Rygere, der sviner med deres cigaretskodde~
Fra : je

Dato : 22-06-08 20:22

Gang på gang forarges jeg over rygere der anvender "det store askebæger"
(læs: gader og stræder) til at smide deres cigaretskodder. Et sted som
banegården er et klassisk svinested for rygere. Som den største selvfølge i
verden smider rygere deres ulækre skodder på jorden, mens de står og venter
på toget. Føj for den lede. Sikke noget svineri!

Hvad skal der til for at vende denne ansvarsløshed og ligegyldighed overfor
miljøet og naturen? Pant på cigaretskodder? Det er underligt at politikerne,
herunder miljø- og forbrugerministeren. ikke har mere fokus på dette
svineri.

Rygere, ta' Jer sammen! Og lad nu være med at snakke udenom ... ja, der er
givetvis andre der også sviner (med ispapir etc.), men legaliserer det
virkelig dit svineri?. Et cigaretskod er adskillige år om at blive nedbrudt
af naturen.

[x-postet: politik og forbruger]

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-06-08 20:25

"je" <je@g_slettes_mail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad skal der til for at vende denne ansvarsløshed og ligegyldighed
> overfor miljøet og naturen?

Der kan ikke gøres noget. Rygere er narkomaner, og som sådan udenfor
pædogagisk rækkevidde. I en rygers verden er alt tilladt, når behovet for
næste "sus" skal dækkes.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-06-08 23:19

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Der kan ikke gøres noget. Rygere er narkomaner, og som sådan udenfor
> pædogagisk rækkevidde. I en rygers verden er alt tilladt, når behovet

Sorry, Sir, I beg to differ! ;-D

Jeg har - som ryger - haft to temmelig adskilte oplevelser i forbindelse med
min "niktion-narkomani" for nylig:

1) Jeg står ved Buddinge Station og venter på toget mod, og et par "smarte"
19-25-årige "street"-dressede tøser (dunjakker på en sommerdag, lavtaljede
jeans og dertil lidt FOR store solbriller, du ved) sætter sig på en
ventebænk i nærheden.

Jeg står sådan set selv ret småladt med ryggen til og både ryger en rød
Prince og drikker en ligeledes DSB-købt nationaldansk fyraftensdåsebajer da
jeg ser et ganske umiskendeligt stykke cigaretpakke-topcellofan stryge i min
retning, tramper foden på det, samler det op og går hen til skraldespanden
(som netop står nøjagtig 1 meter fra bemeldte tøser) for at smide det
retmæssigt ud.

I nøjagtigt samme øjeblik smider den ene af de to bemeldte tøsepigebørn
nærmest demonstrativt sølvfoliepapiret fra den formodentligt SAMME
cigaretpakke på jorden...

Jeg reagerer med følgende ordlyd: "Hey, du BEHØVER ikke at smide dit affald
på jorden, når der står en skraldespand lige dèr" (og undertegnede peger
selvfølgelig demonstrativt pædagogisk...)

"Nå? Det havde jeg jo altså ikke lige lagt mærke til", lyder det halvkvædede
snottede provo-svar...

Jeg må trække på skuldrene og forundres over den udviste mentalitet dèr...

2) Jeg prøver netop som ansvarlig ryger at smide mit skod ordentligt ud ved
det nærliggende busstoppested en anden dag og bliver taget i rette af en
ældre herre over at jeg tilsyneladende ikke har slukket min cigaret
ordentligt: Jeg reagerer spontant med ordlyden "Åh nej, dèt må du da
undskylde, jeg skal da selvfølgelig heller ikke starte en brand her...",
hvorefter jeg tjekker at der ikke ligefrem er lue-latens i lortet...

Og jeg forundres til stadighed over at jeg skal åbenbart af skæbnens
nødvendighed skal stå imellem folk af begge typer: Bemeldte ældre herre
burde vel i virkeligheden have haft glæde af bemeldte popsmarte provo-tøser,
og så kunne DE ellers for min skyld afreagere nok så hidsigt på hinanden med
både gensidige stokkeprygl og skridtspark...

Anders Peter Johnsen

Fra : Barney Gumble

Dato : 23-06-08 04:11

Anders Peter Johnsen skrev:

> [...]
> undskylde, jeg skal da selvfølgelig heller ikke starte en brand her...",
> hvorefter jeg tjekker at der ikke ligefrem er lue-latens i lortet...

