Vækst i antal unge førtidspensionister
Fra : Martin Larsen

Dato : 20-06-08 13:22

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/06/20/082128.htm

Et af de store emner i de senere dage har været at der er registreret en
"voldsom vækst af unge med psykiske lidelser".

Kunne vore kære politikere ikke være så venlige at skaffe oplysninger om
etnicitet inden man skaber myter om unge danskeres helbred ??

Jeg tror at en sådan undersøgelse ville vise at en del personer af
ikke-dansk oprindelse er handicappede af mangel på skolekundskaber og
dansk-sociale færdigheder.

Altså igen: katastrofal indvandringspolitik.

Mvh
Martin

Fra : Kim2000

Dato : 20-06-08 13:33

> [...]
> dansk-sociale færdigheder.
>
> Altså igen: katastrofal indvandringspolitik.

En af grundene er da helt sikkert at man bruger både 2 og 3 år på tage
stilling til om folk må være her eller ej og i al den tid sidder de
indespærret i en lejr, som man påviselig ved skader folks psyke. Det burde
maks tage 100 dage at afgøre folks sag.

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-08 14:50

Kim2000 wrote:
> [...]
> indespærret i en lejr, som man påviselig ved skader folks psyke. Det
> burde maks tage 100 dage at afgøre folks sag.

Væksten kommer IKKE af de par stykker som sidder i Sandholm.

Derudover KAN man jo ikke gøre det hurtigt, hvis man skal finde oplysninger,
OG give folk lov til at anke sytten gange.

Fra : David Konrad

Dato : 20-06-08 23:58

Knud Larsen wrote:

> Væksten kommer IKKE af de par stykker som sidder i Sandholm.
>
> Derudover KAN man jo ikke gøre det hurtigt, hvis man skal finde
> oplysninger, OG give folk lov til at anke sytten gange.

Nej.

Underligt andre ikke straks springer på den helt oplagte og imho temmelig
sikkert korrekte forklaring : Stofmisbrug.

Der har gennem de sidste 10-15 år hersket et eskalerende og ekstremt
stofmisbrug blandt unge - ecstasy, fantasy, kokain, rygeheroin, amfetamin
osv - altsammen stoffer man erfaringsmæssigt ved fører til permanente
psykiske lidelser, også blandt "velfungerende" weekendnarkomaner.

Det er nok årsagen.

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-08 07:58

David Konrad wrote:

> [...]
> amfetamin osv - altsammen stoffer man erfaringsmæssigt ved fører til
> permanente psykiske lidelser, også blandt "velfungerende"

E og heroin skulle ikke være så slemme.

Men der er åbenbart også effekter af vores utallige tilsætningsstoffer, og
effekten af junk-food er også langt større end man troede.

Det er jo iøvrigt skræmmende at så mange børn verden over bliver varigt
skadede, fordi de får forkert ernæring, mennesker er jo rigeligt
vanvittige, - og med ringe intelligens, uden at vi behøver at forværre det.

Læste i går, at vi de næste 40 år skal skaffe samme mængde mad, som vi har
skaffet de sidste 10.000 år tilsammen - og at jordens befolkning nu øges med
én milliard på 13 år. Den er rivende gal.

Time is out of joint.

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-06-08 10:11

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> Læste i går, at vi de næste 40 år skal skaffe samme mængde mad, som vi har
> skaffet de sidste 10.000 år tilsammen - og at jordens befolkning nu øges
> med én milliard på 13 år. Den er rivende gal.

Ja, den milliard skal nok komme på 10 år - de fleste af dem i mislykkede
stater som må håbe på rationer fra FN.
Til den tid kan vi med sikkerhed forudse at Kina og Indiens befolkning vil
kræve deres del af kagen og dermed have sat fødevarepriserne under pres.

Jeg tør ikke tænke på hvor fortvivlede de røde og velmenerne vil være til
den tid, når verdens frelse ser ud til at være endnu fjernere.
Tør vi håbe på at de vil resignere presset?

