Hårdere straffe er et selvmål
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 03-06-08 11:41

Talrige undersøgelse har dokumenteret det i tidens løb: Det hjælper ikke at
hæve fængselsstraffene, hvis man vil kurere folk for kriminalitet. Det
eneste, det gavner, er at dæmpe befolkningens altid tiltagende hævntørst.

I dagens Politiken kan man læse om en af grundene til, at så mange
kriminelle falder tilbage til ny kriminalitet efter at have udstået deres
fængselsstraf.

For selv om man afsoner din straf bag tremmer, griber den uformelle straf
ind i livet længe efter løsladelsen. Blandt andet bliver det væsentligt
vanskeligere at få job.

Rockwool Fondens Forskningsenhed har undersøgt kriminelle, som før straffen
var integreret på arbejdsmarkedet og som hidtil havde en blank
straffeattest. Og billedet er klart:

Uanset om straffen er kort eller lang, så er indkomsten efter fængsel
permanent lavere end før dommen. Og det tyder på, at den økonomiske lussing
kommer til at svie resten af livet.

Mennesker, der har en straf på op til et halvt år i bagagen, mister i
gennemsnit 15 procent af den registrerede indkomst, de havde to år før, de
kom i fængsel.

Har straffen været længere, er tabet endnu større. Nemlig et indkomstfald på
25 procent.

Analysen viser nemlig også, at høj ledighed fører til høj kriminalitet.
Stiger ledigheden med ét procentpoint, stiger kriminaliteten med omkring tre
procent.

Årsagen er ret indlysende, at den ledige har mindre at miste end en
fuldtidsansat med en høj indkomst. For dem er springet til kriminalitet
altså mindre.

Også skilsmisseprocenten er højere for de straffede: Sandsynligheden for, at
parforholdet går i stykker, stiger med hele 76 procent i kølvandet på en
domsafsigelse.

http://politiken.dk/indland/article517785.ece

Fra : Peter

Dato : 03-06-08 11:59

> [...]
> eneste, det gavner, er at dæmpe befolkningens altid tiltagende hævntørst.

Du får forbrydere til at lyde som de var syge, i så fald skulle man vel
finde en metode til at dianosticere på et tidligt tidspunkt før
forbrydelsen.

Formålet med fængselsstraffe er jo ikke at kurere forbrydere, men netop at
straffe dem, notoriske forbrydere kan vel ikke kureres, men skal straffes.

Fængselsstraffe har også en ret stor andel i den præventive virkning, ellers
ville alle jo rende rundt og lave forbrydelser hvis det ingen konsekvenser
havde.

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 03-06-08 12:18

Svar på forrige indlæg:
"Peter" <pgh@wer.nn> skrev i meddelelsen

>Formålet med fængselsstraffe er jo ikke at kurere forbrydere, men netop at
>straffe dem, notoriske forbrydere kan vel ikke kureres, men skal straffes.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvor har du denne primitive opfattelse fra? Clint Eastwood?

Jens

Fra : Peter

Dato : 03-06-08 12:31

"Jens "Lyrik" Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Svar på forrige indlæg:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Hvor har du denne primitive opfattelse fra? Clint Eastwood?

Hvilke en af påstandene henviser du til:

Fængsel er en straf.
Mange forbrydere kan ikke kureres, fx. pædofile.

?

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 03-06-08 12:50

> [...]
>
> Hvilke en af påstandene henviser du til:
>
> Fængsel er en straf.
> Mange forbrydere kan ikke kureres, fx. pædofile.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Nu er det jo Gudskelov ikke dig der kører fængselsvæsenet i Danmark. Har du
hørt om kriminalforsorgen? Fængsel skal isolere forbryderen fra samfundet
han overtræder i. Der er ikke knyttet hævn til det i Danmark.
Fangerne har talsmænd og så videre. Fængselsvæsenet er i modsætning til det
de har i USA ikke centreret imod straf! Men det er et "Tugt rasp og
forbedringshus", med tryk på forbedringshus. Straffen er udelukkende en
udelukkelse fra samfundet.

Når du udtaler at :"Mange forbrydere kan ikke kureres, fx. pædofile", så
indrømmer du jo når du siger "kureres", at disse mennesker lider af pædofili
som en sygdom og at den ikke kan kurreres.
Det vil sige groft talt, at hvis et menneske har en sygdom som overtræder
samfundets normer, så skal de fængsles. De skal ikke kurreres for
sygdommen, -de skal ikke alene fængsles, men i din primitive forståelse også
straffes for deres sygdom!
Og da de ikke kan kureres så bør de i forlængelse af din tankegang fængsles
for livstid!