Den ældre herre har nu alligevel en pointe (selv om jeg godt fanger
tonen i dit indlæg):

Da jeg tilbage i tiden startede i gymnasiet vidste mine forældre ikke at
jeg røg (det stoppede jeg så siden hen i øvrigt også med, da jeg på
sygehuset, efter min fader var blevet kørt derind med blink pga. en
blodprop, lavede en gensiddig aftale om, at vi begge kvittede smøgerne).
Jeg boede i mine forældres kælder, og da jeg en aften havde røget en
smøg og havde skodet den i askebægeret gik jeg, som så mange gange før,
ind i det tilstødende værkstedsrum og tømte askebægeret i en skraldesæk,
da mine forældre jo ikke måtte vide at jeg røg.

En times tid senere, da jeg skulle ud på kælderlokumet for at børste
tænder, kunne jeg se, at der sev en smule røg ud fra sprækken under
døren til værkstedsrummet. Nysgerrig som man jo er, når man sådan ser
uventet røg, går jeg hen og åbner døren. Jeg bliver så kastet bagover af
en kæmpe "røgsky" som efterhånden har hobet sig op inde i rummet. I
samme sekund går røgalarmen i gang og få sekunder senere står min fader
i kælderen og vi får sammen slukket branden. På spørgsmålet om, hvordan
der pludselig var gået ild i værkstedsrummet var min spontante løgn, at
"det var fordi jeg havde haft nogle stearinlys lys tænndt og ved et
uheld var kommet til at skubbe nogle papirer ind i disse. De
halvafbrændte papirer ville jeg ikke have liggende på mit værelse, og
derfor havde jeg smidt dem i affaldssækken i værkstedrummet". Hele huset
lugtede af røg flere uger efter, men hvor utroligt det end lyder, så
købte mine forældre min forklaring.

Et par år senere, da jeg så havde lært af min brøler, står jeg på mit
kælderlokum, med døren lukket og vinduet åbent, og ryger en smøg. Min
mor kommer ned for at tømme vaskemaskinen, og da jeg kan høre hun nærmer
sig lokumsdøren begynder jeg at blive nervøs. Da hun så spørger, "Hva',
står du ryger" bliver jeg efter al for lang betænkningstid nødt til at
svare: "øhh ja". Da jeg så åbner døren og hun spørger: "Er det Kings du
ryger, ej det er da skægt, det er det samme som far" var den skid
ligesom slået :)

Nå, hvorom alting er, det kan altså godt gå galt hvis man smider
cigaretskodder i en skraldespand...

BG

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 24-06-08 19:59

Barney Gumble wrote:

> [...]
> sygehuset, efter min fader var blevet kørt derind med blink pga. en
> blodprop, lavede en gensiddig aftale om, at vi begge kvittede

Jeg håber fandme han klarede den?

> [...]
> værkstedrummet". Hele huset lugtede af røg flere uger efter, men hvor
> utroligt det end lyder, så købte mine forældre min forklaring.

Forældre - vel at mærke af den bedre, blot minimalt pædagogisk tænkende
slags - må nok siges at være selve det positive grundforbillede på ikke bare
menneskelig, men næsten - føler man da vel som deres barn (uanset alder) -
OVERMENNESKELIG accept og tilgivelse...

(Gad mon vide om det ikke også fra sin side skyldes noget religiøst-betonet
i vor i hvert fald for majoritetens vedkommende denominativt "kristne"
kultur, hvor grundlæggeren af pågældende religion især er berømt for at
prædike netop tilgivelse med dybfølt smukke, "hverdagsfortalte historier" i
sine nok vel mest berømte lignelser om sådan noget som "fortabte sønner"...)

Nuvel, jeg har selvfølgelig da også selv lavet rigtigt meget bøvet bavl som
teenager, hvor mine forældre ligeledes populært sagt har "reddet min røv"
uden videre sanktioner. (Ud over at have holdt et par alt, alt for vilde
fester med for mange deltagere, glemte jeg f.eks. engang i gymnasiet en
terminsprøve, som de alligevel mirakuløst fik reddet mig til at komme til
sygeeksamen på!)

