Piiiinligt i Deadline
Fra : Kim2000

Dato : 10-06-08 21:58

CEPOS's Lundby og SF's Villy er mødt op i Deadline.

Værten præsenterer aftenens problem i Deadline. Arbejdsløsheden falder, men
der er fortsat ligeså mange på offentlige overførelser som altid. Indslaget
fortæller at antallet af folk på sygedagpenge er stigende og at flere og
flere kommer til at lide af psykiske lidelser, er det et problem spørger
værten.

Hvad gør Lundby?

Joh, han angriber 4 års dagpengereglen.

Hvad fan... har det med problemet at gøre?

Villy fuldstændig slagtede Lundby, ja nærmest i en sådan grad at det blev
helt krummetæer pinligt. Villy har en god evne til at både lytte, svarer
stille og roligt og så pille mandens argumenter fuldstændig fra hinanden.

Eksempel:

Vi skal reducerer dagpenge perioden fordi at .... fortæller Lundby og
fortæller om 200.000 nye jobs der pludselig komme ved at dagpengeperioden
blev halveret.

Villy svarer stille og roligt: Nu er det vel antallet af jobs der gør om
folk kommer i arbejde, ikke dagpenge perioden.

Stilhed fra Lundby.

Hvis bare oppositionen havde flere som ham, så havde vi måske en stærk
opposition, som både kunne give modspil og som vi rent faktisk forstod hvad
de siger. Regeringen lige nu er jo nærmest ren ynk for landet.

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-06-08 22:12

> Hvad fan... har det med problemet at gøre?

Hvad tror du? Er det *for* subtilt for dig?

> [...]
>
> Villy svarer stille og roligt: Nu er det vel antallet af jobs der gør
> om folk kommer i arbejde, ikke dagpenge perioden.

Det tror da pokker. Mod sådan dumhed er der ikke meget at sige.

Og lige til Kim2000: Nej, det er ikke antallet af jobs, der afgør, hvor
mange der kommer i arbejde. Vi har i flere år ikke kunne besætte de ledige
jobs samtidig med, at en stigende del af den arbejdsduelige del af
befolkningen ryger over på overførselsindkomst. Der er jobs til alle, og vi
har stadig arbejdsløse. Det hænger ikke sammen. CEPOS har skræmmende ret i,
at der skal pisk til for at få disse samfundsnassere ud på arbejdsmarkedet.

Væksten i Danmark er stagnerende. Ikke på grund af recession ude i verden,
stigende oliepriser, sub prime-krise i USA og hvad-ved-jeg, men fordi, vi
mangler arbejdskraft samtidig med, at en rystende stor del af befolkningen
sidder på den flade og hæver ved kasse 1.

> Regeringen lige nu er jo nærmest ren ynk for
> landet.

Deri er jeg enig. Regeringen driver ødelæggende, socialdemokratisk politik i
uskønt samarbejde med DF, og slikker dét vælgerflertall, der lever af at
stjæle mindretallets penge, langt op i røven i rent taburetklæberi.

Der er eddermame noget galt i Danmark i disse år.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : David Konrad

Dato : 10-06-08 22:20

Jens Bruun wrote:

> [...]
> til alle, og vi har stadig arbejdsløse. Det hænger ikke sammen. CEPOS
> har skræmmende ret i, at der skal pisk til for at få disse

Ja, det kan du have ret i - men løsenet er altså ikke ligefrem at kalde dem
man vil komme i møde for "samfundsnassere".

Opgaven er ikke bestået, så

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-06-08 22:34

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det kan du have ret i - men løsenet er altså ikke ligefrem at
> kalde dem man vil komme i møde for "samfundsnassere".

Jeg vil ikke komme dem i møde. Jeg vil give dem lov til at tage ansvar for
eget liv. Og gerne puffe lidt med ændret lovgivning, så der også er
incitament til at gøre det.