Kan du ikke se at der må være andre veje at takle delvis tyveknægte, mordere
og sexforbrydere på? At slå dem alle over en kam må vel siges at være naivt?

Tyveknægte kan afskaffes ved gode sociale forhold for de fattige.
Mordere kan kun kureres ved at de oprigtigt angrer deres forbrydelse og ved
at de trænes i problemløsning og impulskontrol.
Sexforbrydere tror jeg for en stor del består af manio-depressive i den
maniske fase! Det er min egen mening. Inden du siger:"Vrøøøvl!", så tænk på
at overdreven sextrang hedder "nymfo-mani!"
Her kan medicin hjælpe. Og bag systemets facade behandles de også med
antidepressive lykkepiller som "Cipramil".. men man taler ikke om det.

Til det kommer at de skal trænes i respekt for andre menneskers
individualitet. En luder er ikke en luder! Det er et menneske som har valgt
at sælge sine vigtigste følelsesmæssige udtryk. Vi burde skamme os over at
ville købe det! Det træner os i at blive psykopater!

Hilsen
Jens

Fra : Peter

Dato : 03-06-08 13:15

> [...]
> indrømmer du jo når du siger "kureres", at disse mennesker lider af
> pædofili som en sygdom og at den ikke kan kurreres.

Det var da CRL der nævnte ordet kurere, jeg brugte det bare i mit
modargument.

> [...]
>
> Kan du ikke se at der må være andre veje at takle delvis tyveknægte,
> mordere og sexforbrydere på? At slå dem alle over en kam må vel siges at

Det enddog en masse ting du tillægger mig at mene.

> Tyveknægte kan afskaffes ved gode sociale forhold for de fattige.

Nej, der findes notoriske tyveknægte selv rige mennesker sjæler!

> [...]
> valgt at sælge sine vigtigste følelsesmæssige udtryk. Vi burde skamme os
> over at ville købe det! Det træner os i at blive psykopater!

Du har den mest uhyggelige tankegang af os to, tænk hvordan dit samfund
ville se ud -utopi!

Fra : Peter

Dato : 03-06-08 12:27

"Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Fængselsstraffe har også en ret stor andel i den præventive virkning,
> ellers ville alle jo rende rundt og lave forbrydelser hvis det ingen

Man kan også have en anden indgangsvinkel på formålet med fængsling:
At isolere forbryderen fra resten af befolkningen, til minimale omkostninger
for samfundet - at det så opfattes det som en straf er helt op til
forbryderen.

Fra : H. Jensen

Dato : 03-06-08 14:12

> [...]
ellers
> ville alle jo rende rundt og lave forbrydelser hvis det ingen konsekvenser

Ikke altid. Se denne engang så naive kvinde, som stadig mangler at afsone en
masse år i fængsel. Hendes forbrydelse. Manglende kendskab til
husholdningsøkonomi. Hendes mand, som har taget det fulde ansvar for
forbrydelsen, fuskede med ejendomssalg og hun røg som medskyldig 24 år i
fængsel, som dog er blevet nedskrevet et par gange. Se:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chantal_McCorkle

Da hun er udlænding er hun max. security fængsel og hendes nu fraskildte
mand er i åben fængsel.

Naivitet kan også sende folk i fængsel og som hun selv siger: "The other
day, in her weekly phone call, Chantal told me that you only get one chance
at life and she has messed hers up."

Kilde: http://www.freechantal.com/mediadocs/20060313grazia.htm

Spørgsmålet er om vi skal indtage en amerikansk indstilling til tingene og
vedtage at det ikke nytter noget at rehabilitere folk og så idømme dem kost
og logi resten af livet. Hvad vil det koste?

--
Regards
Meditation Inlet - special boarding school for children with special needs.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-06-08 21:43

> [...]
>
> Du får forbrydere til at lyde som de var syge, i så fald skulle man vel
> finde en metode til at dianosticere på et tidligt tidspunkt før

Tjae for et par år siden viste en undersøgelse af indsatte i alderen 18 - 25
at 80% havde en psykiatrisk diagnose

> Formålet med fængselsstraffe er jo ikke at kurere forbrydere, men netop at
> straffe dem, notoriske forbrydere kan vel ikke kureres, men skal straffes.

ja men var det ikke bedre at forebygge så der ikke skete så mange
forbrydelser???

