Betænkelig ved at åbne porte på Cisco 677
Fra : Kenneth R. Hansen

Dato : 22-07-01 00:47

Jeg har en CC-ADSL forbindelse med en Cisco 677 router.
Jeg bruger til daglig programmet WinMX til at up- og
downloade MP3'er, Film-clips osv.

I programmet kan man vælge at være bag en firewall eller at
have åbnet for adgang til portene 6699 (TCP) og 6257 (UDP).
Men jeg er usikker på, hvorvidt systemet bliver sårbart
over for hackere, da jeg aldrig har haft noget med porte at gøre
uden hjælp fra CC. Men da de åbenbart intet kender til sådanne
programmer, er der ikke andre muligheder end at spørge her.

Er der nogen der kan hjælpe, Hilsen Kenneth

PS: Jeg har før stillet dette spørgsmål, og folk spurgte hvorfor jeg ville
gøre det når det allerede virkede. Jeg har på fornemmelsen, at
der vil blive spurgt igen, og svaret er, at det (angiveligt) skulle
give 300% flere søgninger + mindre afbrydte downloads.

Fra : Nis Sarup

Dato : 22-07-01 10:47

In article <9jd4al$hjp$1@sunsite.dk>, "Kenneth R. Hansen"
<kr_hansen@it.dk> wrote:

> [...]
> Men jeg er usikker på, hvorvidt systemet bliver sårbart
> over for hackere, da jeg aldrig har haft noget med porte at gøre

Jeg ku sagtens finde på at gøre det hvis det var mig. To åbne porte ud af
63000 lukkede. (Er det ikke 63000 der er??)
Hvis det bare er din private PC er der ikke den stor risiko for at en
hacker kommer forbi

Nis Sarup
--
http://www.sarup.dk/nis

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-07-01 12:39

"Nis Sarup" <tamen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ku sagtens finde på at gøre det hvis det var mig. To åbne porte ud af
> 63000 lukkede. (Er det ikke 63000 der er??)

Til gengæld åbner man for to porte til et specifikt program der nemt kan
være sårbart.
I betragtning af at programmet normalt har adgang til filsystemet så ville
jeg være nervøs

--
Martin Højriis Kristensen