/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Folk uden påkrævet taktil adfærd i offentl~
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 23-06-08 01:08

"Ja, NU skal vi jo virkelig til at have "Den Store Puritanske Udrensning",
forstår jeg, så jeg vil hermed foreslå at vi STRAKS får bemidlet diverse
"revisorer" i den offentlige transport (Altså de i gamle dage kendte
"kontrollører") med obligatoriske pistoler til straks & på stedet at aflive
de samspilsforstyrrede stakler, der stiller sig foran togdøre ved andres
udstigning og åbenbart finder det så interessant at snakke med deres venner
i bussen at de blokerer nødvendige, fællesbetalte fordringskvadratmetre!"

Arh, okay: For de eventuelt nogenlunde normaltbegavede og ikke dyberegående
behandlingskrævende mentalforstyrrede totalitarismeliderlige stakler
herinde, vil jeg da så bare lige småbrokke mig lidt og kritisere den herinde
debatterede LATTERLIGE heksejagt på f.eks. afgiftsbetalende rygere for lige
hvad den er: Et skingert-fimset hysteri af en slags, der bare ikke kunne
have ladet sig gøre, dengang ærlige mænd fandtes og broderlig respekt var
til...

Nu lever vi jo ganske vist i helt andre tider, hvor man(d) bare ingen frihed
eller dertilhørende ret ejer, men tværtimod pr. diverse både skrevne og
uskrevne "konventioner" åbenbart frejdigt og blivt blindt skal underkaste
sig love og regler uden det blot mindste anstrøg af sund, naturretlig
fornuft, endsige muligheden for fuldmoden demokratisk indsigelse...

Når selv store, stærke, selvproklameret "borgerlige" mænd i nærværende
debatgruppe faretruende hurtigt begynder at anlægge frelste betragtninger om
"moralistisk bedremenneskeværd" á la den nærmest gespændstligt i Folketinget
huserende "Delfiske Sibylle af Michelangelo"-inkarnation (om end i ældre,
gråstænkt udgave) i Venstreradikal forkvindeskikkelse, så er der da Sateme
da gået både eet og andet helt galt HERINDE!

Korru(m)ption kender vel alligevel heller ingen grænser - et sic transit
gloria mundi...

--
Mvh
Anders Peter Johnsen











 
 
Hilter (23-06-2008)
Kommentar
Fra : Hilter


Dato : 23-06-08 01:42

Endnu engang afslører du dig som intet mindre end en gemen trold, som
intet andet har for end at spy om dig uacceptable og umoderate
provokationer. Jeg finder det ganske absurd, at en person med
internetadgang på sin anstalt, kan have meninger som at man skulle skyde
uskyldige mennesker, blot fordi de står i vejen i bussen.


Den 23.06.2008 kl. 02:07 skrev Anders Peter Johnsen
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk>:

> "Ja, NU skal vi jo virkelig til at have "Den Store Puritanske
> Udrensning",
> forstår jeg, så jeg vil hermed foreslå at vi STRAKS får bemidlet diverse
> "revisorer" i den offentlige transport (Altså de i gamle dage kendte
> "kontrollører") med obligatoriske pistoler til straks & på stedet at
> aflive
> de samspilsforstyrrede stakler, der stiller sig foran togdøre ved andres
> udstigning og åbenbart finder det så interessant at snakke med deres
> venner
> i bussen at de blokerer nødvendige, fællesbetalte fordringskvadratmetre!"
>
> Arh, okay: For de eventuelt nogenlunde normaltbegavede og ikke
> dyberegående
> behandlingskrævende mentalforstyrrede totalitarismeliderlige stakler
> herinde, vil jeg da så bare lige småbrokke mig lidt og kritisere den
> herinde
> debatterede LATTERLIGE heksejagt på f.eks. afgiftsbetalende rygere for
> lige
> hvad den er: Et skingert-fimset hysteri af en slags, der bare ikke kunne
> have ladet sig gøre, dengang ærlige mænd fandtes og broderlig respekt var
> til...
>
> Nu lever vi jo ganske vist i helt andre tider, hvor man(d) bare ingen
> frihed
> eller dertilhørende ret ejer, men tværtimod pr. diverse både skrevne og
> uskrevne "konventioner" åbenbart frejdigt og blivt blindt skal underkaste
> sig love og regler uden det blot mindste anstrøg af sund, naturretlig
> fornuft, endsige muligheden for fuldmoden demokratisk indsigelse...
>
> Når selv store, stærke, selvproklameret "borgerlige" mænd i nærværende
> debatgruppe faretruende hurtigt begynder at anlægge frelste
> betragtninger om
> "moralistisk bedremenneskeværd" á la den nærmest gespændstligt i
> Folketinget
> huserende "Delfiske Sibylle af Michelangelo"-inkarnation (om end i ældre,
> gråstænkt udgave) i Venstreradikal forkvindeskikkelse, så er der da
> Sateme
> da gået både eet og andet helt galt HERINDE!
>
> Korru(m)ption kender vel alligevel heller ingen grænser - et sic transit
> gloria mundi...
>
> --
> Mvh
> Anders Peter Johnsen
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>


