Unge af anden etnisk oprindelse end dansk,~
Fra : Mr.Larsen

Dato : 16-06-08 13:13

http://www.bt.dk/article/20080616/krimi/80616019/

>Ahmed, Muhammed og Ibrahim bliver dømt for mere kriminalitet end Ole,
>Dennis og Lars. Ny undersøgelse fra Danmarks Statistik konkluderer,
>at kriminaliteten blandt indvandrere og efterkommere fortsat er
>forholdsmæssigt højere end for mænd med dansk baggrund.

Det kommer jo bestemt ikke som nogen overraskelse.

Fra : Kim2000

Dato : 16-06-08 14:51

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.bt.dk/article/20080616/krimi/80616019/

> Det kommer jo bestemt ikke som nogen overraskelse.

Næh, det gør det ikke, men så vidt jeg kan se så er godt 150.000
forbrydelser sket og de 17.000 er af "de fremmede", hvis man helt konsekvent
sparkede dem ud, så var der 17.000 færre forbrydere til at lave lort i det
næste år. Det burde være i alles interesse, også indvandrendes, de lovlydige
må være pissehamrende træt af at blive sat i bås med dem. Og venstrefløjen
ville jublende kunne konstatere at DF så ikke var nødvendig, og DF ville
jublende kunne konstaterer at have overlevet sig selv.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 17-06-08 03:26

Kim2000 skrev den 16-06-2008:
> [...]
> jublende kunne konstatere at DF så ikke var nødvendig, og DF ville jublende
> kunne konstaterer at have overlevet sig selv.

Det er den lille procentdel der ødelægger det for den store, så man
forstår jo ikke helt at de "gode" indvandre/flygtninge ikke tager skeen
i den anden hånd og hjælper mere aktivt til med at få styr på de
dårlige elementer.

Fra : Ivannof

Dato : 16-06-08 14:57

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> http://www.bt.dk/article/20080616/krimi/80616019/

> Det kommer jo bestemt ikke som nogen overraskelse.

Overraskelsen består måske mere i resultatet af følgende regnestykke: Hvis
5% af befolkningen yder 70% af de fremstillede i dommervagten - er deres
overkriminalitet så ikke 70 minus 5, nemlig 65%?

Eller er det mer?

Hilsen Ivan

Fra : Neuman

Dato : 16-06-08 15:10

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> 5% af befolkningen yder 70% af de fremstillede i dommervagten - er deres
> overkriminalitet så ikke 70 minus 5, nemlig 65%?

Hvis der skal 5% til at lave 70 handlinger og dermed 95% til at lave 30
handlinger giver det en faktor der hedder (70/5) / (30/95) ~ 44 gange mere
kriminielle eller 4300% overkriminalitet om du vil.

Fra : Rainman

Dato : 16-06-08 15:24

Neuman wrote:
> [...]
> handlinger giver det en faktor der hedder (70/5) / (30/95) ~ 44 gange mere
> kriminielle eller 4300% overkriminalitet om du vil.

Tænk er det kun 4300% Det er efterhånden en stor sjældenhed at læse om
en voldsforbrydelse der ikke er begået af en "person af anden etnisk
herkomst". Og tager man grovheden af disse "personers" voldshandlinger
i betragtning (afskæring af fingre på unge piger med efterflg. tvang af
offeret til at spise egen finger, kynisk likvidering af eks-kærester
etc.) må det da vist være nærmere det 10-dobbelte.

Fra : Ivannof

Dato : 16-06-08 16:45

"Neuman" <neuman@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> handlinger giver det en faktor der hedder (70/5) / (30/95) ~ 44 gange mere
> kriminielle eller 4300% overkriminalitet om du vil.

Det var det jeg tænkte og har tænkt de mange gange man hører om ca 20%
overkriminalitet blandt fremmede - som så ovenikøbet bliver under
gennemsnittet for danskere når de er over 30år. CRL på overarbejde. Det er
blevet "korrigeret væk"!

Hilsen Ivan

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-06-08 17:52

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> http://www.bt.dk/article/20080616/krimi/80616019/

> Det kommer jo bestemt ikke som nogen overraskelse.

Igen; der er tale om tolkninger fra Danmarks statistik, der
kun måler og vejer tingene uden at tage hensyn til hvordan
disse tal er fremkommet.

