Tørklædeforbud radikal politik?
Fra : Maz Spork

Dato : 01-06-08 06:27

Filosoffen Søren Gosvig Olsen i Inf.:

"Danmark skal have en lov, som forbyder øvrighedspersoner, i første
omgang dommere, at bære synlige religiøse symboler under udøvelsen af
deres funktion. Sådan en lov hilser jeg velkommen. Og jeg opfordrer
alle politiske kræfter, som arbejder på en adskillelse af religion og
civilt samfund, til at medvirke til forberedelsen af denne lov, og til
at give loven det størst mulige gyldighedsfelt.

I forhold til udgangspunktet markerer forslaget allerede en udvidelse.
Hvad Pia Kjærsgaard og tidehvervspræsterne i Dansk Folkeparti har lagt
op til, er et tørklædeforbud, et forbud rettet mod en bestemt
udlægning af en bestemt religion. Men den lov, som den konservative
justitsminister Lene Espersen bebuder, vil forbyde alle religiøse
symboler, det kristne kors så vel som det muslimske tørklæde, jødernes
kalot så vel som sikhernes turban.

Det er i virkeligheden et nederlag for Kjærsgaard, Krarup og
Langballe. For det betyder, at den førte politik ikke påberåber sig et
kristent grundlag. Det betyder, at politikken ikke påberåber sig nogen
bestemt religiøs konfession frem for andre.

Det er også et nederlag for regeringens integrationsminister, Venstres
Birthe Rønn Hornbech. Men ikke det nederlag, man tror. Birthe Rønn
Hornbech har i sin kronik i Politiken den 14. maj argumenteret for, at
religiøse symboler ikke skulle forbydes ved udøvelse af offentlige
funktioner som dommerembedet. Man har siddet hendes argumentation
overhørig. Den holder heller ikke.

Venstres Karen Ellemann udtaler, at det nye lovforslag ikke er liberal
politik. Hun har ganske ret. Det er ikke liberal politik. Det er
radikal politik. Alligevel er de radikales førstedame, Margrethe
Vestager, den første til at tordne imod den kommende lov. Forvirringen
er total. Den politiske situation op til Folketingets sommerferie er
et stort paradoks."

http://www.information.dk/160074

-- maz

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-06-08 14:03

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i meddelelsen
Filosoffen Søren Gosvig Olsen i Inf.:

"Den politiske situation op til Folketingets sommerferie er
et stort paradoks."

---------

Et paradoks, hr Pork, kan også være tegn på manglende fatteevne.

Mvh
Martin

Fra : Maz Spork

Dato : 01-06-08 07:19

On Jun 1, 3:03 pm, "Martin Larsen" <mlar...@post7.tele.dk> wrote:
> [...]
> et stort paradoks."
>
> ---------
>
> Et paradoks, hr Pork, kan også være tegn på manglende fatteevne.

Du har selvindsigt, kan jeg høre. Men jeg gider altså ikke skære det
ud i pap for dig.

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-06-08 14:27

> [...]
>
> Et paradoks, hr Pork, kan også være tegn på manglende fatteevne.

Du har selvindsigt, kan jeg høre. Men jeg gider altså ikke skære det

--------

Nej det er klart.
Du forstår naturligvis endnu mindre, hvad Olsen ikke forstår.

Mvh
Martin

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 01-06-08 14:37

"Maz Spork" skrev i en meddelelse

>Du har selvindsigt, kan jeg høre. Men jeg gider altså ikke >skære det
>ud i pap for dig.

Flot Maz ... Hvad hverken du eller den gode Professor åbenbart ikke fatter
er forskellen på en politisk ideologisk religion og "andre" religioner".

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 01-06-08 14:45

"Maz Spork" skrev i en meddelelse

Filosoffen Søren Gosvig Olsen i Inf.:

Snip:

Det må absolut være svært for dig Maz !
..
Hvordan kan man betragte et tørklædeforbud som et angreb på
en bestemt religion , og indæt forsvare denne religion's ret til
at bære dette tørklæde .

Men samtidig hilse man et totalt forbud mod alle religiøse symboler
velkommen ??!!.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Maz Spork

Dato : 01-06-08 09:18

On Jun 1, 3:45 pm, "Michael Meidahl Jensen"
<m...@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:
> [...]
> at bære dette tørklæde .
>
> Men samtidig hilse man et totalt forbud mod alle religiøse symboler

Nej, det må være meget svært at forstå for dig. Held og lykke.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 01-06-08 16:32

"Maz Spork" skrev i en meddelelse

>Nej, det må være meget svært at forstå for dig. Held og lykke.

Du lægger op til en debat med et indlæg ! , men ønsker åbenbart ikke en
debat ??.

Du klipper dele af en artikel i If , poster den her uden egen kommentar ..

Hvad sker der lige med dig , mand !!

Men min reflektion over dit indlæg var vel ikke seriøs eller lødig nok !! ,
eller svare du kun på indlæg der ikke går dig imod ?.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : N_B_DK

Dato : 01-06-08 17:48

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote in
message news:4842c0df$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Du lægger op til en debat med et indlæg ! , men ønsker åbenbart ikke
> en debat ??.

Han er jo blot en troll, manden evner jo ingenting.

> Men min reflektion over dit indlæg var vel ikke seriøs eller lødig
> nok !! , eller svare du kun på indlæg der ikke går dig imod ?.

Hans agenda er at komme med løgnhistorier primært om DF.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Kim2000

Dato : 01-06-08 16:43

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at bære dette tørklæde .
>
> Men samtidig hilse man et totalt forbud mod alle religiøse symboler

Han er ikke ene. Kan du forklare os dumme den radikale logik (som du
åbenbart kan se).

Fra : N_B_DK

Dato : 01-06-08 17:49

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
> Han er ikke ene. Kan du forklare os dumme den radikale logik (som du
> åbenbart kan se).

Det kan han jo netop ikke, det er jo de bindegales (radikales) paradoks.

Fra : Maz Spork

Dato : 01-06-08 09:20

On Jun 1, 3:27 pm, "Martin Larsen" <mlar...@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> --------
>
> Nej det er klart.
> Du forstår naturligvis endnu mindre, hvad Olsen ikke forstår.

Ja, den er go' - og du lugter af tis.

Fra : N_B_DK

Dato : 01-06-08 17:46

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Ja, den er go' - og du lugter af tis.

Ja men efter et bad, vil han dufte ok igen, du vil stadig være ligeså
fatsvag.

Fra : Maz Spork

Dato : 01-06-08 10:23

On Jun 1, 5:31 pm, "Michael Meidahl Jensen"

Jeg synes, du er dum at høre på.

Fra : N_B_DK

Dato : 01-06-08 17:49

> Jeg synes, du er dum at høre på.

LOL, ja med så effektiv en argumentation kan man jo ikke være uenig med
dig.........

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-06-08 18:46

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes, du er dum at høre på.

Jeg *ved*, du er dum at høre på. Vil du straks ophøre med at poste dit pis
på usenet. På forhånd tak.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 01-06-08 19:05

"Maz Spork" skrev i en meddelelse

>Jeg synes, du er dum at høre på.

Du kan altså ikke svare på , hvordan man kan gå ind for et forbud af
religiøse symboler blot det gælder for alle religioner.
Men man kan ikke gå ind for et forbud af enkelte religiøse symboler fra en
enkelt religion , selv om denne religion adskiller sig mere end markandt fra
andre religioner.

Og hvis jeg stadig væk er "dum at høre på" , så må jeg mistænke dig for at
"krybe uden om" ..

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Maz Spork

Dato : 01-06-08 10:26

On Jun 1, 5:43 pm, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> "Maz Spork" <m...@spork.dk> skrev i en meddelelsenews:afb7793c-d38f-490c-94fb-bb3326b8ae13@k13g2000hse.googlegroups.com...

> Han er ikke ene. Kan du forklare os dumme den radikale logik (som du
> åbenbart kan se).

Jo. Det ville være god radikal politik at fremsætte lovforslag, der
går i retning af en adskillelse af kirke og stat. Men nu er det
fremsat af regeringen løftet af dansk folkepartis forslag om
tørklædeforbud og accellereret af Rønn. Og R er modstandere. Det er da
en sjov situation.

Men pointen er - og hvis nogen ikke forstår, hvorfor jeg sender et
indlæg her, så er det fordi jeg bakker det op - at selv om et forslag
for adskillelse af kirke og stat kommer fra DF, kan man godt være
tilhænger. Så længe det ikke går ud over en specifik religion,
forstås.

Det er så sjovt, så sjovt.

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-08 17:52

Maz Spork wrote:

> [...]
> for adskillelse af kirke og stat kommer fra DF, kan man godt være
> tilhænger. Så længe det ikke går ud over en specifik religion,

Det er endnu mere "sjovt", at folk går ind for noget teoretisk, selv om det
reelle i forhold til religion og samfund vil blive langt mere
gennemtrængende, - som i USA og andre lande med total adskillelse.

Folkekirken er garant for at danskerne ikke bliver religiøse, OG at
kirkefolk ikke kommer til at dominere samfundet.

Men det er jo almindeligt blandt "venstreorienterede", at de elsker teorien
om ting, højere end virkeligheden.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 01-06-08 19:10

> [...]

>for adskillelse af kirke og stat kommer fra DF, kan man godt >være
>tilhænger. Så længe det ikke går ud over en specifik religion,

Blot det går ud over alle , så er du med !!.
Derud over kender din defamering af DF ellers ingen grænser.

>Det er så sjovt, så sjovt.

Nej det er så ynkeligt , så ynkeligt.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Kim2000

Dato : 01-06-08 19:15

> [...]
> meddelelsenews:afb7793c-d38f-490c-94fb-bb3326b8ae13@k13g2000hse.googlegroups.com...
> On Jun 1, 3:45 pm, "Michael Meidahl Jensen"

Er du også en af dem der tror religionsfrihed betyder religionslighed?

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-06-08 19:49

[...]

----------

Du våser løs (som sædvanlig).

Sidst du udtalte dig i tørklædespørgsmålet udgød du følgende visdomsmættede
betragtning:

Det vigtige er jo ikke, hvad der er udenpå hovedet, men indeni.