Anders Peter Johnsen (23-06-2008)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 23-06-08 02:38

Hilter wrote:
> Endnu engang afslører du dig som intet mindre end en gemen trold, som
> intet andet har for end at spy om dig uacceptable og umoderate
> provokationer. Jeg finder det ganske absurd, at en person med
> internetadgang på sin anstalt, kan have meninger som at man skulle
> skyde uskyldige mennesker, blot fordi de står i vejen i bussen.

Vorherredaellerspålokummeddenidenganskemenneskehedellerskendtehidtilondesterejsemave....

Jeg er lige af en anonym troll-skribent under det "spidsfindige" pseudonym
"Hilter" blevet beskyldt for "troll"-virksomhed!

"Åh, jeg arme, uværdige usling!"

(Det ville endda fra min side være en perfid fornærmelse af såvel
hjerneskadede som spastisk lammede - og jo, jeg kender faktisk nogle ganske
herlige og kærlige personer med den slags reelle problemer svært inde på
livet - at sammenligne dig dermed, når du tilsyneladende med fuldbevidst og
dermed direkte og decideret ildesindet vilje overser såvel intentionelle
citationstegn som header-anførte smileys i mit indlæg...)

Så hvem er "trollen" her?

--
Mvh
Anders Peter Johnsen



David Konrad (23-06-2008)
Kommentar
Fra : David Konrad


Dato : 23-06-08 02:48

Anders Peter Johnsen wrote:
> Hilter wrote:
>> Endnu engang afslører du dig som intet mindre end en gemen trold, som
>> intet andet har for end at spy om dig uacceptable og umoderate
>> provokationer. Jeg finder det ganske absurd, at en person med
>> internetadgang på sin anstalt, kan have meninger som at man skulle
>> skyde uskyldige mennesker, blot fordi de står i vejen i bussen.
>
> Vorherredaellerspålokummeddenidenganskemenneskehedellerskendtehidtilondesterejsemave....
>
> Jeg er lige af en anonym troll-skribent under det "spidsfindige"
> pseudonym "Hilter" blevet beskyldt for "troll"-virksomhed!

Og det kan vel kun mane til eftertanke..



Anders Peter Johnsen (23-06-2008)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 23-06-08 05:42

David Konrad wrote:
> Anders Peter Johnsen wrote:
>> Hilter wrote:
>>> Endnu engang afslører du dig som intet mindre end en gemen trold,
>>> som intet andet har for end at spy om dig uacceptable og umoderate
>>> provokationer. Jeg finder det ganske absurd, at en person med
>>> internetadgang på sin anstalt, kan have meninger som at man skulle
>>> skyde uskyldige mennesker, blot fordi de står i vejen i bussen.
>>
>> Vorherredaellerspålokummeddenidenganskemenneskehedellerskendtehidtilondesterejsemave....
>>
>> Jeg er lige af en anonym troll-skribent under det "spidsfindige"
>> pseudonym "Hilter" blevet beskyldt for "troll"-virksomhed!
>
> Og det kan vel kun mane til eftertanke..


Tja, "Hvor ådslet er, flokkes gribbene" (jvf. Matthæus kapitel 24, vers 28/
Lukas kapitel 17, vers 37) , så jeg må da vist være en ret temmeligt
ualmindeligt "halvrådden" fætter, ud blandt andet din egen og visse andre
småmærkelige skribenters snart sagt bekymrende "interesse" at bedømme?