Som det er blevet påvist tidligere, så er disse tal ikke det
papir værd de er skrevet på. Danmarks statistik forholder sig
nemlig ikke til at det er de samme 5 procent af indvandrere
der står for den største del af forbrydelserne, og at disse
indvandrere står for godt 90 procent af forbrydelserne.

Desuden tager DS heller ikke stilling til at politiet har mere
fokus på indvandrere end på danskere i øvrigt.

DS har kun den opgave at registrere tallene, ikke at forholde
sig kritisk til samme.

Og de borgerlige blade jubler henrykt når de får mulighed for
at manipulere med delrapporter som de kan skævvride på alle
mulige måder.

Man kalder den slags for ludderjournalistik.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 16-06-08 18:07

"Arne H. Wilstrup" skrev i en meddelelse

> Som det er blevet påvist tidligere, så er disse tal ikke det papir værd de
> er skrevet på.

Vil det sige at du havde været af samme mening hvis tallene havde vist et
klart fald i tendensen ??

Jeg tror det næppe !

Disse tal , og så mange andre fra DS kan ikke "tolkes" de viser et faktisk
billede.

Og hvis dine 5% holder , må de 5% sandelig have været på overarbejde de
sidste par år .
Eller der kommer måske nye til , mens andre nyder deres otium bag tremmerne

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 17-06-08 00:48

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev
i meddelelsen

> Vil det sige at du havde været af samme mening hvis tallene
> havde vist et klart fald i tendensen ??
>
> Jeg tror det næppe !

Din tro kan du gå til en religiøs leder med.

> Disse tal , og så mange andre fra DS kan ikke "tolkes" de
> viser et faktisk billede.

Vist gør de da ej - de bliver fortolket og er ikke det sande
billede. Som i al statistik er der tale om to forhold: 1. Det
matematiske - beregningerne - 2. analysen af tallene. Og det
sidste er gældende overalt -også når det drejer sig om DS.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 17-06-08 20:28

"Arne H. Wilstrup" skrev i en meddelelse

> Vist gør de da ej - de bliver fortolket og er ikke det sande billede.

Det sande billed er !

153.117 personer mellem 15 og 79 år blev i 2006 fundet skyldig i
overtrædelse af enten straffelov ,færdselslov eller særlov.

Punktum ! , det er alt hvad tallene fortæller.

Ud af de 153.117 var 20.855 af udenlandsk oprindelse , dette er et faktum ,
ingen tolkning eller matematisk beregning !

Hvad vi så kaster af argumenter i hovedet på hinanden
hvorfor det forholder sig sådan eller hvor mange af disse der er
genganger o.s.v , er jo en ganske anden sag.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 18-06-08 00:41

Michael Meidahl Jensen har bragt dette til os:

> [...]
>
> Ud af de 153.117 var 20.855 af udenlandsk oprindelse , dette er et faktum ,
> ingen tolkning eller matematisk beregning !

Det får du _aldrig_ Arne til at indrømme, han håber stadig på en reding
af CRL.

> Hvad vi så kaster af argumenter i hovedet på hinanden
> hvorfor det forholder sig sådan eller hvor mange af disse der er
> genganger o.s.v , er jo en ganske anden sag.

Korrekt.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 17-06-08 03:30

Michael Meidahl Jensen kom med følgende:

> Vil det sige at du havde været af samme mening hvis tallene havde vist et
> klart fald i tendensen ??
>
> Jeg tror det næppe !

Helt enig, men CRL skal nok finde en måde at twiste resultatet på, han
bruger bare nogle tal der er 10år gamle.

> Disse tal , og så mange andre fra DS kan ikke "tolkes" de viser et faktisk
> billede.

Korrekt.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 17-06-08 05:42

> Korrekt.

ukorrekt!

Fra : Neuman

Dato : 16-06-08 19:13

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> [...]
> de samme 5 procent af indvandrere der står for den største del af
> forbrydelserne, og at disse indvandrere står for godt 90 procent af

Hvis dette virkeligt er rigtigt er det da bare om at udvise. På den måde
slipper vi jo for en masse kriminalitet ved at udvise ganske få personer.
Det kan du da ikke være modstander af?