Mvh
Martin

Fra : David Konrad

Dato : 21-06-08 12:28

Martin Larsen wrote:

> Ja, den milliard skal nok komme på 10 år - de fleste af dem i

Den kommer nu før. 2-3 år max.

Du kan f.eks se katastrofen i Kina, hvor 50.000 blev dræbt. 50.000 svarer
til to dages befolkningstilvækst i Kina, der forøges med mere end 100 mio om
året.

> mislykkede stater som må håbe på rationer fra FN.

Hvilke lande tænker du på?

Den store befolkningstilvækst sker da netop i lande der ikke har brug for
FN.

> Til den tid kan vi med sikkerhed forudse at Kina og Indiens
> befolkning vil kræve deres del af kagen og dermed have sat
> fødevarepriserne under pres.

Fødevarepriserne er primært under pres pga spekulation i bla futures. Ikke
fordi der mangler mad.

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-06-08 13:08

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Den kommer nu før. 2-3 år max.

Jeg har før søgt at indføre følgende etikette hos almenheden:
LAD VÆRE MED AT MODSIGE, NÅR DU IKKE VED EN SKID.

Som anført af Knud tog den foregående forøgelse 13 år.
Vækstraten er iflg FN 1,14 % årligt i øjeblikket.

> Du kan f.eks se katastrofen i Kina, hvor 50.000 blev dræbt. 50.000 svarer
> til to dages befolkningstilvækst i Kina, der forøges med mere end 100 mio
> om året.

Igen sludder. Befolkningsvæksten i Kina 0,629 %

> Hvilke lande tænker du på?
>
> Den store befolkningstilvækst sker da netop i lande der ikke har brug for
> FN.

Vi har nok det helt store sludrenæb på i dag
http://www.terradaily.com/reports/Demographics_Of_Africa_And_The_Middle_East_Continue_To_Explode.html

Mvh
Martin

Fra : David Konrad

Dato : 21-06-08 13:56

Martin Larsen wrote:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har før søgt at indføre følgende etikette hos almenheden:
> LAD VÆRE MED AT MODSIGE, NÅR DU IKKE VED EN SKID.

Vi er pt på 6.8 mia. Hvis befolkningstilvæksten er f.eks +100 mio om året.
2-3 år=2-300 mio, heri ikke indregnet at befolkningstilvæksten naturligvis
stiger ala 100 mio det ene år, 105 det næste, 110 det næste osc, hvilket kan
forudsiges meget sikkert.

> Som anført af Knud tog den foregående forøgelse 13 år.
> Vækstraten er iflg FN 1,14 % årligt i øjeblikket.

Nu er sagen her, jeg skriver det jo implicit, at både FN og WHO indtil nu
har taget fejl i deres prognoser, gang på gang. Ifølge WHO's gamle prognoser
skulle vi først kunne have nået 7 mia i 2060. Vi når det i år 2010.

> Igen sludder. Befolkningsvæksten i Kina 0,629 %

Akak. "Hvis det er fakta, så benægter jeg fakta".

Jeg gider ikke diskutere på dette niveau. Spis en pølse med Poulsgaard.

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-06-08 14:38

> Akak. "Hvis det er fakta, så benægter jeg fakta".
>
> Jeg gider ikke diskutere på dette niveau. Spis en pølse med Poulsgaard.

Nej der er klart. I din verden er korrekte tal fascistiske pølsemænd.

Mvh
Martin

Fra : David Konrad

Dato : 21-06-08 14:55

Martin Larsen wrote:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Nej der er klart. I din verden er korrekte tal fascistiske pølsemænd.

Hvor får du dette "korrekte" tal fra? Men 0,629% ud af 1.4/1.5 mia er knap
10 mio. Jeg er ked af jeg skrev et 0 for meget i nat ifb Kina, det var ikke
fordi jeg mente det, men fordi jeg også havde den samlede globale
befolkningstilvækst i tankerne.