Åhgud, jeg kan da næsten også LIGE se for mig at myriader af mere eller
mindre skøre, opdigtede alias-personligheder herinde så at sige "vil myldre
frem af jord, for mig at opsluge ville"!

I så fald vild der da altid være et uafklaret spørgsmål med "et blad på en
nælde"...

(Når alting herinde åbenbart skal skæres perfidt ud i pædagogisk pap for
perlehøns for ikke at blive voldtægtsagtig vrangfortolket af vatnakkede
vanvidsramte vrøvlehoveder, kan jeg da fortælle dig så meget at jeg hermed
åbenlyst mislykket har prøvet på "subtilt" at referere til een af Martin
Luthers nok kendeste kristne salmer, nemlig "Vor Gud, Han er så fast en
borg"...Men dèn slags finder du vel bare samspils ramt "SYYYYGT!" at høre
på, formoder jeg?)

I dagens anledning: Rigtig god Sankt Hans! ;-D

--
Mvh
Anders Peter Johnsen



Bo Warming (23-06-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 23-06-08 23:34

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:485f2998$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> David Konrad wrote:


>>>> skyde uskyldige mennesker, blot fordi de står i vejen i bussen.

Så dumt at det ikke er værd at kommentere


> I så fald vild der da altid være et uafklaret spørgsmål med "et blad på en
> nælde"...

Brorsons salme er stadig gyldig - trods DNA indsigt kan vi ikke reparere
meget på naturen. Dog kan frugttræer podes. og det kunne man i oldtiden
Er den geniale tekst mon dansk - Op al den ting som Gud har gjort er også i
tyske salmebøger og ikke med Brorsons navn?




Anders Peter Johnsen (24-06-2008)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 24-06-08 18:05

Bo Warming wrote:
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:485f2998$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> David Konrad wrote:
>
>
>>>>> skyde uskyldige mennesker, blot fordi de står i vejen i bussen.
>
> Så dumt at det ikke er værd at kommentere
>
>
>> I så fald vild der da altid være et uafklaret spørgsmål med "et blad
>> på en nælde"...
>
> Brorsons salme er stadig gyldig - trods DNA indsigt kan vi ikke
> reparere meget på naturen. Dog kan frugttræer podes. og det kunne man
> i oldtiden.

Tja, genetikkens "åndelige fader" menes jo ironisk nok at være Johann Mendel
(1822-1884), der med det senere tilegnede fornavn Gregor som
/augustinermunk/ (og dermed i øvrigt sjovt nok tilhørte samme orden som
Martin Luther i sidstmævntes tid som katolsk munk) studerede bla.
ærteplanter og bier.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gregor_Mendel

(Jeg har på samme vis svært ved at komme mig over den ret oplagt absurde
historiske ironi i at at hovedmanden bag "Big Bang"-teorien - der jo altså
idag af mange fundamentalistisk reaktionær-kristne, såkaldte "kreationister"
betragtes som en slags mere eller mindre "ateistisk" eller endda ligefrem
"nyhedensk" "angreb på Kristendommen" - faktisk ligeledes var katolsk munk:

http://en.wikipedia.org/wiki/Georges_Lema%C3%AEtre)


> Er den geniale tekst mon dansk - Op al den ting som Gud har gjort er
> også i tyske salmebøger og ikke med Brorsons navn?

Det skal klart indrømmes at jeg ikke var helt appelsinfri søndag nat, da jeg
skrev det oprindelige indlæg, men Brorsons ord i vers 2 af "Op al den ting
som Gud har skabt", nemlig:

"Gik alle konger frem på rad
i deres magt og vælde,
de mægted ej det mindste blad
at sætte på en nælde."

synes mig mere eller mindre indirekte tematisk at minde om Luthers:

"Og myldred djævle frem på jord
og os opsluge ville,
vi frygter dog ej fare stor,
de deres trusler spilde;"

fra "Vor Gud Han er så fast en borg".

(Sjovt nok kan Lutherverset så vidt jeg kan se vel også afsynges ret direkte
efter samme melodi som Brorsons salme, så det er sikkert - foruden en
væsentlig promille - grunden til min forveksling...)