Fra : Ivannof

Dato : 16-06-08 19:57

> Hvis dette virkeligt er rigtigt er det da bare om at udvise. På den måde
> slipper vi jo for en masse kriminalitet ved at udvise ganske få personer.
> Det kan du da ikke være modstander af?

Det vil da være synd for dem - de skal jo "hjem" til tortur. Det er alle
Arnes venner enige om!

Hilsen Ivan

Fra : Mr.Larsen

Dato : 17-06-08 03:32

Ivannof udtrykte præcist:

> "Neuman" <neuman@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det vil da være synd for dem - de skal jo "hjem" til tortur. Det er alle
> Arnes venner enige om!

Hvis nu de lande de kom fra, havde brugt samme system som Castro, altså
tattooveret de kriminelle, så ville vi kunne se et mønster i
tilstrømningen.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 16-06-08 20:41

Neuman skrev:

> Hvis dette virkeligt er rigtigt er det da bare om at udvise.

Bare? Hvad er betingelserne da for at kunne udvise nogen?

Fra : Neuman

Dato : 16-06-08 21:00

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in message

> Bare? Hvad er betingelserne da for at kunne udvise nogen?

Ja, de er for besværlige. Men det kan der jo rettes på hvis viljen er til
stede.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 16-06-08 21:18

Neuman skrev:

> Ja, de er for besværlige.

Så var det jo ikke bare alligevel.

> Men det kan der jo rettes på hvis viljen er til stede.

Hvorfor er det lige at andre skal belæmres med kriminelle der er født og
opvokset i Danmark?

Fra : Neuman

Dato : 16-06-08 21:26

> Hvorfor er det lige at andre skal belæmres med kriminelle der er født og
> opvokset i Danmark?

Hvorfor er det lige at jeg skal belemres af kriminelle typer når jeg ikke
selv er det?
Koen hører til i kostalden og ikke blandt hestene selvom den ved en fejl
blev født der - det er vel rimeligt nok?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 16-06-08 22:44

Neuman skrev:

> Hvorfor er det lige at jeg skal belemres af kriminelle typer når jeg ikke
> selv er det?

Hvis ikke du forestiller dig at man kan afskaffe kriminalitet, så er det
et ualmindeligt dumt spørgsmål.

> Koen hører til i kostalden og ikke blandt hestene selvom den ved en fejl
> blev født der - det er vel rimeligt nok?

Put du bare køerne hen hvor de hører til, så holder vi menneskerne
blandt menneskerne - det er vel rimeligt nok?

Fra : Neuman

Dato : 16-06-08 23:06

> Hvis ikke du forestiller dig at man kan afskaffe kriminalitet, så er det
> et ualmindeligt dumt spørgsmål.

Afskaffe regner jeg ikke med, men vi kan nedbringe kriminalitet ved at
fjerne dem der volder problemer. Dem som har fået et statsborgerskab
administrativt må kunne fratages dette igen hvis det viser sig at de har
fået tildelt det på forkert grundlag, nemlig at være ønsket i og til gavn
for samfundet.

> Put du bare køerne hen hvor de hører til, så holder vi menneskerne blandt
> menneskerne - det er vel rimeligt nok?

Det er jo dét jeg siger. Så du er altså enig?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 16-06-08 23:32

Neuman skrev:

> Afskaffe regner jeg ikke med,

Så vil du blive belemret med kriminelle typer.

> men vi kan nedbringe kriminalitet ved at
> fjerne dem der volder problemer.

Volder alle kriminelle ikke problemer?

> [...]
> fået tildelt det på forkert grundlag, nemlig at være ønsket i og til gavn

Alle der har fået et statsborgerskab, har fået det administrativt.

> Det er jo dét jeg siger. Så du er altså enig?

Jeg er fuldstændig enig i at vi skal holde mennesker blandt mennesker.

Fra : N_B_DK

Dato : 17-06-08 03:15

> Jeg er fuldstændig enig i at vi skal holde mennesker blandt mennesker.

Godt, så kan de værste af dem jo sagtens sendes ud af landet.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Mr.Larsen

Dato : 17-06-08 03:34

N_B_DK kom med denne ide:
> "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in message

> Godt, så kan de værste af dem jo sagtens sendes ud af landet.