Det er noget forbandet svineri at give mennesker lov til at hæve
arbejdsløshedsunderstøttelse i FIRE år i en tid, hvor vi desperat mangler
arbejdskraft. Det rette ord for dem, der udnytter det, er samfundsnasser -
om du kan lide det eller ej.

> Opgaven er ikke bestået, så

Opgaven er langt fra bestået. Det er mange år siden, vi forlangte af vore
medborgere, at de skulle tage ansvar for eget liv. Nu er vi kommet så langt
ud, at vi ikke længere må kalde tingene ved deres rette navn, fordi vi så
ikke "kommer dem i møde".

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : David Konrad

Dato : 10-06-08 23:01

Jens Bruun wrote:
> [...]
> kommet så langt ud, at vi ikke længere må kalde tingene ved deres
> rette navn, fordi vi så ikke "kommer dem i møde".

Jeg tror aldrig jeg har oplevet Jens Bruun så vred og indigneret. Måske har
du ret. Hvad er alternativet? At tage sagen i egne hænder? Hvad vil du
foreslå?

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-08 08:30

> Jeg tror aldrig jeg har oplevet Jens Bruun så vred og indigneret. Måske
> har du ret. Hvad er alternativet? At tage sagen i egne hænder? Hvad vil du
> foreslå?

Han er næppe istand til at foreslå noget fornuftigt.
Forøvrigt tror jeg, hans vrede mest skyldes, at cepos-ideologien i sjælden
grad blev afsløret ved den unge samfundsnassers udgydelser.

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-08 22:48

David Konrad wrote:

> Ja, det kan du have ret i - men løsenet er altså ikke ligefrem at
> kalde dem man vil komme i møde for "samfundsnassere".
>
> Opgaven er ikke bestået, så

A propos, så lige her til aften, at man i Sverige regner med for 20 mia kr
svindel i sociale udgifter om året, - mens man i DK henter omkring 20 mio kr
tilbage til kasserne. En fjerdedel af alle enlige svindler åbenbart med
ægtestanden og får nogle tusinde for meget pr måned, så der ER en del
personer at tage fat i.

Hvilket minder mig om dengang jeg på Sveriges TV, - på en kanal der var
ekstremt indvandringsvenlig, havde en vinder af Nordisk Litteraturpris i
studiet. Manden var af græsk oprindelse, - og intervieweren spurgte ham
hvorfor han havde disse otte personer af græsk oprindelse, og de syv viste
sig at svindle med sociale ydelser. Pristageren svarede roligt, at det var
fordi det var sådan virkeligheden var, efter hans erfaring.

Et indvandringsland har nok særlige problemer, selv om der er rigeligt af
platugler blandt den indfødte befolkning, i hvert fald i Danmark. Hvad skal
JEG finde på? Noget med sort arbejde, dobbeltsidet piskesmæld og tømmermænd

Fra : David Konrad

Dato : 10-06-08 23:04

Knud Larsen wrote:

> [...]
> rigeligt af platugler blandt den indfødte befolkning, i hvert fald i
> Danmark. Hvad skal JEG finde på? Noget med sort arbejde, dobbeltsidet

Du kunne starte med at give dine meningsfæller space..

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-08 07:23

David Konrad wrote:

> Du kunne starte med at give dine meningsfæller space..

Er det et nyt rusmiddel?

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-08 08:27

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det kan du have ret i - men løsenet er altså ikke ligefrem at kalde
> dem man vil komme i møde for "samfundsnassere".
>
> Opgaven er ikke bestået, så

"Arbejdsduelige"---
Hvad bilder disse cepostyper sig egentlig ind?
Hvad bidregar de selv med?
Andet en komplet uproduktiv hetz mod opslidte og syge mennesker?

Egon

Fra : Kim2000

Dato : 11-06-08 07:25

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad tror du? Er det *for* subtilt for dig?