> Fængselsstraffe har også en ret stor andel i den præventive virkning,
> ellers ville alle jo rende rundt og lave forbrydelser hvis det ingen
> konsekvenser havde.

det er muligt du vil rende rundt og begå forbrydelser hvis det var
straffrit, men for mange af de diagnoser der er tale om gør straf ingen som
helst forskel

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-08 11:49

> [...]
>

> Rockwool Fondens Forskningsenhed har undersøgt kriminelle, som før
> straffen var integreret på arbejdsmarkedet og som hidtil havde en blank

Hurrahhhhh
Bogholderen har opdaget noget alment kendt, og oplyser her den måbende
uvidende hob om sin nyopdagelse.

Blot mangler der, som altid når bogholdertyper vrøvler, en løsning,
anvisning, på en bedre vej at gå.

En sådan magter de ikke at fremkomme med.
Så hvorfor vedvarende fremkomme med sådant?

Eller du har måske et alternativ til de kendte straffe?
Lad høre--

Eller--

Egon

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 03-06-08 12:15

Svar på forrige indlæg:
"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> For selv om man afsoner din straf bag tremmer, griber den uformelle straf
> ind i livet længe efter løsladelsen. Blandt andet bliver det væsentligt
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvis vi skal gøre noget ved det problem så skal det takles realistisk, uden
romantik.

Kulturel forurening:

En massiv strøm af amerikanske film med kulturelt ståsted i jødedommen og
gammeltestamentelig kristendom cementerer den opfattelse at en forbryder
bliver ved med at være sort hele livet. Han kan se ud som om han forbedrer
sig, men det er kun for at narre dig. Tilsidst bliver han skudt i filmen. Og
det viser sig at være velfortjent! Han var og blev et monster! Hver gang!-
Uendelige film med "din kone bliver voldtaget mens du ser på det!" Og så
ægtemandens moselovshævntogt igennem resten af filmen.

Det trænger vi til en modvægt imod! Modvægt imod opfordringerne til at hævne
sig! Vores kultur tilgiver og viser kærlighed, men er også klar over at når
vi gør det skal vi være forsigtige i omgang med "den besudlede klædedragt!"

Hvor meget af tilbagefaldsprocenten skyldes samfundets behandling af den
løsladte? På hvilke forbrydelser er tilbagefaldsprocenten størst?
Og endelig. Hvad kan vi gøre for at forbedre situationen? Vi må jo være klar
over at alle forbrydere overtræder nogle grænser som får almindelige borgere
til at bremse op.
De har vist at de i visse situationer er parat til at overtræde den grense.
Nu har de afsonet. Nu har de måske lært at holde sig på måtten? Hvordan får
de vores tillid tilbage? Det kræver samarbejde af begge parter. Den person
der er løsladt og samfundet må arbejde på at konstruere et fælles
opbyggelsesprojekt.

Nu mangler der arbejdskraft. Nu er et godt tidspunkt at begynde.

Hilsen
Jens

Fra : Poul Nielsen

Dato : 03-06-08 13:53

> [...]
>
> I dagens Politiken kan man læse om en af grundene til, at så mange
> kriminelle falder tilbage til ny kriminalitet efter at have udstået deres

Endnu en provokation fra Christian R Larsen.

Fra : Maz Spork

Dato : 03-06-08 09:18

On Jun 3, 2:52 pm, "Poul Nielsen" <p...@gi.com> wrote:

> Endnu en provokation fra Christian R Larsen.

Ja, vi kan vælge vores samfund selv. Reaktionært som DF eller
fremadskuende som DRV. Og nogle gange kræver et brud med
bagstræberiet, at man provokerer. Sådan har det altid været.

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-06-08 16:43

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Endnu en provokation fra Christian R Larsen.

Ja, vi kan vælge vores samfund selv. Reaktionært som DF eller

********

Ja, RV hygger sig svært i kulissen...
Skal vi nogensinde se andet fra din side end tomme fraser og koprolali?

Mvh
Martin

Fra : N_B_DK

Dato : 03-06-08 17:49

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Ja, vi kan vælge vores samfund selv. Reaktionært som DF eller
> fremadskuende som DRV.

Dvs fjerne straffeloven, så er der jo ikke længere nogen kriminalitet,
nem måde at klare det problem på.....

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 03-06-08 19:19

"Maz Spork" skrev i en meddelelse

>Ja, vi kan vælge vores samfund selv. Reaktionært som DF >eller
>fremadskuende som DRV. Og nogle gange kræver et >brud med bagstræberiet, at
>man provokerer. Sådan har det >altid været.