Ja, det burde ikke være et problem.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-06-08 05:37

Mr.Larsen skrev:

> Ja, det burde ikke være et problem.

Der er ikke noget der er et problem hvis man undlader at tænke over det.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 17-06-08 05:45

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i meddelelsen

> Der er ikke noget der er et problem hvis man undlader at
> tænke over det.

Netop derfor - men at bede Mr. Larsen om at tænke???? tsk!
tsk!

Fra : Mr.Larsen

Dato : 17-06-08 07:10

Frank E. N. Stein:

> Der er ikke noget der er et problem hvis man undlader at tænke over det.

Ja det er jo det I velmenere er bedst kendt for, bare lukke øjnene og
lade som ingen ting, så går problemerne nok væk.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-06-08 16:05

Mr.Larsen skrev:

> Ja

Godt, så er vi enige.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 17-06-08 16:20

Frank E. N. Stein forklarede den 17-06-2008:

Quotefucker.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-06-08 16:34

Mr.Larsen skrev:

> Quotefucker.

Tåbe.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 17-06-08 16:57

Frank E. N. Stein kom med følgende:

> Tåbe.

Muligt, men du qoutefucker, det gør man kun når man har tabt.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-06-08 17:04

Mr.Larsen skrev:

> Muligt, men du qoutefucker, det gør man kun når man har tabt.

Bild du endelig dig selv det ind. Det kan ikke være svært for dig med
alle de andre vrangforstillinger du render rundt med.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 17-06-08 20:31

"Frank E. N. Stein" skrev i en meddelelse

> Bild du endelig dig selv det ind. Det kan ikke være svært for >dig med
> alle de andre vrangforstillinger du render rundt med.

Der er ikke så meget at bilde sig selv ind ! , en hver idiot kan se
at du klipped alt væk , for at undgå at svare !!..

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-06-08 20:37

Michael Meidahl Jensen skrev:

> Der er ikke så meget at bilde sig selv ind ! , en hver idiot kan se
> at du klipped alt væk , for at undgå at svare !!..

Enhver kan se at jeg klippede en usædvanligt stupid påstand væk fordi
den ikke fortjente bedre.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 17-06-08 21:17

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-06-08 21:28

> Ja det er jo det I velmenere er bedst kendt for, bare lukke øjnene og lade
> som ingen ting, så går problemerne nok væk

Nå, du ville være lige så stupid.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 17-06-08 21:50

"Frank E. N. Stein" skrev i en meddelelse

> Nå, du ville være lige så stupid.

Det må være rart blot at kunne definerer de påstande man ikke
er enige i , som stupide uden anden form for argumentation.
Men okay ! , tilføj du blot mig til listen af stupide personer.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

..

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-06-08 22:44

> Det må være rart blot at kunne definerer de påstande man ikke
> er enige i , som stupide uden anden form for argumentation.

Når man bare kommer med stupide påstande, så er man stupid. Du er stupid.

> Men okay ! , tilføj du blot mig til listen af stupide personer.

Jeg er langt foran dig.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 18-06-08 00:45

Frank E. N. Stein udtrykte præcist:

> Når man bare kommer med stupide påstande, så er man stupid. Du er stupid.

For velmenere vil sandheden _altid_ virke stupid.

> Jeg er langt foran dig.

Du er bare så kvik.

Fra : N_B_DK

Dato : 18-06-08 05:12

> Jeg er langt foran dig.

Mod titlen som året torsk.

Fra : N_B_DK

Dato : 18-06-08 05:11

> Nå, du ville være lige så stupid.

Det ord må du have hørt mange gange.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-06-08 05:37

N_B_DK skrev:

> Godt, så kan de værste af dem jo sagtens sendes ud af landet.

Hvordan konkluderer du det ud fra ovenstående?

Fra : Mr.Larsen

Dato : 17-06-08 07:12

Frank E. N. Stein frembragte:

> Hvordan konkluderer du det ud fra ovenstående?

Man kunne jo også lade de kriminelle flytte ind hjemme ved dig, hvad
siger du til det, var det ikke en god ide?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-06-08 16:06

Mr.Larsen skrev:

> Man kunne jo også lade de kriminelle flytte ind hjemme ved dig, hvad
> siger du til det, var det ikke en god ide?

Er det virkelig det bedste du kan komme med?