Det har faktisk ikke noget at gøre med problemet. Problemet var, som
skitseret af værten, at der var en markant stigning i
syge-dagpengemodtagere, førtidspensionster og efterlønnere. Det er
fuldstændig uambitiøst at kaste sig over de 50.000 mennesker der er
registeret arbejdsløse, det er sguda ikke der problemet er. De skal nok
komme i arbejde og siden Nyrups start i 1993 er det tal faldet fra 450.000
til de nuværende 50.000.

CEPOS må gerne mene at dagpengeperioden skal reduceres, det er en holdning,
men det er ikke løsningen på den problemstilling, som hele debatten handlede
om.

Nej, problemet er og forbliver hvordan man får dem med på arbejdsmarkedet
som ligger i udkanten, og uanset om vil det eller ej, så har samtlige
skiftende regeringer været umådelig ringe til at få marginalgrupperne med.

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-08 08:25

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad tror du? Er det *for* subtilt for dig?

> Det tror da pokker. Mod sådan dumhed er der ikke meget at sige.

Du mener; med en sådan dumhed har man ikke meget at sige?

> [...]
> vi har stadig arbejdsløse. Det hænger ikke sammen. CEPOS har skræmmende
> ret i, at der skal pisk til for at få disse samfundsnassere ud på

Som vanligt fremtræder du som et dumt svin, ganske uden sans for andet og
mere, end at få flest muligt slavegjort, så du og andre fascisttyper kan
disponerer over billig arbejdskraft.

Hvad får forøvrigt sådanne typer til at tro, at de på nogen måde har ret til
at forsøge at bestemme over andre mennesker?
Gudskelov har I langtfra flertal.
Endnu er flertallet af danskere anstændige mennesker.

> [...]
> mangler arbejdskraft samtidig med, at en rystende stor del af befolkningen
> sidder på den flade og hæver ved kasse 1.

Bogholder..!!!
Vækst---
Du mener kapitalisternmes profit stiger knap så hurtigt.
Så lad os endelig genindffører livejenskab og slaveri.
Forøvrigt:
Om man tror på, at mujligheder for "vækst" er uendelige, er man da komplet
idiot.

Egon

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-06-08 10:12

Jens Bruun wrote:
> [...]
> mangler arbejdskraft samtidig med, at en rystende stor del af befolkningen
> sidder på den flade og hæver ved kasse 1.

Og hvad er det så præcist vi alle sammen går rundt og mangler i
vores hverdag? der gør at vi har brug for at de sidste par folk
rundt omkring kommer i job?
Hvad mangler du?

// Hans

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-08 10:47

Hans Joergensen wrote:

> Og hvad er det så præcist vi alle sammen går rundt og mangler i
> vores hverdag? der gør at vi har brug for at de sidste par folk
> rundt omkring kommer i job?
> Hvad mangler du?

Flere gratis huse?

Dobbelt SU?

Folk som gider tage skoene af gamle mennesker, som har siddet i tre uger med
sko på?

Fra : Rado

Dato : 11-06-08 20:10

On Wed, 11 Jun 2008 11:46:48 +0200, "Knud Larsen"
<mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

>Flere gratis huse?
>
>Dobbelt SU?
>
>Folk som gider tage skoene af gamle mennesker, som har siddet i tre uger med
>sko på?

Hold op med at producere alt muligt unødvendigt og fordummende bras
som f.ex. øl, spiritus og cigaretter, computerspil (var det 70 mand
der var beskæftiget med at lave "Hitman"?), unødvendige dimser og
dippedutter og elektroniske gadgets som man bruger mere tid på end man
sparer ved at have dem, overflødige TV kanaler der alle sender det
samme bras, aviser der alle bringer de samme dårlige nyheder, nedlæg
militæret og sælg alt materiellet osv. osv.

Så vil der frigives masser af kapital og arbejdskraft der kan bruges
til fornuftigere ting.

--
Rado

The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge.