Kunne du ikke til en afveksling prøve at sætte dig ind i tingene
før du prøver at defamerer DF.
En ting er at du ikke misser en chance for at defamerer , men noget andet er
at du ikke ved en skid om det du skriver.

Her er så det dybt reaktionærer du beskylder DF for !!

Og det skal lige siges for en god ordens skyld ,at jeg personligt _ikke_ er
enig i alle DF's synspukter i deres Retspolitik.

"Dansk Folkeparti vil fortsat arbejde for, at vi her i landet bliver bedre
til at forebygge kriminalitet. En væsentlig måde at opnå dette på er at
sikre, at der er arbejde til alle"

"Vi må dog konstatere, at forebyggelse ikke kan stå alene. Uanset hvor gode
muligheder, samfundet tilbyder borgerne, er der altid nogen der vil bryde
loven. Og desværre ser vi meget alvorlige voldsforbrydelser med knive og
andre våben, ligesom seksualforbrydelser desværre også ofte forekommer"

"Forbrydelser - især forbrydelser mod liv og legeme - kan under ingen
omstændigheder tolereres, og Dansk Folkeparti anser det som selvfølgeligt,
at et retssamfund som det danske effektivt forebygger, efterforsker og
straffer kriminalitet. Dansk Folkeparti vil fortsat arbejde for, at sådanne
forbrydelser straffes hårdere end det er tilfældet i dag. "

"Dansk Folkeparti har den ambition, at antallet af alvorlige forbrydelser
skal falde meget mærkbart inden for få år. Dansk Folkeparti vil arbejde for,
at der opstilles konkrete mål og handlingsplaner for nedbringelsen af
antallet af lovovertrædelser på vigtige nøgleområder, f.eks.
voldsforbrydelser, voldtægtsforbrydelser og bandekriminalitet.
Gennemførelsen af sådanne handlingsplaner kræver, at Folketinget tør
beslutte væsentlige ændringer i lovgivningen, herunder bl.a. i
straffelovgivningen og strafferetsplejen. Derudover er det nødvendigt, at
Folketinget gennem øgede bevillinger stiller de nødvendige ressourcer til
rådighed for politi, anklagemyndighed, domstole og kriminalforsorg.
Endvidere skal et offensivt oplysningsarbejde tydeliggøre, at forbrydelser
af disse arter i fremtiden vil blive straffet strengere. "

Kilde :
http://www.danskfolkeparti.dk/Retspolitik_.asp

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 11:19

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

fremadskuende som DRV. Og nogle gange kræver et brud med
bagstræberiet, at man provokerer. Sådan har det altid været.

Jamen, lad os dog hører.
det ville da være velsignet, om du, eller bogholderen, kunne anvise den
rette vej.

Riskær har lige fået sin dom.
Han finder den naturligvis helt urimelig.
Han vil jo blot fortsat have mulighed for at bedrage fredelige mennesker.
Det må han nu ikke et stykke tid---
Grusomt---

Hvad stiller vi op med en sådan type?

Eller ham, der for nylig sparkede ansigtsknoglerne ind på en anden, som han
ikke kunne lide synet af?

Hvad gør vi?
Sig dog frem--

Vi venter i spænding.

Men må vi have lov til, indtil I er fremkommet med den endelige, utvivlsomt
geniale løsning, fortsat at mene, at afsondring fra fredelige mennesker i en
tid er eneste hidtil kendte tilgang?

Egon

Fra : Ralph

Dato : 03-06-08 17:42

"Poul Nielsen" <pn@gi.com> skrev i en meddelelse
> Endnu en provokation fra Christian R Larsen.

Prøv at læs lidt om Canada og deres succes med at undgå at fængslede kommer
tilbage i brummen.

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-08 18:58

Ralph wrote:
> "Poul Nielsen" <pn@gi.com> skrev i en meddelelse
>
> Prøv at læs lidt om Canada og deres succes med at undgå at fængslede
> kommer tilbage i brummen.

Prøv selv, det var vildt overdrevet, OG deres straffe var langt hårdere end
de danske, til at begynde med.

Derudover er langt hovedparten af de kvindelige indsatte fra de oprindelige
canadiere, man har ikke opfundet den dybe tallerken, - heller ikke dér.

Fra : Lars

Dato : 04-06-08 19:07

In article <4845746a$0$90264$14726298@news.sunsite.dk>, rwr@post6.tele.dk says...
> Prøv at læs lidt om Canada og deres succes med at undgå at fængslede kommer
> tilbage i brummen.

What, prøver du at lave gas med os???

Der er en høj potentiel risiko for nyt mord/ voldeligt overgreb etc.