Fra : Mr.Larsen

Dato : 17-06-08 16:21

Frank E. N. Stein formulerede tirsdag:

> Er det virkelig det bedste du kan komme med?

Du mener jo ikke de er et problem, så du vil vel ikke have noget imod
at lægge bolig/naboskab til dem.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-06-08 16:33

Mr.Larsen skrev:

> Du mener jo ikke de er et problem, så du vil vel ikke have noget imod at
> lægge bolig/naboskab til dem.

Du er ikke specielt kløgtig, vel?

Fra : Mr.Larsen

Dato : 17-06-08 16:56

Frank E. N. Stein kom med følgende:

> Du er ikke specielt kløgtig, vel?

Slap argumenterne op.

Du er spild af tid.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-06-08 17:07

Mr.Larsen skrev:

> Slap argumenterne op.

Jeg har på intet tidspunkt spildt argumenter på dig.

> Du er spild af tid.

Det vil jeg foretrække at du husker. Så er der da en chance for at jeg
bliver fri for dit ligegyldige hjernelamme ævl.

Fra : N_B_DK

Dato : 18-06-08 05:14

> Du er ikke specielt kløgtig, vel?

Hvorfor er han ikke det ? er det ikke mere dig selv der viser at du
inderst inde har samme holdninger som vi der ikke bryder os om
kriminelle indvandrere, men din politiske korrekthed og "godhed"
forbyder dig at sige hvad du faktisk mener ? er du ikke lidt af en
svagpisser ?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-06-08 15:53

N_B_DK skrev:

> Hvorfor er han ikke det ?

Fordi han kommer med en stupid påstand. Prøv endelig selv at læse på
hvilken baggrund han kom med den stupide påstand.

> er det ikke mere dig selv der viser at du
> inderst inde har samme holdninger som vi der ikke bryder os om
> kriminelle indvandrere,

Se, nu er du inde på noget af det rigtige. Jeg har ikke udtalt mig til
kriminelles fordel på nogen som helst måde. Jeg har udtalt mig om at man
ikke "bare" kan udvise folk, samt at jeg rent faktisk mener at de der er
opvokset i Danmark er vores eget ansvar. Vi har fængsler til det samme.

> men din politiske korrekthed og "godhed"
> forbyder dig at sige hvad du faktisk mener ? er du ikke lidt af en
> svagpisser ?

Jeg har skam skrevet hvad jeg mener. Jeg har ikke skrevet hvad stupide
folk tror jeg har skrevet.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-06-08 16:30

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Fordi han kommer med en stupid påstand.

Sådan lidt li'ssom "alle der har fået et statsborgerskab, har fået det
administrativt"?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N_B_DK

Dato : 18-06-08 05:12

> Hvordan konkluderer du det ud fra ovenstående?

Det var faktisk forbavsende nemt.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-06-08 15:53

N_B_DK skrev:

> Det var faktisk forbavsende nemt.

Så forklar dig endelig med den forbavsende nemhed.

Fra : Neuman

Dato : 17-06-08 07:08

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in message

> Så vil du blive belemret med kriminelle typer.

Nej men mindske min ekspornering overfor den slags er også fint for mig.

> Volder alle kriminelle ikke problemer?

Lær at læse dansk. Så vil du forstå at ordene "dem der volder problemer" kan
erstattes med "kriminelle".

> Alle der har fået et statsborgerskab, har fået det administrativt.

For de tykhudede læsere kan jeg skrive "dem som har fået tildelt
statsborgerskab ved lov", altså naturalisation. Var det bedre for dig at jeg
skærer det ud i pap, bøjer i neon eller pisser det i sneen for dig? Det er
jo direkte tåbeligt at forplumre en diskussion fordi du åbenbart VIL have
penslet alting ud. Det er muligvis forkert at jeg skrev administrativt
tildelt, men den skarpe læser vil jeg hævde ikke er i tvivl om hvad der
menes.

> Jeg er fuldstændig enig i at vi skal holde mennesker blandt mennesker.

Fint. Så længe jeg slipper for abemennesker kan du kalde mig koen hvis det
gør dig glad.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-06-08 16:12

Neuman skrev:

> Nej men mindske min ekspornering overfor den slags er også fint for mig.

