Flere chokerende facts
Fra : David Konrad

Dato : 10-06-08 02:16

Ekstra Bladet har for nylig kørt en kampagne hvor de prøver at sælge aviser
ved at "afsløre" pædofile.

Desværre er deres metoder hverken særlig dygtige, troværdige eller "pæne". I
har sikkert debatteret dette livligt.

I går kunne man så se at "Arto er besat af voksne", og her gik jeg så ind og
tog et ansvar. Nok må være nok. At 8% af dem der kalder sig mænd angiveligt
er over 25 berettiger ikke til denne overskrift. EB anklager Freeway for at
fifle med tallene, ved kun at medregne "aktive brugere", men det er jo reelt
Ekstra Bladet der vanen tro har konstrueret en falsk historie ved at
inddrage de "inaktive profiler". EB har betalt et firma for at "crawle" alle
profiler igennem, og sørme om der ikke kom et misvisende resultat ift hvad
Freeway oplyser! Men det er jo totalt forventeligt.

Arto har eksisteret i 10 år. Altså - dem der var unge eller "børn" for 10 år
siden, eller 9 år siden, eller 8 år siden osv - deres profiler er jo stadig
på Arto. Og derfor optræder de som "voksne" i EB's statistik, men som
inaktive brugere i Artos interne statistik.

Det er et utroligt eksempel på hvordan data kan misbruges. EB kører på 4 uge
hetz imod en virksomhed, uden at virksomheden faktisk har reel mulighed for
at kunne forsvare sig. EB har samtidig gennem 1½ år - med deres konstruerede
skabede 13-årige pige - misbrugt Arto til at fremme pædofili-sager,
udelukkende for at kunne sælge aviser.

Hvis jeg var Morten Wagner, så sagsøgte jeg EB på stedet.

Her er min korrespondence med EB

(mig)
Det er da mildest talt en om'er -
http://ekstrabladet.dk/112/article1017510.ece

8% er mænd over 26 år - og det tolkes som at Arto er "besat" af voksne?

Husk lige at Arto har eksisteret i 10 år - det er jo ikke så mærkeligt, hvis
man inddrager de omtalte inaktive profiler, at der pludselig kan tælles en
hel masse over 18 år med - det er jo dem der var aktive for 5 år siden,
eller 7 år siden, eller 3 år siden - der er blevet ældre, over 18, og hvor
Arto ikke længere er så interessant, men hvor brugerne alligevel bevarer
deres gamle profiler.

Nu må i snart tage jer sammen, og komme videre i teksten.

Hvis jeg var Morten Wagner ville jeg seriøst snart gå rettens vej for at få
standset denne hetz imod produktet.

(svar)
Tak for mailen - du har ret i, at det er en total dum sætning, der blev
skåret ud af avisen. Men røg på nettet (fordi jeg sendte den til dem...) )))

Tallet er sådan set rigtigt - men det, som er hovedessensen i tallene, er:

- hver tredje er over 18 år
- tyngden af brugere over 18 ligger blandt mændene

Du kan se alle tallene her (bedre forklaret end den sætning, jeg i første
udgave af artiklen fik vinklet ind i nettet):

http://multimedia.ekstrabladet.dk/eb/archive/00346/arto_alle_346997a.xls

- at nogle af de voksne så engang var "unge" på Arto, ændrer ikke det
faktum, at voksne er en stor gruppe på et site, der sælger sig som ung. Det
er så det, vi rapporterer, og som Arto kan vælge at ignorere eller gøre
noget ved. Længere er den sådan set ikke )

VH Heine Jørgensen
journalist, Ekstra Bladet

---------------------------

Alle der kan læse statistik - læs hvad jeg har skrevet, og se linket
ovenover...

EB bør simpelthen retsforfølges for det her, hvis der findes nogen
rimelighed tilbage i verden...

Fra : TJ

Dato : 10-06-08 07:50

On Tue, 10 Jun 2008 03:16:27 +0200, "David Konrad" <dadk@webspeed.dk>
wrote:

>Ekstra Bladet har for nylig kørt en kampagne hvor de prøver at sælge aviser
>ved at "afsløre" pædofile.

Tag din medicin.

--
Now YouSee it. Now You don't.

Fra : C. Overgaard

Dato : 10-06-08 01:41

On 10 Jun., 03:16, "David Konrad" <d...@webspeed.dk> wrote:
> Ekstra Bladet har for nylig kørt en kampagne hvor de prøver at sælge aviser
> ved at "afsløre" pædofile.

Citat: Min kommentar på EB:

Jeg vil også på Arto....når mine børn bliver gamle nok.

De konti på diverse community-netværk som mine børn måtte være på, vil
også have undertegnede som bruger og med "venne"-status, så jeg kan
følge med i hvilke billeder, som bliver uploaded, hvad der chattes om
og især hvilke venner som er med på listen og som ikke lige kan ses i
fysisk udgave i nabolaget.

Det handler om at lære ungerne at kommunikere på dette medie som det
er tilfældet i så mange andre henseender. Det er kort sagt mit ansvar
som forælder. Hvis jeg ikke indtager denne rolle, hvem skal så?

Det kan nemt gå galt. Vi husker alle sagen fra Nordsjælland, hvor at
ungerne havde udnævnt hadelærere og brugte andre udtryk som var knap
så heldige. Børn har ikke altid forstået forskellen på det skrevne
sprog og det talte sprog. Det skal de lære at os - forældrene.

Spærrer Arto for de voksnes mulighed for at følge med på sidelinien,
så får mine børn ikke adgang til dette net, men derimod en af de andre
som der er så rigelig af.

Mvh
C.Overgaard

Fra : David Konrad

Dato : 10-06-08 09:15

C. Overgaard wrote:

> Citat: Min kommentar på EB:
>
> Jeg vil også på Arto....når mine børn bliver gamle nok.

Jeg kender intet til Arto, skal det lige siges. Jeg har været inde på
hjemmesiden et par gange gennem årene, og mest af alt undret mig over hvor
primitivt sitet er, ift omtalen.

> [...]
> følge med i hvilke billeder, som bliver uploaded, hvad der chattes om
> og især hvilke venner som er med på listen og som ikke lige kan ses i

Ja - du er jo i A+-segmentet, hvor du kan forstå hvad dine børn bruger. Men
tænk på alle de mange der ikke ved så meget om det, der bliver oprigtigt
bekymrede på deres børns vegne, på baggrund af EB's latterlige artikler.

Jeg tror EB's hetz har skabt flere skænderier i de små hjem, end nogen som
helst beskyttelse af teenagere eller unge piger.

> Det handler om at lære ungerne at kommunikere på dette medie som det
> er tilfældet i så mange andre henseender. Det er kort sagt mit ansvar
> som forælder. Hvis jeg ikke indtager denne rolle, hvem skal så?

Ja - enig.

> [...]
> så heldige. Børn har ikke altid forstået forskellen på det skrevne
> sprog og det talte sprog. Det skal de lære at os - forældrene.

Ja - helt enig.

> Spærrer Arto for de voksnes mulighed for at følge med på sidelinien,
> så får mine børn ikke adgang til dette net, men derimod en af de andre
> som der er så rigelig af.

Du er heldgvis nuanceret. Men hvad med de tusindvis af andre, der blot vil
beskytte deres børn, men som ikke kan afkode EB's overdrivelser - der skader
EB jo mere end de gavner.