10 mio svarer til lidt mere end 50.000 hver anden dag, i
befolkningstilvækst. Som jeg skrev - de +50.000 der er dræbt ved jorskælvet
svarer til 2 dages befolkningstilvækst.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 21-06-08 15:05

David Konrad frembragte:

http://www.um.dk/da/menu/Udenrigspolitik/Landefakta/LandefaktaAsien/Kina.htm

Fra : David Konrad

Dato : 21-06-08 16:02

Mr.Larsen wrote:

> http://www.um.dk/da/menu/Udenrigspolitik/Landefakta/LandefaktaAsien/Kina.htm

En direkte ord for ord kopi af CIA World Factbook. Troede sgu de var lidt
mere oppe på dupperne inde i UM. Men tak for linket - oplysningerne er nok
de bedste det er muligt at opdrive i summarisk form, og opdateres altid
løbende.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 21-06-08 16:18

Følgende er skrevet af David Konrad:

> [...]
> bedste det er muligt at opdrive i summarisk form, og opdateres altid løbende.

Bare iorden

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 21-06-08 13:20

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> writes:

> Du kan f.eks se katastrofen i Kina, hvor 50.000 blev dræbt. 50.000
> svarer til to dages befolkningstilvækst i Kina, der forøges med mere
> end 100 mio om året.

Hvilket tal mener du er mest passende?

365 * 50.000 er 18.250.000, hvilket end ikke er en femtedel af det
tal på 100 millioner om året du også angiver. Der er noget der ikke
helt hænger sammen her, og også så meget at det ikke kan forklares med
almindelig afrunding.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Joakim

Dato : 21-06-08 13:26

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en
meddelelse news:m3tzfnx9nj.fsf@obelix.wegge.dk...

> [...]
> ikke
> helt hænger sammen her, og også så meget at det ikke kan

Lad vær' med at blamere dig, når du ikke selv kan lægge to og to
sammen.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 21-06-08 14:41

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> writes:

> Lad vær' med at blamere dig, når du ikke selv kan lægge to og to
> sammen.

Øhh?

Fra : David Konrad

Dato : 21-06-08 14:56

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Øhh?

Jeg kan godt se nu, at det jeg skrev ikke bidrog til mindre forvirring. Jeg
er slet og ret kommet til at skrive et 0 for meget, uden at mene det. Enhver
kan vist sige sig selv, at befolkningstilvæksten i Kina ikke er 100 mio pa,
det er globalt set, naturligvis.

Fra : Joakim

Dato : 21-06-08 16:24

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en
meddelelse news:m3prqaykg0.fsf@obelix.wegge.dk...

> Øhh?

Dit regnestykke er forkert sammenholdt med det Konrad skriver.

Fra : David Konrad

Dato : 21-06-08 13:59

> [...]
> tal på 100 millioner om året du også angiver. Der er noget der ikke
> helt hænger sammen her, og også så meget at det ikke kan forklares med

Man kan blive ved - det er jo også 65.000 der er dræbt og så fremdeles. Jeg
mener det er det relative eller forholdsmæssige der er interessant her. Det
jeg skriver er baseret på cirkatal, hvor ingen ligger inde med facit. Ikke
engang den kinesiske regering har overblik over den samlede
befolkningstilvækst i Kina per år.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 21-06-08 14:45

Du skal stadig op på en pænt høj daglig bofelkningstilvækst for at få
det til 100 millioner om året. Sådan rundt regnet en kvart million om
dagen.

> [...]
> ligger inde med facit. Ikke engang den kinesiske regering har
> overblik over den samlede befolkningstilvækst i Kina per år.

Det er muligt, men når man omregner et ca-tal til et andet, plejer
det stadig at virke mest overbevisende, hvis der højst er en dekade
imellem dem.

Fra : David Konrad

Dato : 21-06-08 14:58

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Du skal stadig op på en pænt høj daglig bofelkningstilvækst for at få
> det til 100 millioner om året. Sådan rundt regnet en kvart million om
> dagen.