Fra : Kim2000

Dato : 11-06-08 20:11

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> militæret og sælg alt materiellet osv. osv.
>
> Så vil der frigives masser af kapital og arbejdskraft der kan bruges

Jeps, kig på paradislande som Somalia, Jordan, Afghanistan, for slet ikke at
tale om det tidligere USSR. Pragtfulde lande, alle er/var lykkelige.

Fra : N_B_DK

Dato : 11-06-08 22:12

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

> Så vil der frigives masser af kapital og arbejdskraft der kan bruges
> til fornuftigere ting.

Har du købt en stengrotte på Bornholm du er ved i standsætte ?

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-08 09:37

> [...]
> militæret og sælg alt materiellet osv. osv.
>
> Så vil der frigives masser af kapital og arbejdskraft der kan bruges

Alle de idiotiske ting, du nævner, er vel det bogholderne kalder "vækst"?

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-08 09:35

> Og hvad er det så præcist vi alle sammen går rundt og mangler i
> vores hverdag? der gør at vi har brug for at de sidste par folk
> [...]

De der idioter, der kalder sig "økonomer", men blot er bogholdere, kan jo
ikke selv finde ud af noget som helst.
Nu ser vi nationalbankdirektøren stå frem, og kræve FLERE arbejdsløse---

Hele cirkuset består jo blot i, at nogle uanstændige kapitalistlakajer søger
at fremme personlige interesser.
Intet andet..!!

At det er mennesker, der udsætter for deres svinerier, interesserer dem
mindre end intet..!!

Tænk: Nogen forfægter, at økonoimi er "videnskab"---
I så fald er min røv sgu en vandflyvet---

Egon

Fra : David Konrad

Dato : 10-06-08 22:13

Kim2000 wrote:

> [...]
> opposition, som både kunne give modspil og som vi rent faktisk
> forstod hvad de siger. Regeringen lige nu er jo nærmest ren ynk for

Enig. Men jeg kan nu godt lide Lundby for hans sobre debat-skik. Han er
velovervejet og afbryder ikke folk. Nok er han "superliberalist" men han er
blandt Danmarks bedste debattører!

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-08 08:39

> Enig. Men jeg kan nu godt lide Lundby for hans sobre debat-skik. Han er
> velovervejet og afbryder ikke folk. Nok er han "superliberalist" men han
> er blandt Danmarks bedste debattører!
>
> mvh

Hvilket nok er den eneste årsag til, at han er ansat af foretagendet.
Hans faglige viden er til at overse, hans moralske habitus noget man tror er
løgn.

Nytteværdien af bæstet, hænder og hoved, som han siger, ikke existerende.

Han er alene en højt betalt snylter, oven ikøbet måske med et godt
helbred---

Hvor vover han, at tale om andre, værgeløse syge, på den måde, han gør?

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-08 08:20

> [...]
> opposition, som både kunne give modspil og som vi rent faktisk forstod
> hvad de siger. Regeringen lige nu er jo nærmest ren ynk for landet.

Den dengsedrenger da komplet idiot.
Arketypen på en bogholder, der ikke har vist sig istand til at klarer sig
ved normalt bogholderarnbejde, og derfor må leve af at fremfører
tåbeligheder af gammel tysk propagandaministeriel beskaffenghed.
Betalt af de absolut mest begærlige mennesker i landet.

Man bemærkede også hans infame anvendelse af sætningen:
"hænder og hoveder"--

Her afslører han aldeles sit, og hans opdragsgiveres, syn på mennesker, som
maskinkomponenter.

For een gangs skyld fik jeg en overvældende lyst til at anvende mine hænder,
til at give ham et ordentligt par på hovedet.-((

Jeg har medfølelse med hans forældrer--
Det må være trist, at opleve sin søn, som forøvrigt fremtræder som et
legemligt uheldigt exemplar, i den grad også intelklektuelt er faldet
uheldigt ud, og må ernærer sig som prostitueret.

Egon