en flåde af 486'ere (66MHz)
på et LAN fordelt på syv kollegier. Det kører godt.

Hvis du alligevel par tout vil skyde dig selv i foden er det vel
produkter som MS Terminal Server, Winframe, Metaframe, Citrix etc. du
skal se efter.

> Hvilket netkort er godt til formålet?

Gamle 3c509'ere, en flok EPROM'er fra elektronikbiksen og LTSP... så er
du flyvende.

> Hvad skal jeg være særligt opmærksom på når jeg går i gang?

Linux: tilstrækkeligt med RAM i serveren.
Win*: flere servere.

> Jeg ved godt at emnerne falder lidt uden for NG, men skifter gruppe når jeg
> har fået hjælp til at stille de rigtige spørgsmål.

Det er jo afpresning.

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 26-07-01 10:43

> Hvad skal jeg indkøbe af software (jeg er ikke til Linux)?

eksempelvis Windows 2000 Terminal Server Edition (eller hvad det nu hedder).

> Hvilket netkort er godt til formålet?

Intel eller 3Com er min anbefaling.

--
Tonny