Det var sgu da sjovt, at netop pr
Fra : Carsten Riis

Dato : 16-06-08 22:40

sakset fra tv2-nyhederne:
--------
"I denne situation vil vi hjælpe hinanden med at behandle patienterne på
den faglige mest forsvarlige måde og prioritere bedst muligt. Det er
noget helt nyt og åbner op for helt nye muligheder for dialog mellem det
offentlige og private system," siger Nis Alstrup.

"Det er ikke hørt før, at begge parter erkender, at der er opstået en
situation, som gør, at andre uenigheder må vige for det fælles mål at
løse en konkret opgave," understreger han.
--------
citat: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-12146850.html?rss

Gad vide hvilke andre dagsordener/uenigheder som bliver sat på hold?

Hvilken anden dagsorden/uenighed sættes over: at behandle patienterne på
den faglige mest forsvarlige måde og prioritere bedst mulig?

Jeg kvitterer gerne for Nis Astrups (formand for Sammenslutningen af
Privathospi­taler i Danmark) indrømmelse, at han før den nuværende
situation har haft andre dagsordner end at behandle patienterne på den
mest forsvarlige måde.

Mere tydligt kan det vist ikke siges medmindre man bruger det danske
sprogs mere jævne gloser.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-08 09:52

Jeg synes du læser Nis Alstrups svar som Fanden læser Bibelen....

Privathospitalerne har ikke tidligere skullet prioritere kunderne - de har
blot solgt de ydelser, der er blevet efterspurgt - og en evt prioritering
har skullet finde sted inden for den gruppe
Nu skal de inddrages i den overordnede strategi for at nedbringe
ventelister, hvor der indgår en samlet vurdering af patienternes behov -
dette arbejde har privathospitalerne ikke tidligere været inddraget i -

Det positive i denne situation er at man nu for en gangs skyld kan få
indført en prioritering, så man ikke besætter operationsstuer med
ligegyldigheder - fjernelse af tatoveringer, steriliseringer etc.

Lad os i en periode prioritere liv frem for livskvalitet.

Og læg så en vurdering ind, der prioriterer nytteværdi - alt andet lige, så
er der formentlig mere gavn af et nyt knæ til en 35 årig med arbejde end en
90 årig - eller for den sags skyld en 35 årig misbruger.

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-06-08 15:32

none skrev den 17-06-2008 10:52:
> Jeg synes du læser Nis Alstrups svar som Fanden læser Bibelen....

Er du aktionær i privathospitaler?

Min harme er ikke et udslag i, at jeg læser hans ord som fanden læser
biblen......men snarere en helt naturlig storundren over, hvilken
prioritering der ellers kunne være end at gøre tingene faglig mest
forsvarlig.
Manden indrømmer direkte, at der tidligere har været uenighed om dette.

> Privathospitalerne har ikke tidligere skullet prioritere kunderne - de har
> blot solgt de ydelser, der er blevet efterspurgt - og en evt prioritering
> har skullet finde sted inden for den gruppe

Sikke noget vrøvl! De har fået snablen ned i statskassen og nu skal
der malkes!

Hvis ikke der var offentlige penge med over til privat hospitalerne, så
havde ikke nogen god forretning i Danmark. Det er kundegrundlaget selv
blandt de mest velhavende alt for lille til!

> Nu skal de inddrages i den overordnede strategi for at nedbringe
> ventelister, hvor der indgår en samlet vurdering af patienternes behov -
> dette arbejde har privathospitalerne ikke tidligere været inddraget i -

Bemærk lige, at de sikkert kun vil have de patienter som giver overskud
på bundlinjen. Og det overskud: Det betaler du og jeg!

Den "luksus" har man ikke i det offentlige sygehusvæsen.

Jeg ville sgu hellere have, at der blev lavet bedre offentlige sygehuse,
hvor regnskabet når året er omme viser et beskedent overskud eller et
nul. Overskuddet forbliver naturligvis i sygehuset og bliver ikke
inddraget i fællespuljen igen.

> Det positive i denne situation er at man nu for en gangs skyld kan få
> indført en prioritering, så man ikke besætter operationsstuer med
> ligegyldigheder - fjernelse af tatoveringer, steriliseringer etc.

Hvorfor skal det offentlige beslaglægge privathospitalernes
operationsstuer, når nu der er efterspørgsel efter fjernelse af
tatoveringer og sterilisinger.

> [...]
> er der formentlig mere gavn af et nyt knæ til en 35 årig med arbejde end en
> 90 årig - eller for den sags skyld en 35 årig misbruger.

Den diskussion tør du ikke videreføre. Eller bedre sagt: Fortæl lidt
mere om din ækle tilgang til andre mennesker.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk