Danmark er for lille et sprogområde til .
Fra : Vidal

Dato : 04-06-08 09:10

http://politiken.dk/indland/article518244.ece

Danmark har ikke ressourcer

Hvis du ser, hvor meget det koster USA at sikre sit personel
i udlandet, opdager du, at det er meget dyrt. Danmark har
som lille land slet ikke sådanne ressourcer, siger Hans
Mouritzen, der er leder af den udenrigspolitiske
forskningsenhed ...

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 04-06-08 09:38

Svar på forrige indlæg:
"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> som lille land slet ikke sådanne ressourcer, siger Hans
> Mouritzen, der er leder af den udenrigspolitiske
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
"Du er ingen svane Danmark! Hvorfor flyver du med de vilde svaner og bliver
beundret i hele verden?;-( Ved jorden at blive det tjener dig bedst du
"andegårdsland". Det er for dyrt for dig at være "Johannitterridder!" Du er
bare en bøvet bondedreng Danmark. Et kvaj på en geddebuk! Så erkend det dog!
dine lommer er fyldt med mudder. det mudder Politikken og Thøger Seidenfaden
har fyldt dit hoved med! det siger fremmelige århuus-eksperter,-ja når de
ikke lægger planer for stormoskeen i Århus by altså! Danmark! Du er blevet
lige så kendt som USA og Israel! Det kan dem der vil ødelægge dig ikke lide!
Så nu opfordrer de dig til at standse! Du har ikke råd til at være berømt! "
Det er det de siger!

Og jeg siger du har ikke råd til ikke at være berømt! Lad de andre forsvinde
i den grå profilløse masse! Vi profilerer os med spitzenklasse! I
menneskeret, ytringsfrihed, korstog og international berømmelse-til helvede
med Politikens lumre ad hock-profeter!

Hilsen
Jens

Fra : Vidal

Dato : 04-06-08 09:48

Jens "Lyrik" Bech skrev:
> [...]
> spitzenklasse! I menneskeret, ytringsfrihed, korstog og international
> berømmelse-til helvede med Politikens lumre ad hock-profeter!

Jah! ... Ih hvor vi gungrer.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 04-06-08 10:07

> Jah! ... Ih hvor vi gungrer.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ja så meget så jorden ryster i Muhammedanien!;
Og Seidenfadens flæsk gynger i takt!

Hilsen
Jens

Fra : TBC

Dato : 04-06-08 13:10

"Jens "Lyrik" Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Ja så meget så jorden ryster i Muhammedanien!;
> Og Seidenfadens flæsk gynger i takt!

LOL, selv om jeg ikke er enig i synspunkterne, så er det her helt klart
dagens bedste fyndige udsagn og ikke mindst dagens bedste grin

TBC

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 10:25

> [...]
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Ja så meget så jorden ryster i Muhammedanien!;

Gad vide, om han har bestilt flyvebillet til retssagen?
Han skal formodentlig optræde som anklagerens vidne?

Egon

Fra : hanzen

Dato : 04-06-08 10:39

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som lille land slet ikke sådanne ressourcer, siger Hans
> Mouritzen, der er leder af den udenrigspolitiske

Hvis nu de andre vestlige lande også turde stå frem ville det lette presset
på os.
Men de kyllinger putter sig i stedet for at forsvare sig mod muhamedanernes
terror.
Hvorfor må man kritisere alt i hele verden - undtagen Pædofeten?
Og hvorfor er der så få der tør tage opgøret nu i stedet for at vente til
det er for sent?
--
hilzen
hanzen

Til statsministeren (16/8 04) af: Villy Søvndal (SF):
»Vil statsministeren redegøre uddybende for specialstyrkebasen Fort Bragg,
der angiveligt er placeret under den grønlandske indlandsis?«

Fra : Vidal

Dato : 04-06-08 10:44

hanzen skrev:
> [...]
> terror.
> Hvorfor må man kritisere alt i hele verden - undtagen Pædofeten?

Jeg ser ikke megen kritik af USAs udenrigspolitik
i dette forum.

> Og hvorfor er der så få der tør tage opgøret nu i stedet for at vente til
> det er for sent?

Danmarks politik fremskynder det og lægger fokus
på Danmark, som jo alt andet lige er en overkommelig
modstander.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 04-06-08 11:04

Svar på forrige indlæg:
"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg ser ikke megen kritik af USAs udenrigspolitik
> i dette forum.
>,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvis vi skaber splittelse i den vestlige alliance der lige nu militært
kæmper imod islamismen, så styrker vi islam og deres allierede imod os! Vi
har soldater der slås side om side med amerikanske soldater.
Derfor kritiserer vi ikke.

Jens

Fra : @

Dato : 04-06-08 11:08

On Wed, 04 Jun 2008 11:43:54 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Jeg ser ikke megen kritik af USAs udenrigspolitik
>i dette forum.

hvorfor lige nævne USA?

alle lande plejer egne økonomiske og politiske interesser,

og det er logisk at det giver mere genlyd hvad store lande foretager
sig end hvad små lande foretager sig

hvis du ønsker at se på virkelig kritisabel udenrisgspolitik så vend
hellere blikket mod Kina, Iran og Saudi arabien

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Vidal

Dato : 04-06-08 13:38

@ skrev:

> hvorfor lige nævne USA?

Af nærliggende grunde, Usa er den største magt i
verden og tøver ikke med at bruge denne magt efter
forgodtbefindende.

> alle lande plejer egne økonomiske og politiske interesser,
>
> og det er logisk at det giver mere genlyd hvad store lande foretager
> sig end hvad små lande foretager sig

Det havde jeg slet ikke tænkt på. Mener du, det vil
blive mere omtalt, hvis USA går ind i Irak, end hvis
Bent Hansen indgår forlig med sygeplejerskerne?

> hvis du ønsker at se på virkelig kritisabel udenrisgspolitik så vend
> hellere blikket mod Kina, Iran og Saudi arabien

Som udenrigspolitisk har gjort hvad efter dine forestillinge?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaarf

Fra : @

Dato : 04-06-08 18:33

On Wed, 04 Jun 2008 14:38:18 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>Bent Hansen indgår forlig med sygeplejerskerne?

>Som udenrigspolitisk har gjort hvad efter dine forestillinge?

jeg forestiller mig skam ikke noget

Kina gebærder sig lige nu værre en både franskmænd, belgiere og
amerikanere tilsammen nogensinde har gjort i vestafrika

Iran og Saudi Arabien støtter aktivt terrorgrupper

samt Saudi arabien financierer muhamedanernes voldelige fremmarch i
østafrika

Fra : Joakim

Dato : 04-06-08 11:42

> [...]
> som lille land slet ikke sådanne ressourcer, siger Hans
> Mouritzen, der er leder af den udenrigspolitiske

Jaja, det tog ikke lang tid før den politisk korrekte elite er ude
i offentligheden og opfordre regeringen til at bøje sig for
islamisterne. Jeg er ikke spor overrasket, dog synes jeg at
argumentet i dette tilfælde mangler en vis gennemslagskraft.

Hvis et lille land som Israel har råd til at sikre sine udenlandske
ambassader, hvorfor skulle DK så ikke have det?

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 11:54

Joakim wrote:
> [...]
>
> Hvis et lille land som Israel har råd til at sikre sine udenlandske
> ambassader, hvorfor skulle DK så ikke have det?

Vi vil meget hellere forære pengene væk til fx arabiske lande som Egypten,
hvor det er livsfarligt at rejse.
Eller til palæstinenserne, som har ubegrænsede behov for flere penge, - vi
giver både gennem EU og direkte.

Bortset fra det, så mener jeg det er formålsløst at blive i Afghanistan,
talibanere vil vrimle frem i årtier, og der er intet vi kan gøre for at
stoppe det, - foruden at de nuværende magthavere ikke er ret meget bedre.

Vi kunne bruge de to - tre milliarder afghanistan-kroner til at sikre os
selv noget bedre.

Fra : Joakim

Dato : 04-06-08 12:56

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
meddelelse news:029e5063$0$10201$c3e8da3@news.astraweb.com...

> [...]
> Afghanistan, talibanere vil vrimle frem i årtier, og der er intet
> vi kan gøre for at stoppe det, - foruden at de nuværende

Formålsløst og ikke meget bedre end Taleban og Al-Qaeda?

Det passer da ikke!

Jeg kan hellere ikke se, hvorfor det altid er unge amerikanske mænd
og kvinder som skal sikre vores frihed.

Bortset fra det, så tror jeg ikke på at det vil få den ønskede
effekt hvis DK trækker sine soldater hjem fra Afghanistan og Irak.

Vi vil fortsat være islamisternes 3-4 foretrukne hadeobjekt pga
muhammedtegningerne.

Det er den virkelighed vi bør forholde os til og ikke alt muligt
andet.