Herunder en interessant statistik fra Canada med mordere under prøvesløladelse, hvor de vel at
mærke er under opsyn.
Hele 22½ procent af morderne lavede problemer, heraf nogle endda et nyt mord, hvormed de røg
tilbage i fængsel.
Derfor dødstraf
FORUM on Corrections Research:
www.csc-scc.gc.ca/text/pblct/forum/e042/e042c-eng.shtml

--
Best regards

Lars

Fra : Lars

Dato : 03-06-08 17:15

In article <48451fba$0$90262$14726298@news.sunsite.dk>, crlarsen@hotmail.com says...
> Talrige undersøgelse har dokumenteret det i tidens løb: Det hjælper ikke at
> hæve fængselsstraffene, hvis man vil kurere folk for kriminalitet.

For mord, bør der indføres dødstraf.

Vedr. retssikkerhed bør vi derfor indføre:
1. Fuldstændig video-overvågning af det offentlige rum
2. Komplet DNA register for ALLE borgere i EU
3. Indfør dødstraf for mord (fordrer selvf. fuldstændig bevis m brug af pkt. 1+2)

Nogle mennesker er desværre bare uden for pædagogisk rækkevidde, når/ hvis disse løslades fra
evt. fængsels-straf, er de potentielt farlige for andre mennesker.

For uddybning, se indlæg "Hårdere straffe incl. dødstraf" d. 21 marts i denne gruppe

--
Best regards

Lars

Fra : Ralph

Dato : 03-06-08 17:33

"Lars" <nomail@none.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvorfor kommer jeg til at tænke på en film med Sean Connery om et mord i en
japansk(kinesisk?) virksomhed, fuldt overvåget, mand kvæler NÆSTEN en
sex-partner (mon ikke hans sæd er i hende), hun kommer til sig selv, bliver
så RIGTIGT kvalt af en anden mand, videoen manipuleres. HOVSA

--
Ralph

Fra : N_B_DK

Dato : 03-06-08 17:51

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message

> Hvorfor kommer jeg til at tænke på en film med Sean Connery om et
> mord i en japansk(kinesisk?)

Japansk såvidt jeg husker, mener det er Rising Sun filmen hedder.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 03-06-08 18:17

Fra : Jan Kronsell

Dato : 03-06-08 18:18

Ralph wrote:
> [...]
> NÆSTEN en sex-partner (mon ikke hans sæd er i hende), hun kommer til
> sig selv, bliver så RIGTIGT kvalt af en anden mand, videoen

Eller Life of David Gale.

Jan

Fra : Lars

Dato : 03-06-08 21:00

In article <48457223$0$90273$14726298@news.sunsite.dk>, rwr@post6.tele.dk says...
> så RIGTIGT kvalt af en anden mand, videoen manipuleres. HOVSA

Du ser for meget film

--
Best regards

Lars

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 03-06-08 21:26

"Lars" skrev i en meddelelse

>3. Indfør dødstraf for mord (fordrer selvf. fuldstændig bevis m >brug af
>pkt. 1+2)

Nu har vi i al den tid mennesket har gået på den grønne jord , slået andre
mennesker ihjel som straf for alt muligt.
Vi har udtænkt sindrige maskiner til formålet , vi har enda bildt os selv
ind at vi gjorde det humant.
Men ak ... intet har det hjulpet intet har det flyttet .
Mange har sikkert fortjent deres dødsdom , ja.
Man ak intet har det hjulpet , der er stadig mennesker der har fortjent det
..
Måske vi skulle prøve noget andet bare sådan til en afveksling.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Lars

Dato : 03-06-08 22:42

In article <4845a8c1$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk
says...
> Måske vi skulle prøve noget andet bare sådan til en afveksling.

Æhhm, vi har vist prøvet "afvekslingen" længe nok

ps: Når en morder løslades, er det så ikke ok at han bliver din nabo eller kollega?

--
Best regards

Lars

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-06-08 07:56

"Lars" <nomail@none.com> wrote in message
> [...]
mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk
says...
> Når en morder løslades, er det så ikke ok at han bliver din nabo eller

Jo hvorfor ikke?

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 10:08

Christian R. Larsen wrote:
> "Lars" <nomail@none.com> wrote in message
> In article <4845a8c1$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk
> says...
>
> Jo hvorfor ikke?