Jo, jeg har i virkeligheden nok været dèt, man idag negativt ville betegne
som "helikopterbarn", altså forstået sådan at jeg dengang som yngre ikke har
haft ansvarsfornemmelse eller modenhed nok til at klare mig selv, men
tværtimod er blevet "reddet" et par gange på en muligvis i nogles øjne
"uretmæssig" måde af mine forældre (dog ikke sådan forstået at mine forældre
var hverken adelige eller frimurere, blot at de var dygtige til at
kommunikere og løse problemer på en høflig
og pragmatisk måde...)

Omvendt har jeg temmeligt svært ved at se fornuften i dèn for mig at se ret
rigide "husarrest"-doktrin, som jeg synes at se rigtig forbløffende meget af
i især amerikansk ungdomsfjernsyn. Behøver jeg f.eks. at nævne "Beverly
Hills 91210"?

(Jeg kom i øvrigt forleden på mit arbejde absurd nok til at tænke på denne
tv-serie, da jeg skulle sende en bog til en kunde bosiddende i det knap så
regulært klingende, men dog alligevel ganske poetisk lydende "6973 Ørnhøj":
SÅ bliver det - ifølge mine måske ret kedelige
"kjøwenhawner"-forstadsfordomme da vist eksotisk "langt ude på landet", for
så vidt samfulde fire cifre er i spil...De laver vel næppe disse engang så
smarte, "pseudo-kyrilisk påskrevne" sorte T-shirts i dèn model, hva'? ;-D)

Nå, tilbage til emner: Er det egentlig "bedre opdragelse" at straffe barnet
(om det så i princippet er voksne teenagere) uden at barnet nødvendigvis
forstår straffen, end det er at hjælpe barnet, når barnet kvajer sig
uheldigt og kun alt for godt er klar over det?

Der er vel alligevel forskel på en måske tiltrængt tilgivelse af mere eller
mindre uforvarende brølere og eftergivenhed over for decideret amoralsk
adfærd, hvis du ellers kan følge mig: Hvis du - og det er selvfølgelig KUN
for eksemplets skyld, at jeg her tager udgangspunkt i din ganske spændende
og åbenhjertigt fortalte lille historie - havde haft decideret destruktive
pyroman-tendenser og dermed BEVIDST havde futtet hele hytten af, ville dine
forældre selvfølgelig have haft et helt, helt andet probem end at du altss
desværre bare ikke lige - "shit happens!" - havde blik for nogle i værste
fald fatale konsekvenser af din smugrygning.

(Du må meget undskylde, hvis du synes jeg bliver for nærgående, og endelig
sige til i så fald!)

Men igen: Der er tale om manglende omtanke, IKKE om "ond vilje"...

> [...]
> hun spørger: "Er det Kings du ryger, ej det er da skægt, det er det
> samme som far" var den skid ligesom slået :)

Jeg kom hjem fra en lejrskole i 8.klasse som ryger og blev af min mor sat
til at "afsætte" nogle på en ferierejse forkert indkøbte Prince: Det må
virkelig have været en kedelig oplevelse for mine forældre (også selv om de
skam selv røg) at komme ind på mit værelse og se mig med en smøg i kæften.
Men de var - i modsætning til rigtig mange andre "rygende forældre", jeg har
oplevet i min ogangskreds - i det mindste ikke uklædeligt dobbeltmoralske...

> Nå, hvorom alting er, det kan altså godt gå galt hvis man smider
> cigaretskodder i en skraldespand...

Ha, så har du vist ikke hørt min egen "nyeste oplevelse":

Jeg fik i sin tid som 17-årig Weltschmerz-ramt og verdensfjern
teenagerygende gymnasieelev en tiltrængt anmærkning fra en ansat på en
tankstation, hvor jeg lige netop skulle ind for at købe cigaretter og på
vejen ind smed et skod: "Det er en tankstation, det her, så vil du ikke godt
lige tænke dig om og lade være med at ryge her?"

"D'OH!" (klask!)

Og hvad ser jeg netop forleden, når jeg som idag 30-årig er nede at handle
smøger på den lokale tankstation?

En flok unge på nogenlunde samme alder som jeg selv var dengang, der lystigt
sidder i bagsmækken på en bil og pulser løs: Jeg prøvede så friskt
humoristisk og høfligt som ellers muligt at kundgøre dem problematikken i
forbifarten, og det lod faktisk også til at møde en vis nødvendig forståelse
uden nogen former for grim konfrontation.

Dèr kan man nok tale om en reel problematik angående behovet for rygeres
omtanke...

