Ånden fra Scavenius
Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 28-06-08 14:59

En stærk tale fra Don Fogh.........

På tide at nogen åbner munden over for oppositionen i dansk politik.

Citat: "Firsernes fodnotepolitik var udtryk for ussel tilpasningspolitik.
For overgivelse til kommunisternes aggressive propaganda. For fejhed og
føjelighed over for fjenderne af folkestyret. Senest så vi ånden fra
Scavenius dukke op i nogle af kommentarerne til terrorbomben mod den danske
ambassade i Pakistan. Der var røster fremme om, at vi nu skulle ændre og
tilpasse vores udenrigs- og sikkerheds politik under indtryk af
terroristernes angreb på Danmark," sagde statsministeren."

http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-12528477.html?forside

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Bang

Dato : 28-06-08 16:10

Michael Meidahl Jensen <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev:
> [...]
>folkestyret. Senest så vi ånden fra
>Scavenius dukke op i nogle af
>kommentarerne til terrorbomben mod den danske

Endnu en stor og flot tale om, hvor skidt krig og fred blev
forvaltet i gamle dage. Gad vide hvornår han skriver talen, der
præsenterer en praktisk brugbar exit-strategi for indsatsen i
Afganistan?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 28-06-08 17:53

"Peter Bang (slet IG58X)" skrev i en meddelelse

> [...]
> forvaltet i gamle dage. Gad vide hvornår han skriver talen, der >
> præsenterer en praktisk brugbar exit-strategi for indsatsen i

Det er da et lidt underligt ambivalent forhold oppositionen har til
"krig" !.
http://fred.dk/artikler/fredvalg/ikrig.htm

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Bang

Dato : 28-06-08 19:13

Michael Meidahl Jensen <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev:

>Det er da et lidt underligt ambivalent forhold oppositionen har
> [...]
Formodentlig ligeså ambivalent som regeringens forhold dil ditto.

Fra : @

Dato : 28-06-08 19:13

On Sat, 28 Jun 2008 18:53:06 +0200, "Michael Meidahl Jensen"
<mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

>Det er da et lidt underligt ambivalent forhold oppositionen har til
>"krig" !.
>http://fred.dk/artikler/fredvalg/ikrig.htm

og lidt underligt at netop en Venstre-politiker taler ondt om
Scavenius(samarbejdspolitikken under 2. verdenskrig)

hvis der virkelig var et parti som hyldede samarbejdet med
besættelsesmagten var det netop partiet venstre
(dette kan man dog ikke klandre nulevende venstre-politiekre for)

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Mendoza

Dato : 28-06-08 18:47

Peter Bang (slet IG58X) wrote:

> [...]
> forvaltet i gamle dage. Gad vide hvornår han skriver talen, der
> præsenterer en praktisk brugbar exit-strategi for indsatsen i

Så du mener vi skal ud af Afganistan, men det er ok at vi er i Somailia?

Fra : Peter Bang

Dato : 28-06-08 19:11

Mendoza <grynt@tir.dk> skrev:

>Så du mener vi skal ud af
>Afganistan, men det er ok at vi er i Somailia?

Det er da bedøvende ligemeget om jeg mener det ene eller det
andet. Statsministeren og regering og Folketinget har sendt folk
afsted, uden at definere kriterier for tilbagekaldelse. Der er
rigeligt at tage sig til i Afganistan. Ligesom der er rigeligt
at tage sig til i Somalia.

Fra : Mendoza

Dato : 29-06-08 09:19

Peter Bang (slet QIUKI) wrote:

> Det er da bedøvende ligemeget om jeg mener det ene eller det
> andet.

Enig.

Fra : Peter Bang

Dato : 30-06-08 22:50

Mendoza <grynt@tir.dk> skrev:

>Enig.

Så bør du eventuelt pakke dine feminine sider ned og undlade at
spørge. Skvadderhoved.

Fra : Mendoza

Dato : 01-07-08 14:22

Peter Bang (slet 0QQRC) wrote:

> Så bør du eventuelt pakke dine feminine sider ned og undlade at
> spørge. Skvadderhoved.

Hvis du ikke mener dine meninger betyder noget, hvorfor er du så her?
Bøsserøv.

Fra : Peter Bang

Dato : 02-07-08 10:06

Mendoza <grynt@tir.dk> skrev:

>Hvis du ikke mener dine meninger
>betyder noget, hvorfor er du så her?
>Bøsserøv.

Bøsserøv?!? ... flot ...

Fra : Michael Weber

Dato : 01-07-08 21:54

Peter Bang (slet 0QQRC) wrote:

> Så bør du eventuelt pakke dine feminine sider ned og undlade at
> spørge. Skvadderhoved.

hmm....Femidoza....
Femidoza - tager menstruations-smerterne.
(fås kun på recept. Kontakt egen læge for yderligere information.)

Michael Weber
tavug ryggvy eriryp n hbl g´aren

Fra : Bo Warming

Dato : 29-06-08 04:07

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4866438d$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> ændre og tilpasse vores udenrigs- og sikkerheds politik under indtryk af
> terroristernes angreb på Danmark," sagde statsministeren."