Nå, nok om det kristelige, som jeg må reservere til dk.livssyn.kristendom:
Jeg skal selvfølgelig lige lære (OGSÅ!) at skelne mere ædrueligt nøgternt
mellem "trolde" (trolls på Usenet) og deciderede "djævle"...

Det glæder mig i øvrigt meget at høre livstegn fra dig, da du har været
næsten alarmerende "passiv" på Usenet på det seneste: Jeg håber skam også
det skyldes noget positivt snarere end noget negativt..

--
Mvh
Anders Peter Johnsen






Tony (23-06-2008)
Kommentar
Fra : Tony


Dato : 23-06-08 09:05


"Hilter" <virker@ikke.xn--pda> skrev i en meddelelse
news.uc6evmtp0v9qx1@wer...
> Endnu engang afslører du dig som intet mindre end en gemen trold,



og endnu engang afslører du dig som intet mindre end en gemen humorforladt
troll.

R.I.P.

Tony



Bo Warming (23-06-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 23-06-08 23:36

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:485ee963$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Korru(m)ption kender vel alligevel heller ingen grænser - et sic transit
> gloria mundi...

Hvorfor skrive på latin når SÅLEDES FORGÅR VERDENS HERLIGHED er synonymt og
forstås af flere?




Martin Larsen (24-06-2008)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 24-06-08 10:01

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
news:JzV7k.180$jg.108@fe166.usenetserver.com...
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:485ee963$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Korru(m)ption kender vel alligevel heller ingen grænser - et sic transit
>> gloria mundi...
>
> Hvorfor skrive på latin når SÅLEDES FORGÅR VERDENS HERLIGHED er synonymt
> og forstås af flere?
>

Forstår folk muhammedanerfaren? - dansk eller latin.

Mvh
Martin


Bo Warming (24-06-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 24-06-08 20:09

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4860b7c4$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> news:JzV7k.180$jg.108@fe166.usenetserver.com...
>> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
>> meddelelse news:485ee963$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>> Korru(m)ption kender vel alligevel heller ingen grænser - et sic transit
>>> gloria mundi...
>>
>> Hvorfor skrive på latin når SÅLEDES FORGÅR VERDENS HERLIGHED er synonymt
>> og forstås af flere?
>>
>
> Forstår folk muhammedanerfaren? - dansk eller latin.

Nej, mange danskere flygter fra virkeligheden mht muslim-overtagelses-risiko

At skrive så folk vågner er en udfordring af de væsentlige.

Det lykkes ikke bedre når man blærer sig med latin.>




Anders Peter Johnsen (24-06-2008)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 24-06-08 18:16

Anders Peter Johnsen wrote:

> Når selv store, stærke, selvproklameret "borgerlige" mænd i nærværende
> debatgruppe faretruende hurtigt begynder at anlægge frelste
> betragtninger om "moralistisk bedremenneskeværd" á la den nærmest
> gespændstligt i Folketinget huserende "Delfiske Sibylle af
> Michelangelo"-inkarnation (om end i ældre, gråstænkt udgave) i
> Venstreradikal forkvindeskikkelse, så er der da Sateme da gået både
> eet og andet helt galt HERINDE!

Jeg kunne i min bralrende brandert forleden ikke lade være med at udbasunere
min fascination over, at jeg synes Margrethe Vestager altså godt kunne ligne
hende her - som jeg faldt over i en bog om renæssancekunst - lidt, om end
altså selvfølgelig med tilregnet aldersforskel :

http://visionaryrevue.com/webmedia4/myrettemedia2/mich.sibyl.face.400web.jpg

(Øv, der ER heller ikke noget værre end at prøve at fortælle vittigheder så
dårligt at man alligevel bagefter pinagtigt skal udrede pointen for de
undrende, hovedrystende tilhørere! ;-D )

--
Mvh
Anders Peter Johnsen





Martin Larsen (24-06-2008)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 24-06-08 18:58

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:48612bbf$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Anders Peter Johnsen wrote:
>
> jeg synes Margrethe Vestager altså godt kunne ligne hende her - som jeg
> faldt over i en bog om renæssancekunst - lidt, om end altså selvfølgelig
> med tilregnet aldersforskel :
>
> http://visionaryrevue.com/webmedia4/myrettemedia2/mich.sibyl.face.400web.jpg
>

Nu be'r jeg dem, Fru Heilbunth!

Mvh
Martin


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste