Afsaltnings Værk i Danmark?
Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 26-06-08 14:17

Gad vide om det ville være en god ide at bygge et afsaltningsværk(Desalination) eller
2
i Danmark, Nu hvor Araberne alligevel har betalt for at udvikle og rafinere
teknologien.

feks. et i Nord Jylland og et på Sjælland til at pumpe et par millioner liter i åer
og vandløb.
http://en.wikipedia.org/wiki/Desalination

--
/Pnic

Typing On:
Gigabyte X48T-DQ6,SLAWR,2xSapphire HD3870 Passively cooled in Crossfire mode,
4x1 GB OZC Platinum PC1333 DDR3 7-8-8-21,X-Fi Extreme Audio, Zalman ZM850-HP,
WVista Ultimate x64.

Fra : mr

Dato : 26-06-08 17:57

"Peter Nicolaysen" <pnic@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rafinere teknologien.
>
> feks. et i Nord Jylland og et på Sjælland til at pumpe et par millioner

genialt!

Fra : Jens G

Dato : 26-06-08 18:45

On Thu, 26 Jun 2008 15:16:34 +0200, "Peter Nicolaysen" <pnic@mail.dk>
wrote:

> [...]
>teknologien.
>
>feks. et i Nord Jylland og et på Sjælland til at pumpe et par millioner liter i åer

Så vidt jeg ved koster det meget energi at afsalte vandet. Så det er
næppe en god ide.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : N_B_DK

Dato : 27-06-08 04:38

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> wrote in message

> Så vidt jeg ved koster det meget energi at afsalte vandet. Så det er
> næppe en god ide.

Korrekt, det kræver en helvedes masse el, og bruges kun hvor der er
mange mennesker samlet på små steder, da teknologien ellers er ALT for
dyr.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Kim2000

Dato : 27-06-08 05:47

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> "Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> wrote in message

> Korrekt, det kræver en helvedes masse el, og bruges kun hvor der er mange
> mennesker samlet på små steder, da teknologien ellers er ALT for dyr.

Tilgengæld kunne man bruge de der 1-200 milliarder (som der bruges over en
årerække på Afrika) der nok ville kræves på at bygge en tværgående flod
gennem hele Sahara, så ørkenen kunne bremses og folket dernede kunne klare
sig selv.

Fra : N_B_DK

Dato : 29-06-08 10:01

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
> [...]
> over en årerække på Afrika) der nok ville kræves på at bygge en
> tværgående flod gennem hele Sahara, så ørkenen kunne bremses og

Næppe, der har tidligere været forsøg på at stoppe ørkenens udbredelse
ved at plante træer, hvad gjorde de ? fældede træerne så de havde
brænsel....

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 29-06-08 10:23

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
>
> Næppe, der har tidligere været forsøg på at stoppe ørkenens udbredelse ved at
> plante træer, hvad gjorde de ? fældede træerne så de havde brænsel....

Og du er kraftedme så stort et geni at du havde siddet og frosset
ihjel ude i ørkenen om natten!

Fra : David Konrad

Dato : 27-06-08 18:30

N_B_DK wrote:
> [...]
>
> Korrekt, det kræver en helvedes masse el, og bruges kun hvor der er
> mange mennesker samlet på små steder, da teknologien ellers er ALT for

Men man kan jo bruge vindenergi, der jo i praksis er "gratis" ift andre
energikilder, når først værkerne er etableret. Derfor er det faktisk ikke
særlig dumt at foreslå netop Danmark, når nu det er så energikrævende.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-06-08 10:07

wrote:

> Gad vide om det ville være en god ide at bygge et afsaltningsværk(Desalination) eller
> 2 i Danmark, Nu hvor Araberne alligevel har betalt for at udvikle og rafinere
> teknologien.

Nu mangler vi ikke ferskvand i Danmark. Det kommer kvit-og-frit ned
fra himlen.

Derfor er det en fuldstændig absurd ide at etablere afsaltningsværk i
Danmark....

<mlr>