Så den irakiske øksemorder, som også gik over til naboen og fik ham
invalideret, - ham kunne vi måske tilbyde at bo som din nabo, - vi må hente
ham tilbage fra Irak

Jeg hørte iøvrigt om "Connie-sagen" på P1 i forgårs, her syntes jeg at
morderen skulle have haft en længere straf, - så kan du godte dig over min
forfærdelige hævntørst.

Da manden var 23 år, havde han myrdet to små piger, på den mest smertefulde
og rædselsfulde måde, - den sidste lå med utallige knivstik og struben
skåret over, da man kom ned til hende i kælderen, hvor hun havde gemt sig,
hun forsøgte at sige noget, men kunne jo ikke med overskåret strube.
Der var fem år mellem mandens indskydelser om at more sig med et lille
mord, - OG han var 23 år, da han endelig røg i brummen. Han fik 15 år, dvs
reelt 10 år, og kunne så komme ud og nå at slagte en eller to mere, selv med
en ny dom.

Den type mord burde give reel livstid, efter min mening, hvorfor i alverden
skulle man risikere flere børns liv, for at han skulle kunne hygge sig i 80
pct af sit liv?

Men du mener vel at han burde have fået højst tre måneder, for ellers ville
hans indtjeningsevne gå ned?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-06-08 10:41

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message
> Så den irakiske øksemorder, som også gik over til naboen og fik ham
> invalideret, - ham kunne vi måske tilbyde at bo som din nabo, - vi må
> hente ham tilbage fra Irak

Mener du, at alle tidligere straffede mordere er farlige for resten af
samfundet eller hvad er det, du prøver at sige?

Fra : @

Dato : 04-06-08 11:05

kan DU garantere for at de ikke er det?

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-06-08 11:46

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> kan DU garantere for at de ikke er det?

Nej, liges å lidt som jeg kan garantere for, at DU ikke er det...!

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 17:35

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Nej, liges å lidt som jeg kan garantere for, at DU ikke er det...!

Du mener vel også at Peter Lundin, er helt ufarlig når han kommer ud ?
så har han jo afsonet hans straf, og det er jo ikke sådan at han næsten
har gjort det til en levevej vel ?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-06-08 08:50

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> wrote in message
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Du mener vel også at Peter Lundin, er helt ufarlig når han kommer ud ?

Hvis han kommer ud - han er idømt forvaring.

Fra : Lars

Dato : 04-06-08 18:09

In article <48467266$0$90268$14726298@news.sunsite.dk>, crlarsen@hotmail.com says...
> Nej, liges å lidt som jeg kan garantere for, at DU ikke er det...!

Forkert, der er en gigantisk statistisk forskel mellem flg. 2 grupper

1. løsladte mordere

2. gennemsnitlig borger.

Når der er tale om chanchen for at en given person, gennemfører et mord..

--
Best regards

Lars

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-06-08 08:51

> [...]

>1. løsladte mordere
>
>2. gennemsnitlig borger.
>
>Når der er tale om chanchen for at en given person, gennemfører et mord.

Det afhænger af, om der er tale om en psykopatisk pædofilmorder eller om
manden, der slår konen ihjel under et skænderi.

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 17:33

> Mener du, at alle tidligere straffede mordere er farlige for resten af
> samfundet eller hvad er det, du prøver at sige?

Generelt ja.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-06-08 08:51

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Generelt ja.

You gotta be kidding

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 18:04

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message
>
> Mener du, at alle tidligere straffede mordere er farlige for resten af
> samfundet eller hvad er det, du prøver at sige?

Jeg prøver at sige, at en mand som har dræbt én, og ville dræbe en anden
fuldstændig tilfældig person, naturligvis kan finde på at gøre det igen, -
hvorfor ikke?

Der er fanden til forskel på mordere, - fx er et jalousi-mord jo en helt
anden ting, end fx de mord "Connie-morderen" begik af pervers lyst til at
aflive små piger.

En person som den sidstnævnte kunne naturligvis igen få trangen til at
myrde. Så du forresten det franske par, der nåede at dræbe syv piger, og
havde planlagt det, mens manden var i fængsel? Sådanne mennesker findes
desværre.

Du burde nok have været forsvarer, - du kunne måske endog stikke forsvareren
for ham kælder-østrigeren, som mente at det var "ikke så slemt", at være i
en kælder, - ganske vist var der mangel på lys MEN . . .

Man kunne komme med noget som fx: "han er straffet nok af at børnene nu ikke
kan lide ham", og hvad I ellers kan finde på, - indtjeningen ville gå ned
med 25% hvis han skulle i brummen

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 20:15

Knud Larsen wrote:

> [...]
> nu ikke kan lide ham", og hvad I ellers kan finde på, - indtjeningen
> ville gå ned med 25% hvis han skulle i brummen

Virkeligheden overhaler fantasien:

Den 73-årige østriger har derudover også afsonet en dom i 1960erne, da han
voldtog en ung kvinde.