Det var en fejl! Da jeg svarede dig før, troede jeg faktisk det var dig der
kom til at skrive et 0 for meget - men skylden ligger hos mig.

Ikke desto mindre fastholder jeg da min overordnede pointe.

Ja, det er der vist kun én mening om

Fra : David Konrad

Dato : 21-06-08 12:23

Knud Larsen wrote:

> E og heroin skulle ikke være så slemme.

Hvis "E" = ecstasy tager du fejl. Det kan give permanente psykiske skader,
varige vrangforestillinger, ødelægger korrtidshukommelsen og de motoriske
centre, hos nogle endda efter kun kort tids brug. I England lavede man et
forsøg med rotter, hvor man "fodrede" dem med ecstasy. Da man bagefter
obducerede rotterne så man, at de rotter der havde fået ecstasy alle havde
"affældige hjerner" som om de var 3 gange så gamle. Jeg tror virkelig at
mange weekendnarkomaner der var smarte studerende i 90'erne i dag betaler
prisen med angstanfald, lærings og hukommelsesproblemer samt motoriske
forstyrrelser.

Heroin er ikke på den måde skadeligt, det er jeg enig i.

> Men der er åbenbart også effekter af vores utallige
> tilsætningsstoffer, og effekten af junk-food er også langt større end
> man troede.

Ja, men det giver sig jo primært udslag i allergi. Det er næppe
tilsltningsstoffer som er skyld i stigningen blandt unge
førtidspensionister.

> [...]
> varigt skadede, fordi de får forkert ernæring, mennesker er jo
> rigeligt vanvittige, - og med ringe intelligens, uden at vi behøver

Hele verdenen er skræmmende. Når nu man sidder og læser denne gruppe, med
brok over det onde system, indvandrere osv, bliver man mindet om hvor godt
vi egentlig har det. Er befolkningstilvæksten ikke noget i retning af
300.000 om dagen? Ud af disse 300.000 kan de 260.000 se frem til en ikke
specielt attraktiv tilværelse, med mangel på mad, hårde arbejdsvilkår, ingen
uddannelse og for 200.000 død inden de er fyldt 30.

> Læste i går, at vi de næste 40 år skal skaffe samme mængde mad, som
> vi har skaffet de sidste 10.000 år tilsammen - og at jordens
> befolkning nu øges med én milliard på 13 år. Den er rivende gal.

Ja - befolkningenstallet øges i modsætning til hvad eksperterne sagde for 10
år siden, da vi rundede 6 mia, næsten eksponentielt alligevel - det flader
ikke ud.

Men der er jo masser af mad - det er ikke her problemet ligger. Problemet
ligger i, at et land som Danmark bruger 60% af sit landbrugsareal på at
dyrke afgrøder så vi kan fodre vore dyr, eller at 55% af landbrugsarealet i
f.eks USA i dag bruges på at dyrke afgrøder til biobrændstof. Men det kunne
såmænd godt gå alligevel. De nuværende problemer på fødevareområdet kan
primært henføres til spekulation og lokale økonomiske forhold.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-08 15:20

David Konrad wrote:
> [...]
> nuværende problemer på fødevareområdet kan primært henføres til
> spekulation og lokale økonomiske forhold.

Ja, alle lande burde blive kommuistiske, og vi bør tænke på at producere til
egyptere og bandladesherre?

Fra : David Konrad

Dato : 22-06-08 15:28

Knud Larsen wrote:

> Ja, alle lande burde blive kommuistiske, og vi bør tænke på at
> producere til egyptere og bandladesherre?

Det var da en besynderlig konklusion. Man kunne da lige så godt konkludere,
at SELVOM 60% af landbrugsarealet bruges på svinefoder, er der ingen der går
sultne i seng. Det er altså ikke produktionsmetoderne eller hvad man dyrker
der skaber høje fødevarepriser, men nok snarere sådan noget som spekulation
i at fødevarepriserne VIL stige (som bliver en sevlopfyldende profeti,
ligesom hvis man spekulerer i at købe og sælge valuta - kursen på en valuta
hverken falder eller stiger hvis ingen køber og sælger den pågældende valuta
i spekulationsøjemed).