Jeg har set noget af det samme på flylandingspladser, hvor de VIRKELIGT
nikotinhungrende medpassagerer åbenbart ikke har disciplin til at styre sig,
men i ren tankeløshed kan stå mere eller mindre lænet opad en aktivt
pumpende tankbil med jet-brændstof og tænde en smøg...

Darwin-award, anyone? ;-D

Sådanne ting SKAL man selvfølgelig lære at have tanke for som ryger, men
omvendt finder jeg det - som så mange andre "lidelsesfæller" - direkte
absurd med en decideret forbudspolitik, når det blandt andet kommer til
ellers disciplineret rygning i fri luft med egentlige askebægre (indbygget i
skraldespande) i nærheden...

Anders Peter Johnsen

Fra : Lars

Dato : 23-06-08 13:53

> [...]
> "smarte" 19-25-årige "street"-dressede tøser (dunjakker på en sommerdag,
> lavtaljede jeans og dertil lidt FOR store solbriller, du ved) sætter sig

Jeg kender udemærket dén type - de er til at brække sig over!

/Lars

Fra : Jakob Munck

Dato : 23-06-08 06:00

> Der kan ikke gøres noget. Rygere er narkomaner, og som sådan udenfor
> pædogagisk rækkevidde. I en rygers verden er alt tilladt, når behovet for
> næste "sus" skal dækkes.

Jo sagtens. Man opsætter et videokamera til dokumentation og giver 300 kr. i
bøde for "Svineri af offentlig ejendom" til dem, som smider deres
cigaretskod.

v.h.
Jakob

Fra : Lars

Dato : 23-06-08 13:54

> [...]
>
> Der kan ikke gøres noget. Rygere er narkomaner, og som sådan udenfor
> pædogagisk rækkevidde. I en rygers verden er alt tilladt, når behovet for

Ja, så kom dagen hvor jeg (undtagelsesvis) må erklære mig enig med Jens.

/Lars

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 23-06-08 14:05

On Mon, 23 Jun 2008 14:53:59 +0200, "Lars" <brugesikke@gmail.com>
wrote:

>Ja, så kom dagen hvor jeg (undtagelsesvis) må erklære mig enig med Jens.

Så er I 2 der ikke aner hvad I snakker om...

Fra : -= JF =-

Dato : 22-06-08 20:37

je skrev:
> Gang på gang forarges jeg over rygere.

Here we go again :-/

--
Mvh. John

Fra : Ralph

Dato : 22-06-08 20:44

"je" <je@g_slettes_mail.com> skrev i en meddelelse
> virkelig dit svineri?. Et cigaretskod er adskillige år om at blive
> nedbrudt af naturen.

Slap dog af, forbyd filtre, resten af cigaretten er blade og papir - i
tilgift vil manglen på filtre afkorte alderen på rygeren = mindre
pensionsudgifter.

Simpelt, men let.

--
Ralph

Fra : Morten

Dato : 23-06-08 09:15

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message

> Slap dog af, forbyd filtre, resten af cigaretten er blade og papir - i
> tilgift vil manglen på filtre afkorte alderen på rygeren = mindre
> pensionsudgifter.
>
> Simpelt, men let.

Synes faktisk du har en pointe dér!
For ud over problemet med affald, er problemet med rygerne at de dels lugter
(ok, det er der så meget, der gør uden det er farligt/sundhedsskadeligt),
men et andet problem er passiv rygning. Og jo kortere en rygers liv er, jo
mindre udsætter de andre for passiv rygning ;)

Gang på gang tror en ryger de skal stå og ryge mig lige op i ansigtet når
jeg står og venter på toget. De stiller sig klods op og ned af mig på trods
af jeg stod der først.. Så bliver de smækfornærmet når man puster deres røg
tilbage på dem selv, ganske morsomt, nogle fanger pointen med det samme,
andre skal have det skåret ud i pap efter de er blevet totalt ophidsede.
Selvom de er nogenlunde udenfor, så betyder det ikke at de ikke behøver vise
hensyn, der er masser af plads på perronnen til os begge.