Scavenius var en klog klon af Glistrup og at Fogh angriber den tids radikale
skyldes at ingen forstår WW2 - alt er blevt holocaust og god-ond

Vestager tør ikke forsvare Scavenius og siger blot at han som statsminister
i nogle måneder havde meldt sig ud af R. So what.

Hvis Foghs krigsindsats er klog, er det så kompliceret som at Flammen og
Citronen måske var gavnlige og kloge.

Historie er kompliceret og billedet er kun klart på afstand - som en
skyformation der er tåge når man er i midten og smukke skyformationer ses
kun på afstand.
At holde med USA er klogt når fjenden er Islam - det er en brugbar
tommelfingerregel.
Og de danskere der dør af krigen er ikke tryghedsnarkomaner som os andre, så
dem om det.

Fra : mr

Dato : 29-06-08 06:48

> Scavenius var en klog klon af Glistrup og at Fogh angriber den tids
> radikale skyldes at ingen forstår WW2 - alt er blevt holocaust og god-ond

Bo, man kan ikke være en klon af endnu en klovn der først dukkede op i
fremtiden. Det må vist være omvendt

Fra : Bo Warming

Dato : 29-06-08 08:50

"mr" <mr@_.dk> skrev i en meddelelse

> Bo, man kan ikke være en klon af endnu en klovn der først dukkede op i
> fremtiden. Det må vist være omvendt

Ja , ja - men kloner har meget fælles og du forstod jo godt hvad jeg mente.

Når endelig komputeren virker så skal der skrives og hjertet lettes og så
siger jeg tak for at du læser korrektur, men vis lidt proportionssans og
svar på DE STORE LINIER I INDLÆGGET

Fra : Aage Andersen

Dato : 29-06-08 07:56

"Michael Meidahl Jensen"

> [...]
> ændre og tilpasse vores udenrigs- og sikkerheds politik under indtryk af
> terroristernes angreb på Danmark," sagde statsministeren."

Scavenius var sat paa en Uriaspost og fik en skammelig behandling efter
krigen.
Det er let for AFR at nedvurdere ham men han naar ikke Scavenius til
sokkeholderen. Med den aggressive udenrigspolitik han hylder, løber vi os
før eller siden en stav i livet. Ih hvor vi gungrer som musen sagde til
elefanten.

Aage

Fra : Bo Warming

Dato : 29-06-08 08:47

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sokkeholderen. Med den aggressive udenrigspolitik han hylder, løber vi os
> før eller siden en stav i livet. Ih hvor vi gungrer som musen sagde til

Er ikke så bange-
Vi har fået en fin NÆR allieret mod Taliban, nemlig Pakistan

Og vore soldater er voldsopsøgende selvmorderiske ulykkesfugle og er godt
betalt - ambasadeterror ramte ikke danskere.

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-06-08 08:52

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> sokkeholderen. Med den aggressive udenrigspolitik han hylder, løber vi os
> før eller siden en stav i livet. Ih hvor vi gungrer som musen sagde til

Det er altid klogt for DK at hjælpe sin store allierede. - Klassisk
småstatspolitik.
Desuden glemmer mange at der føres krig på flere fronter - mod
islamofascismen og mod hjemmefrontens katastrofale
pacifisme/rødfascisme-politik (som går på at skubbe snebolden op ad
bjerget).
Altså havde vi ikke sidstnævnte kniv-i-rygggen-stikkere, kunne der føres
ganske anderledes effektiv politik mod muhammedaneruvæsenet.

Mvh
Martin

Fra : David Konrad

Dato : 30-06-08 22:22

Michael Meidahl Jensen wrote:
> En stærk tale fra Don Fogh.........
>
> På tide at nogen åbner munden over for oppositionen i dansk politik.

Jeg synes også det var på tide, at nogen turde sammenligne den
nazi-sympatisøren Scavenius med Foghs ligeså eftergivende politik. Scavenius
bukkede sig for den stærke nazi-magt og førte samarbejdspolitik, muligvis af
ideologisk overbevisning. Fogh har ført Danmark ud i et morads af
angrebskrige, på baggrund af en mindst lige så vattet eftergivenhedspolitik
overfor USA..

Og hvis man så hævder, at Fogh "tror" på projektet ideologisk set, så er der
vel kun at indvende, at enten er han idiot, eller også er han lige så
krigerisk selvgod og indadtskuende, som George Bush, Stalin og alle de andre
bødler.

Bush vil gå over i historien som en fejltagelse. Hans følgere får samme
dom - f.eks allerede nu Tony Blair, næsten før hn trådte af. At Fogh nu her
i efteråret af hans statsmininsterkarriere forsøger at distancere sig fra
samarbejdspolitikken er forståeligt - hvem ønsker et eftermæle som
Scavenius?

Men eftermæler, det kan ikke skrives af spindoktorer. Her hersker kun
historiens dom.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-07-08 06:16

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Scavenius?
>
> Men eftermæler, det kan ikke skrives af spindoktorer. Her hersker kun
Fogh fedter for USA og antyder at Scavenius var nazi-agtig hvad han ikke
var. Han var dansk og fornuftig og det er historiens og historikernes dom.

At han beundrede tekniske sejre var ikke at godtage jødehetz, vel ?