Fritzls egen forklaring på sin afsindige og afsporede indespærring og
sexmisbrug af datteren har gået på, at han ville skåne hende fra stoffer og
alkohol.

Denne tågede snak har nogle fruentimmere åbenbart slugt råt. De mener, at
Fritzl er en misforstået mand, der er god nok - inderst inde, skriver Daily
Star.

Fan- og kærlighedsbreve til kriminelle i fængsler er et normalt fænomen,
fortæller Dr. Mike Berry, psykolog ved Manchester Metropolitan.

- Afsenderne føler ofte, at de kan hjælpe eller ændre fangerne. Det lykkes
dog meget sjældent, siger han til Daily Star.

Er tre måneder i brummen for meget?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-06-08 09:11

> Jeg prøver at sige, at en mand som har dræbt én, og ville dræbe en anden
> fuldstændig tilfældig person, naturligvis kan finde på at gøre det igen, -
> hvorfor ikke?

Er det altid sådan?

Hovedparten af morderne i Danmark begår drab i affekt eller i påvirket
tilstand.

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-08 11:10

> Hovedparten af morderne i Danmark begår drab i affekt eller i påvirket
> tilstand.

Det er da også satans, at måtte give CRL blot lidt ret i noget som helst.
Men anstændigvis må man stundom gøre sådant.

Ang. Mordere:
Forbandet primitiv opfattelse, mange lægger for dagen.
Mordere er mange slags, og skal behandles forskelligt.
I min lille by lever en mand, der af alle regnes for en god borger, venlig,
fredelig, hjælpsom, arbejdsom og betaler enhver sit.

Og dog er han morder.
Idet han har begået er affektdrab.
Udstået straffen, løsladt, og vendt tilbage til det lokalsamfund, hvor
hændelsen skete.
Og blevet modtaget med menneskelighed..!!

Jeg ved, fra lange samtaler med manden, at den værste del af straffen stadig
afsones.
I hans egen personlige verden og i hans selvopfattelse.

men det lange af det korte:
Vi har mellem os gående en mand, der har forårsaget stor skade og lidelse
overfor andre.
Dette kan jo ikke gøres om.

Men: I sådanne tilfælde, hvad er da bedst?
En god samfundsborger, for mange en god ven, eller et for evigt indeburet,
måske endog aflivet menneske?

(og du skal ikke tro, at det bliver en vane, at give dig medhold i noget som
helst

MVH
Egon

Fra : N_B_DK

Dato : 10-06-08 10:16

> Hovedparten af morderne i Danmark begår drab i affekt eller i påvirket
> tilstand.

Nemlig, og kan folk gøre det EN gang, kan det også ske 2 gange.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-06-08 11:32

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Nemlig, og kan folk gøre det EN gang, kan det også ske 2 gange.

Ja, men det er ikke det, der er spørgsmålet. Spørgsmålet er: Er det
sandsynligt?

Jeg vil gætte på, at hovedparten af de danskere, der er dømt for drab, og
for den sags skyld alle, der nogensinde har kendt dem, ville have forsvoret,
at de nogen sinde kunne finde på sådan noget. Men alligevel gjorde de det.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-06-08 11:33

N_B_DK wrote:
> Nemlig, og kan folk gøre det EN gang, kan det også ske 2 gange.

Derfor må alle politifolk eller soldater der har skudt og slået
ihjel også henrettes efter endt tjeneste..

// Hans

Fra : N_B_DK

Dato : 10-06-08 12:29

> Derfor må alle politifolk eller soldater der har skudt og slået
> ihjel også henrettes efter endt tjeneste..

Ja, for der er nemlig ikke forskel på selvforsvar, og overlagt drab, men
det kan du jo som wannabee politimorder jo ikke forstå.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-06-08 13:06

N_B_DK wrote:
> Ja, for der er nemlig ikke forskel på selvforsvar, og overlagt drab, men
> det kan du jo som wannabee politimorder jo ikke forstå.

Men der er åbentbart forskel på selvforsvar..

// Hans

Fra : Lars

Dato : 04-06-08 18:06

In article <4846631b$0$90272$14726298@news.sunsite.dk>, crlarsen@hotmail.com says...

Fra : Lars

Dato : 04-06-08 18:11

In article <48463c76$0$90270$14726298@news.sunsite.dk>, crlarsen@hotmail.com says...
> Jo hvorfor ikke?