Men jeg synes godt vi kunne have et affaldspoliti herhjemme som mange andre
steder. 500 kr. for at smide affald om så det blot er et skod uden filter.
Jeg er rimeligt sikker på, at i en møgbeskidt by som Kbh, der vil sådant
affaldspoliti mere end tjene deres løn hjem og vi kunne få en renere by hvor
fast food affald og skoder havner dér hvor de skal - i askbægre og
affaldsskurve!
Og så forbyd filtre, så de smøger der smides alligevel trodsalt forgår
hurtigst muligt - ikke mindst hvis det smides ude i naturen hvor der nok
ikke lige er én, der samler det op.

Mvh
Morten

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 23-06-08 10:02

On Mon, 23 Jun 2008 10:14:59 +0200, "Morten" <tilt_uz468@hotmail.com>
wrote:

>Men jeg synes godt vi kunne have et affaldspoliti herhjemme som mange andre
>steder. 500 kr. for at smide affald om så det blot er et skod uden filter.

Da jeg var i Manila for 12 år siden, var det skilte overalt hvor der
stod: Hvis man smed affald eller urinerede på gaden var straffen
første gang 300 peso (ca 50kr dengang), anden gang 1.000 peso og
tredie gang røg man i spjældet....

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 23-06-08 10:22

On Mon, 23 Jun 2008 11:02:09 +0200, S. A. Thomsen
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>stod: Hvis man smed affald eller urinerede på gaden var straffen
>første gang 300 peso (ca 50kr dengang), anden gang 1.000 peso og

De har også kontante straffe for ikke at overholde rygeforbyd...

http://abbyandowen.blogspot.com/2007/06/sign-of-times.html

Fra : Per

Dato : 22-06-08 20:44

je wrote:
> [...]
> overfor miljøet og naturen? Pant på cigaretskodder? Det er underligt
> at politikerne, herunder miljø- og forbrugerministeren. ikke har mere

Jeg er næsten helt sikker på at man kan få en bøde for at svine på den måde.

Politiet kan vist godt give bøder for den slags forseelser - det sker vist
bare ikke særlig ofte.

Jeg har hørt om folk der blev sure over at få en bødetilkendegivelse som de
smed på jorden foran politimanden - de fik en bøde for dette !! Mon ikke det
vil være samme overtrældelse ?

/Per

Fra : Morten

Dato : 23-06-08 09:27

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message

> Jeg er næsten helt sikker på at man kan få en bøde for at svine på den
> måde.
>
> Politiet kan vist godt give bøder for den slags forseelser - det sker vist
> bare ikke særlig ofte.

Og det er jo netop problemet.

Som skrevet i et tidligere indlæg, burde der være et særligt affaldspoliti.
Jeg er rimeligt sikker på, at de ved at gå rundt i Kbh vil kunne tjene deres
løn ind i bøder.

For at der kommer nogenlunde status quo i kasseregnskabet skal der vel gives
2-3 bøder pr. politimand pr. dag. Det burde ikke være noget problem at få,
jeg synes at bare de 2*15 min jeg opholder mig på københavnsgader og
banegårde hver dag ser i hvert fald én der smider affald (her er skodderne
ikke engang medregnet, så er tallet en 5-10 gange højere) - og jeg kigger
ikke engang efter det.
Forestål dig hvad man så kunne fange ved at kigge efter det en hel dag! En
sådan politimand vil kunne tjene sin løn ind rigtig mange gange ud over der
var råd til at give ham en ordenlig løn!

Mvh
Morten

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-06-08 22:16

je skrev:

> Gang på gang forarges jeg over rygere der anvender "det store askebæger"
> (læs: gader og stræder) til at smide deres cigaretskodder.

Hvorfor forarges du ikke over alle de andre svin? Hvert døgn
fjernes der 20 tons (tyve tons) affald fra Københavns gader, og
det er altså ikke skodder altsammen. Det er ikke bedre i Århus
hvor folk ud over gaderne også bruger åen til affald.

PS. Det kan være det er mere end 20 tons i dag. Oplysningen er et
par år gammel.

--
Bertel

Fra : Kim2000

Dato : 22-06-08 22:19

> [...]
> det er altså ikke skodder altsammen. Det er ikke bedre i Århus
> hvor folk ud over gaderne også bruger åen til affald.

Det kan sguda ikke være rigtigt. Det lyder komplet vanvittigt.

JE har selvfølgelig ret i det han siger med skoder, men husker han at sige
det højt. Jeg plejer at samle det op (hvis det fx er et ispapir) og give det
hånden på vedkommende med kommentaren du tabte noget. Naturligvis ikke hvis
det er en rocker med hår mellem tænderne Vi har jo ikke politi længere
efter politireformen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-06-08 22:36

Kim2000 skrev:

> Det kan sguda ikke være rigtigt. Det lyder komplet vanvittigt.