Hvorfor var det nu du skulle belemres med kriminelle typer når du ikke
selv er det?

> Lær at læse dansk. Så vil du forstå at ordene "dem der volder problemer" kan
> erstattes med "kriminelle".

Hvis du selv havde lært dansk, ville du have opdaget at det var det jeg
gjorde. Så igen: Du vil fjerne dem der volder problemer, hvikket er de
kriminelle, men dem har du allerede erklæret at du ikke kan fjerne. Så
hvad er det du vil?

> [...]
> penslet alting ud. Det er muligvis forkert at jeg skrev administrativt
> tildelt, men den skarpe læser vil jeg hævde ikke er i tvivl om hvad der

Kan du ikke prøve at forklare hvorfor der skal være forskel på dem der
har fået tildelt et statsborgerskab ved lov og dem der har fået tildelt
et pr fødsel?

> Fint.

Godt.

> Så længe jeg slipper for abemennesker kan du kalde mig koen hvis det
> gør dig glad.

Har du da patter?

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-06-08 16:09

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Alle der har fået et statsborgerskab, har fået det administrativt.

Fnis.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 16-06-08 21:03

"Frank E. N. Stein" skrev i en meddelelse

> Bare? Hvad er betingelserne da for at kunne udvise nogen?

En af betinelserne er vist at man ikke har DanskStatsborgerskab.
Det er der givet en del der ikke har ,selv om de er født og opvokset her i
landet.
Men udvisning er for nemt !! , det er at springe over hvor gæret
er lavt .
Nej første fremmest handler det om at erkende at der er et problem ! ,
dernæst at handle.
Og det med at erkende er et åbenlyst problem ! , se blot krimonolog Anita
Rönneling fra Det kriminalpræventive Råd
fra artiklen !

"Undersøgelsen viser ikke nødvendigvis at indvandrere eller efterkommere er
mere kriminelle end andre. Den viser blot, at de forholdsmæssigt er blevet
dømt flere gange end andre, mener Anita Rönneling"

"flere grupper med anden etnisk baggrund har gjort opmærksom på, at de ved
flere lejligheder har følt sig forfulgt af ordensmagten"

eller Krimonolog Lars Holmberg fra Københavns Universitet.

"Vi kiggede blandt andet på, hvor mange der blev anholdt og efterfølgede
sigtet. Samt hvor mange, der blev sigtet og efterfølgende dømt. Forskellen
var markant, siger Lars Holmberg."

Og det kan man jo undre sig en smule over !
Statistikken handler kun om "dømte" personer , og dette er tal er støt
stigende.

Hvis hovede argumentet for nedsabling af tallene er "forskelsbehandling" ,
er det jo nemt at påvise !.
Men at rigtig mange sigtelser ikke ender i domsfældelse glemmer man at
fortælle skyldes "tiltalefrafald" og kriminel lavalder.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 16-06-08 21:22

> En af betinelserne er vist at man ikke har DanskStatsborgerskab.
> Det er der givet en del der ikke har ,selv om de er født og opvokset her i
> landet.

En anden betingelse er strafferammen.

> [...]
>
> Og det kan man jo undre sig en smule over !
> Statistikken handler kun om "dømte" personer , og dette er tal er støt

Handler statistikken om antal unikke dømte eller domme?

> [...]
> Men at rigtig mange sigtelser ikke ender i domsfældelse glemmer man at
> fortælle skyldes "tiltalefrafald" og kriminel lavalder.

Man sigter vel ikke folk under den kriminelle lavalder?

Fra : Mr.Larsen

Dato : 17-06-08 03:28

Arne H. Wilstrup formulerede mandag:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Igen; der er tale om tolkninger fra Danmarks statistik, der kun måler og
> vejer tingene uden at tage hensyn til hvordan disse tal er fremkommet.

Altså, fuldstændigt som du og CRL gør når I får den type kriminalitet
til at forsvinde?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 17-06-08 05:42

> Arne H. Wilstrup formulerede mandag:

> Altså, fuldstændigt som du og CRL gør når I får den type
> kriminalitet til at forsvinde?