Let at skrive, men hvis du reelt set får en løsladt morder som nabo, får piben nok en anden lyd

--
Best regards

Lars

Fra : Patruljen

Dato : 10-06-08 06:28

On 10 Jun., 14:06, Hans Joergensen <h...@enterprise-server.dk> wrote:

> Men der er åbentbart forskel på selvforsvar..
>
> // Hans

Jo - naturligvis.

Man pounder løs på "øgleynglet og abeungerne" . Tilsidst er man slet
ikke i fare for at blive angrebet,
man skal bare hamre løs længe nok. - fremskudt forsvar -

De var noget i den retning, der skete igår aftes da Holland vandt 3 -
0 over verdensmestrene, Italien.
Hedder det ikke noget i stil med fortjekking i ishockey ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-06-08 13:24

Patruljen wrote:
> man skal bare hamre løs længe nok. - fremskudt forsvar -

Tak for tippet, du er bare alle tiders.. ;)

// Hans

Fra : Patruljen

Dato : 11-06-08 05:16

On 10 Jun., 14:23, Hans Joergensen <h...@enterprise-server.dk> wrote:

> Tak for tippet, du er bare alle tiders.. ;)

Den slags - leg med ord - er vist særligt nødvendigt i militære
sammenhænge. Det gør tingene lidt lettere både at udføre og leve med
efterfølgende.

Det er selvfølgelig ingen der har lyst til at fortælle kæresten
derhjemme at man blæste kraniekassen ud på en eller anden 19 årig -
hvis man istedet kan sige at man eliminerede en terrorist.

Angreb formuleres stort set på samme måde -

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 03-06-08 19:08

"Christian R. Larsen" skrev i en meddelelse

> [...]
> eneste, det gavner, er at dæmpe befolkningens altid tiltagende >hævntørst.

Jeps , men en længre straf gør at der går længere tid før at den kriminelle
begår ny kriminalitet.
Derfor er det svært at overbevise folk om at længere straf ikke løser
kriminalitets problemer.
En anden ting er hvis kriminalitets kurven er støt stigende ! , er det er et
tegn på helt andre problemer i et samfund end den kriminalitet man må
forventet i et hvert samfund.

Og hvor mange er det lige af de kriminelle der er "første gangs " kriminelle
, ovenikøbet med et stabilt liv før denne første gangs kriminalitet.
Jeg går ud fra at "hæfte" straf også er medtaget i undersøgelsen ? , altså
straf under 1/2 år.
Så hvad er egentlig Rockwool Fondens Forskningsenhed forsøger at afdække ??.

Men jeg er enig i dit synspunkt at en længre straf ikke løser kriminalitet's
problemet.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-06-08 07:59

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote in message

> Jeps , men en længre straf gør at der går længere tid før at den
> kriminelle begår ny kriminalitet.

Men øger samtidig chancen for, at han begår ny kriminalitet, når han endelig
kommer ud.

> Derfor er det svært at overbevise folk om at længere straf ikke løser
> kriminalitets problemer.

Statistikkerne taler jo ellers deres meget klare sprog på det punkt. Der er
ingen målbar effekt, og enkelte undersøgelser har endda indikeret den
modsatte effekt: Nemlig at længere straffe forårsager stigende kriminalitet.

> En anden ting er hvis kriminalitets kurven er støt stigende ! , er det er
> et tegn på helt andre problemer i et samfund end den kriminalitet man må
> forventet i et hvert samfund.

I Danmark er kriminalitetskurven målt som antal anmeldelser stigende. Det
viser, at danskernes tendens til at anmelde kriminalitet, er stigende.

> Og hvor mange er det lige af de kriminelle der er "første gangs "
> kriminelle , ovenikøbet med et stabilt liv før denne første gangs
> kriminalitet.

Dem er der en del af. Der er forbrydelser, som giver fængsel i første
forsøg.

> Jeg går ud fra at "hæfte" straf også er medtaget i undersøgelsen ? , altså
> straf under 1/2 år.

Avisartiklen siger bl.a. at:

> [...]
kom i fængsel."

> Så hvad er egentlig Rockwool Fondens Forskningsenhed forsøger at afdække

Jeg forstår ikke sprøgsmålet.

Fra : Jesper

Dato : 09-06-08 15:01

> [...]

> parforholdet går i stykker, stiger med hele 76 procent i kølvandet på en

Kære Christian;

Nu forveksler du igen ramme med indhold.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on