Det er ikke desto mindre korrekt. Oplysningen blev givet i en
udsendelse hvor en reporter var gået på gaden i de to byer, og
kameramanden fotograferede hvad folk smed. Der var stort set
ingen der brugte en skraldespand. I Århus brugte de åen som
pissoir i fuld offentlighed og med kamera på.

> [...]
> det er en rocker med hår mellem tænderne Vi har jo ikke politi længere

Jeg oplevede en togfører der var virkelig god. Toget var fuldt,
og jeg stod sammen med et par andre i forgangen. En fyr sad på
trinnet.

[Togfører til fyren]
- Er det din juicekarton der på gulvet?
- Ja.
- Vil du lige give mig den?
[Han samler den op og giver hende den]
- Skal du have den flaske med hjem?
- Nej.
[Han giver hende den uopfordret]
- Tak.

Det nød jeg i fulde drag. Jeg håber virkningen holdt mere end fem
minutter.

--
Bertel

Fra : Kim Larsen

Dato : 22-06-08 22:45

> [...]
> [Han giver hende den uopfordret]
> - Tak.
>
> Det nød jeg i fulde drag. Jeg håber virkningen holdt mere end fem

Der skulle være flere af den slags folk som tager fat i det. Mange mange
flere.

Det er bare utroligt sørgeligt at det er nødvendigt at der skal være folk
som skal opdrage på folks uopdragne halvvoksne møgunger.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger

Fra : Hauge

Dato : 23-06-08 05:01

Kim Larsen wrote:
> Det er bare utroligt sørgeligt at det er nødvendigt at der skal være
> folk som skal opdrage på folks uopdragne halvvoksne møgunger.

Det er bare synd at de helvoksne møgunger, og deres endnu mere voksne
forældre, ikke er meget bedre.. I hvert fald ikke i Århus.

Mvh Hauge

Fra : Bae3*3

Dato : 22-06-08 22:58

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev

> I Århus brugte de åen som
> pissoir i fuld offentlighed og med kamera på.

Der hvor jeg bor flyver fuglene rundt i luften og somme tider
skider de sku..... jeg syns vi ska forbyde fugle!!

> [...]
> [Han giver hende den uopfordret]
> - Tak.
>
> Det nød jeg i fulde drag. Jeg håber virkningen holdt mere end

ja - når man nu ikke ka få mor med på rejsen

Fra : Barney Gumble

Dato : 22-06-08 22:37

Kim2000 skrev:
> "Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan sguda ikke være rigtigt. Det lyder komplet vanvittigt.

Det giver i runde tal (hvis vi regner med at KBH har 1 mio. indbyggere)
7,3 kg affald pr. indbygger om året i KBH. Hvad det så tæller over ved
jeg ikke, men affald kan jo være mange forskellige ting.

Gad vide om gratisavisernes indtog har mindsket tallet?

BG

Fra : Linde

Dato : 22-06-08 23:23

"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Gad vide om gratisavisernes indtog har mindsket tallet?

Slask! Af og til rammer sådan en stinker lige dér hvor den svier. Vel
vidende at vi ikke har så mange store problemer i DK, vil jeg da gerne som
pendler støtte din post om gratisaviser. På Næstved station ser det ofte ud
som om aviserne kunne hindre togenes afgang...så togene må stryge sand, tude
i hornet og hvad de nu ellers gør når det er glat. Det er ikke sagt som
exryger...men gratisavisernes svøbe er LANGT værre end smøgernes!

Mvh
Linde

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-06-08 00:16

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> togene må stryge sand, tude i hornet og hvad de nu ellers gør når det
> er glat. Det er ikke sagt som exryger...men gratisavisernes svøbe er

Men de sviner da trods alt ikke i mine ikke-ryger-lunger som rygernes
forbandede stinkende lortecigaretter gør. Dog er jeg blevet udsat for langt
mindre passiv rygning efter at jeg har droppet den kollektive trafik og så
godt som udelukkende nu er selvbefordrende. Med lukket velfungerende
air-condition-anlæg i bilen holder det rygernes ulidelige tobaksrøg-stank
ude.