'CRL er økonom og kan bedre end jeg forklare grødhoveder som
dig hvordan de økonomiske forhold gør sig gældende - jeg orker
ikke at lege støttepædagog længere for dig. Forhold dig
kritisk til tingene i stedet for blot at plapre Pia
Kjærsgaards vamle retorik af dig.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 17-06-08 07:09

Den 17-06-2008, skrev Arne H. Wilstrup:
> [...]
> længere for dig. Forhold dig kritisk til tingene i stedet for blot at plapre

En typisk reaktion fra dig, du er bare så forudsigelig.

Fra : David Konrad

Dato : 21-06-08 03:48

Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> papir værd de er skrevet på. Danmarks statistik forholder sig
> nemlig ikke til at det er de samme 5 procent af indvandrere

Øh - 23% af unge mænd fra ikke-vestlige lande har fået en dom inden de er
fyldt 18. Det er jo ikke en opsummering, Arne, hvor man lægger alle tal
sammen, men ganske enkelt en statistik baseret på numerisk overlegenhed. Det
er ikke antallet af domme der er i fokus, men det enkelte individs domme, og
så har DST lavet en reference til individdets tilknytning til en bestemt
etnisk gruppe. Det er jo derfor, de f.eks kan udpege særligt libanesere og
irakere som store syndere. Hvis de bare havde lagt tallene sammen, som du
tror, kunne man slet ikke være så præcis.

Men du har ret i, at 5% står for mange forbrydelser. Det tallene så viser er
blot, at selvom 5% kan stå for en stor del kriminalitet, så er samfulde 1/4
af alle de gode lovlydige 2G'ere åbenbart også kriminelle.

Men dit "argument", som er falsk, minder om diskussionen med fremstilling i
dommervagten om igen, hvor 9 ud af 10 har anden etnisk baggrund. Også her
blev der argumenteret med, at det var få der gjorde det og at politiet kun
anholdte indvandrere.

Men det er jo sjovt, når nu DST fremlægger deres årsopgørelser - f.eks kan
man læse, at indvandrere i højere grad FRIFINDES ved de danske domstole, end
"etniske danskere".

Hvordan mon det hænger sammen?

> der står for den største del af forbrydelserne, og at disse
> indvandrere står for godt 90 procent af forbrydelserne.

Det er din egen selvopfundne statistik-forestilling. Nogle gange må man
altså bøje sig for realiteterne. Jeg kan f.eks slet ikke forstå at x-faktor
blev så stort et hit på TV. Hvis jeg skulle forholde mig til det jeg ved, og
dem jeg kender, så kan det bare ikke passe, at 2½ mio fulgte med. Det holder
bare ikke. Ingen så det jo. Men jeg må bøje mig for beviserne.

> Desuden tager DS heller ikke stilling til at politiet har mere
> fokus på indvandrere end på danskere i øvrigt.

Nej - hvordan mener du man statistisk skulle indregne dette? Udkorrigere
10%? Hvor ved du i øvrigt dette fra, og er det urimeligt? Der er flere
knivstikkerier f.eks på Nørrebro, end noget andet sted i landet - statistisk
set. Så er det vel ikke underligt, at politiet tjekker folk for knive
hyppigere på Nørrebro, end i Nørre-Alslev? Og når de gør det, så finder de
knive, men det kan sikkert føles som pression.

Mængden af kriminalitet er proprotional med mængden af politi. Intet politi
= ingen kriminalitet. Men når du siger, at man skal tage forbehold for at
politiet har mere fokus på indvandrere, hvorfor skal man så ikke have fokus
på, HVORFOR, politiet har mere fokus på indvandrere?

> DS har kun den opgave at registrere tallene, ikke at forholde
> sig kritisk til samme.

Korrekt. Og det gør de da heller ikke, vel?

> Og de borgerlige blade jubler henrykt når de får mulighed for
> at manipulere med delrapporter som de kan skævvride på alle
> mulige måder.
>
> Man kalder den slags for ludderjournalistik.

Nej - så har du virkelig misforstået begrebet luderjournalistik.
Luderjournalistik er, hvis man som "håndlanger" videreformidler f.eks
reklame eller politiske meninger, som tredjepart har interesse i at fremme,
uden skelen til indholdet.

Men i dette tilfælde er der jo tale om urokkelige statistiske data som ikke
blot er uangribelige, men som alle medier har formidlet objektivt- fra
Politiken til Tekst-TV.