Fra : Rado

Dato : 24-06-08 02:50

On Sat, 21 Jun 2008 08:57:40 +0200, "Knud Larsen"
<mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

>Læste i går, at vi de næste 40 år skal skaffe samme mængde mad, som vi har
>skaffet de sidste 10.000 år tilsammen - og at jordens befolkning nu øges med
>én milliard på 13 år. Den er rivende gal.

Så er der jo en milliard mere til at producere mad...

--
Rado

You are the salt of the earth. You can change your destiny!
You can give birth to a new civilization or you can create
Hell on earth. - Georges Ohsawa

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-06-08 10:08

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Så er der jo en milliard mere til at producere mad...

Colosseum må genåbnes hvis det skal give mening.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-08 10:59

Rado wrote:

> Så er der jo en milliard mere til at producere mad...

Ja, og jord og vand importerer vi fra månen.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 20-06-08 22:07

> [...]
> stilling til om folk må være her eller ej og i al den tid sidder de
> indespærret i en lejr, som man påviselig ved skader folks psyke. Det burde

Det kan afgøres i paskontrollen.

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 20-06-08 14:44

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/06/20/082128.htm
>
> Et af de store emner i de senere dage har været at der er registreret en
> "voldsom vækst af unge med psykiske lidelser".

Det er DF der gør folk sindsyge nok til at stemme på dem

--

/Pnic

http://groups.google.dk/group/dk.test/msg/94c2f72b78fc4ae7?dmode=source

Fra : Mr.Larsen

Dato : 20-06-08 14:48

Peter Nicolaysen skrev:
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det er DF der gør folk sindsyge nok til at stemme på dem

Nu gider jeg ikke se flere af dine tåbelige indlæg.

PLONK.

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 20-06-08 14:55

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Nu gider jeg ikke se flere af dine tåbelige indlæg.
>
> PLONK.

Jeg ved du ser det her alligevel!

Se: jeg ved ting om dit hoved og det der foregår i det!

Og jeg ved også, at du ikke burde stemme DF!

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 21-06-08 05:34

Martin Larsen skrev:
> [...]
> dansk-sociale færdigheder.
>
> Altså igen: katastrofal indvandringspolitik.

Der er vel ingen tvivl om at indvandrere fra muslimske lande har større
problemer end andre indvandrere.
Lige fra kriminalitet til hustruvold.
Med det i mente ville kan det vel dårligt overraske hvis denne gruppe
også er overrepresænteret i forbindelse med psykiske lidelser.
Det er der sikkert mage årsager til, og det kan der sikkert tales længe
om, årsagerne altså, men lad være med at virke overraskede over at den
gruppe der har dårligtst ved at tilpasse sig også er den gruppe med de
største psykiske problemer.

- cep

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-06-08 10:16

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Med det i mente ville kan det vel dårligt overraske hvis denne gruppe også
> er overrepresænteret i forbindelse med psykiske lidelser.

Min pointe var at sætte spørgsmål ved forklaringen.
Der er ikke tale om psykisk lidelse, men social/kulturel.

Mvh
Martin

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-06-08 12:22

> Min pointe var at sætte spørgsmål ved forklaringen.
> Der er ikke tale om psykisk lidelse, men social/kulturel.

Vrøvl. At tage koran, hadith, sharia, Allah, Muhammed og fanden og hans
pumpestok alvorligt tyder på en psykisk lidelse.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-06-08 13:13

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Vrøvl. At tage koran, hadith, sharia, Allah, Muhammed og fanden og hans
> pumpestok alvorligt tyder på en psykisk lidelse.

SVJV er endnu ingen i den kategori indlagt på røde papirer.
Kan det skyldes papirmangel?

Mvh
Martin