Tak til DSB for den totalt manglende styring af rygernes rygning på
stationerne (indendørs), hilsen en forhenværende bruger.

Fra : Bae3*3

Dato : 23-06-08 10:56

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev

> efter at jeg har droppet den kollektive trafik og så godt som
> udelukkende nu er selvbefordrende. Med lukket velfungerende
> air-condition-anlæg i bilen

ja - så er det nok ikke en trabant.......

Fra : N_B_DK

Dato : 23-06-08 15:59

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> wrote in message
>På Næstved station
> ser det ofte ud som om aviserne kunne hindre togenes afgang...

Se på spor 5, det er især slemt, Ringsted er heller ikke ret køn.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Bae3*3

Dato : 23-06-08 21:37

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> "Linde" <delinde@gmailfjern.com> wrote in message
>
> Se på spor 5, det er især slemt, Ringsted er heller ikke ret
> køn.

det har ringsted aldrig været!!

Fra : Rado

Dato : 24-06-08 01:59

On Mon, 23 Jun 2008 22:37:17 +0200, "Bae3*3" <3@3.landekode> wrote:

>"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen

>det har ringsted aldrig været!!

Nej det er et ringe sted...

--
Rado

You are the salt of the earth. You can change your destiny!
You can give birth to a new civilization or you can create
Hell on earth. - Georges Ohsawa

Fra : Kim Larsen

Dato : 22-06-08 22:24

> [...]
> hvor folk ud over gaderne også bruger åen til affald.
>
> PS. Det kan være det er mere end 20 tons i dag. Oplysningen er et

Det er da galt alt sammen. I mine øjne er der mindst et par generationer af
børn og unge og unge i 30´erne som det er gået galt for i den opdragelse som
de aldrig rigtig har fået. Det er svært at putte fornuft ind i bolden på dem
og endnu sværere at tilstræbe god opførsel fra dem. Det er et
omkringsiggribende problem at de her forkælede generationer har fået den
opfattelse at der skal rende nogen rundt i røven af dem og konstant rydde op
efter dem. Det skulle ikke undre mig om nogen af dem samtidig er utilfreds
med at København flyder i affald.

Fra : Barney Gumble

Dato : 22-06-08 22:33

Kim Larsen skrev:

> [...]
> Det er et omkringsiggribende problem at de her forkælede generationer
> har fået den opfattelse at der skal rende nogen rundt i røven af dem og

Jeg går ud fra, at du her i høj grad tænker på de autonome fra det
tidligere Ungdomshus?

> Det skulle ikke undre mig om nogen af dem
> samtidig er utilfreds med at København flyder i affald.

Narhhhh, det tror jeg såmænd de autonome er ligeglade med.

BG

Fra : Kim Larsen

Dato : 22-06-08 22:41

> Jeg går ud fra, at du her i høj grad tænker på de autonome fra det
> tidligere Ungdomshus?

Nej det gør jeg ikke, jeg tænker på unge helt generelt. I bil for eksempel
ser man hvordan folk bare smider affald ud af sideruden, inde i København
ser man på gaden alle svinene som bare smider papir fra sig. Jeg har været
inde på det før. Det er en hel generation eller to som det er gået galt for,
ikke en enkelt gruppering men en hele generationer af unge.

Fra : Barney Gumble

Dato : 22-06-08 22:57

Kim Larsen skrev:
> [...]
> Jeg har været inde på det før. Det er en hel generation eller to som det
> er gået galt for, ikke en enkelt gruppering men en hele generationer af

Nå, jamen jeg synes blot at den første del af din beskrivelse passede
helt perfekt på de autonome. Snotforkælede og uden mulighed for at putte
fornuft i hovederne på dem. Det med umuligheden af at tilstræbe god
opførsel passede også helt fint. Men hvis man én gang har besluttet at
støtte op om de autonome, ja så må man jeg ikke siden hen ændre mening
igen. Eller...

Jeg er så slet ikke enig i det du skriver med, at det er hele
generationer af unge, men det bliver nok svært at omvende dine fordomme
hvad det angår. "Alle gamle mennesker synes jo, at unge mennesker er
nogle uopdragende svin."

I min egen omgangskreds, som primært består af folk i gang eller færdig
med en videregående uddannelse, synes jeg ikke jeg kan genkende din
beskrivelse af "unge helt generelt".

BG

Fra : Hauge

Dato : 23-06-08 05:07

Barney Gumble wrote:
> I min egen omgangskreds, som primært består af folk i gang eller
> færdig med en videregående uddannelse, synes jeg ikke jeg kan
> genkende din beskrivelse af "unge helt generelt".

Kommer du selv fra storbyen? Det er generelt dem fra storbyen hvor jeg selv
oplever at alt bliver smidt, ude i de små byer, ser man det ikke ret tit.
Ser man ti personer med "affald" mellem hænderne inde i den store by, så er
chancerne for at det bare bliver smidt på gaden en del større, end hvis
tilsvarende ti fra landet gik på landet med samme affald.. Sådan oplever jeg
det.. Det har sikkert noget at gøre med at i byerne er der folk til at ryde
op, det er der ikke på landet..

Mvh Hauge

Fra : Bae3*3

Dato : 22-06-08 22:50

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev

for en gangs skyld enig

(træls)

Fra : David Konrad

Dato : 22-06-08 22:38

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> hvor folk ud over gaderne også bruger åen til affald.
>
> PS. Det kan være det er mere end 20 tons i dag. Oplysningen er et

Så det er nok ikke blevet mindre.

Hvad med alle fastfood-brugerne, folk der forurener sig selv med
McDonalds-cheeseburgere der kaster måske 10 ton væk om måneden? Eller hvad
er dit gæt?

De forurener vores næser på Nørreport og Hovedbanegården, og man ser deres
affald overalt.

Og mht det med åen - københaverne smider over 1000 cykler i de københavnske
vandløb eller kanaler, hver evig eneste år. Udrensning af kanalerne koster
millioner af kroner.

Fra : Bae3*3

Dato : 22-06-08 22:47

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> hvor folk ud over gaderne også bruger åen til affald.
>
> PS. Det kan være det er mere end 20 tons i dag. Oplysningen er

så skattestoppet har nok gjort at tallet nu er på 30 tons

Fra : Bae3*3

Dato : 22-06-08 22:44

"je" <je@g_slettes_mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> men legaliserer det virkelig dit svineri?. Et cigaretskod er
> adskillige år om at blive nedbrudt af naturen.

www.kinagrill.dk

Bæ9 - ikke ryger

Fra : Ole

Dato : 23-06-08 15:13

je wrote:
> [...]
> virkelig dit svineri?. Et cigaretskod er adskillige år om at blive nedbrudt

Vi er 100% enige, man har som ryger at ansvar for ikke
at genere andre mennesker, det drejer sig både om ikke
at udsætte andre for passiv rygning, men sandelig også
om ikke at smide resterne af ens last alle steder.

Ole Mogensen (ryger)
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 23-06-08 17:58

"je" <je@g_slettes_mail.com> skrev:

> Hvad skal der til for at vende denne ansvarsløshed og
> ligegyldighed overfor miljøet og naturen?

At muligheden for at udskrive bøder rent faktisk bruges.
Og ja det er noget svineri, der desværre er blevet værre.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 23-06-08 23:23

> [...]
> givetvis andre der også sviner (med ispapir etc.), men legaliserer det
> virkelig dit svineri?. Et cigaretskod er adskillige år om at blive

Hvis folk forurenede fortovene med lugtende lort eller farlige giftige
kemikalier, så var der et problem.

Men skod har kun en minimal æstetisk gene - og det er smagssag, jeg synes de
er så smukke som gule blomster og de har information om hvormange rygere har
færdedes på det sted, så jeg vil kalde dem et GODE!

Spar dine reformønsker til en værdigere sag -
- fx at få muslimer udvist>

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-08 21:55

Du har for lidt at gå op i.
Kik op, ret ryggen, nyd den
af og til blå himmel og tænk
på noget positivt.

Fra : Bae3*3

Dato : 24-06-08 22:14

"Eque" <-> skrev i meddelelsen
> Du har for lidt at gå op i.
> Kik op, ret ryggen, nyd den
> af og til blå himmel og tænk
> på noget positivt.

ellers er der megen god underholdning her:

www.jobnet.dk

så får livet lissom lidt større horisont

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-08 22:50

Ja. Statisterne har som regel nok at se på.

Fra : Bae3*3

Dato : 24-06-08 23:22

"Eque" <-> skrev i meddelelsen
> Ja. Statisterne har som regel nok at se på.

hehe - je vi blir sku begloet