Der mao ikke hoved og hale på dine tanker. Det samme gælder iøvrigt RV i
kirkespørgsmål. Deres traditionelle position har været at de ikke "fører
krig med de hellige". Der er som bekendt en del grundtvigianere i partiet.

Mvh
Martin

Fra : Poul E Hansen

Dato : 01-06-08 11:17

On 1 Jun., 18:48, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
> "Maz Spork" <m...@spork.dk> wrote in message

> LOL, ja med så effektiv en argumentation kan man jo ikke være uenig med
> dig.........

Det burde være klart nok hvad han mener. Men det kræver selvfølgelig
at man tænker lidt først.

Fra : @

Dato : 01-06-08 23:08

On Sun, 1 Jun 2008 05:27:14 -0700 (PDT), Maz Spork <maz@spork.dk>
wrote:

>Hvad Pia Kjærsgaard og tidehvervspræsterne i Dansk Folkeparti har lagt
>op til, er et tørklædeforbud, et forbud rettet mod en bestemt
>udlægning af en bestemt religion.

kniber det med at læse?

f.eks. lovforslag?

dine fantasier har som sædvanlig intet med virkeligheden at gøre

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Maz Spork

Dato : 02-06-08 12:59

On Jun 1, 6:51 pm, "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid>
wrote:

> Folkekirken er garant for at danskerne ikke bliver religiøse, OG at
> kirkefolk ikke kommer til at dominere samfundet.

Det er jo det interessante. Hvis målet er at bekæmpe religionernes
samfundsmæssige indflydelse og påvirkning af fritænkning hos
individer, er det så midlet at afskaffe sammenblandingen af kirke og
stat i Danmark, eller er det midlet at fastholde det med begrundelsen,
at en afskaffelse vil radikalisere de religiøse? Jeg synes, det er for
ensidigt at sige, at folkekirken er garant for, at danskerne ikke
bliver religiøse. Der kan være en tredje vej.

Det sjove ved min trådstart var alene, at DF - som gik på med krum
hals for et forbud mod en bestemt religions symboler - nu har fået
gennemført et forbud mod religiøse symboler _generelt_ og at det er et
positivt skridt, men en fiasko for DF.

-- maz

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-08 20:23

Maz Spork wrote:

> [...]
> hals for et forbud mod en bestemt religions symboler - nu har fået
> gennemført et forbud mod religiøse symboler _generelt_ og at det er et

Selvfølgelig, der er masser af love, som kun er vedtaget, fordi vi har fået
islam til Danmark, og som pga ikke-diskrimination også rammer folk, som ikke
har været problematiske. Det er en fiasko for os alle.

"Det er ytringsfrihedens skyld, at mange mennesker skal dø", som en af de
fuldintegrerede lige sagde på TV.
Vi har tabt, uanset hvordan vi vender og drejer os. Mod dumhed og "fromhed"
kæmper selv Odin forgæves.

Fra : Ivannof

Dato : 02-06-08 23:14

> [...]
> ensidigt at sige, at folkekirken er garant for, at danskerne ikke
> bliver religiøse. Der kan være en tredje vej.

Det jeg ser som essensen af Knuds indlæg er, at vi skal beholde den
folkekirke som vi har, som er tam og lam og uskyldig og ufarlig OG som så
længe den har 85-95% opbakning i befolkningen er en garanti for at der ikke
er andre MERE rabiate og politiske sekter, kulter eller større religioner,
som vokser sig politisk store og dermed i Guds navn skal fortælle os hvad
den KORREKTE politik i Danmark bør være. Kalif eller Pave. Jeg er ligeglad -
det har jeg ikke lyst til.

Hellere en biskop med hånds- og halsret over ansættelse af politisk tandløse
præster.

Religion skal ud af politik - og blive ude!

Hilsen Ivan

Fra : Maz Spork

Dato : 02-06-08 13:01

On Jun 1, 7:45 pm, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> Jeg *ved*, du er dum at høre på. Vil du straks ophøre med at poste dit pis
> på usenet. På forhånd tak.

En ytringsfrihedsforkæmper har talt. Mere spas til os andre. Jeg
griner af dig og af DFs selvmål.

-- maz

Fra : Maz Spork

Dato : 02-06-08 13:01

On Jun 1, 8:15 pm, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> Er du også en af dem der tror religionsfrihed betyder religionslighed?

Nej

Fra : Kim2000

Dato : 03-06-08 07:16

On Jun 1, 8:15 pm, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> "Maz Spork" <m...@spork.dk> skrev i en
> meddelelsenews:4dcc165c-150a-426f-b9dd-3a5f41f0e094@z72g2000hsb.googlegroups.com...

Og derfor kan man sagtens have religionsfrihed uden at kunne være besætte
alle samfundets stillinger, når man insisterer på at tage sin terrorreligion
med sig.

Fra : Maz Spork

Dato : 02-06-08 13:10

On Jun 2, 12:07 am, "@" <1...@invalid.net> wrote:

> kniber det med at læse? f.eks. lovforslag?

Oplys mig

Fra : @

Dato : 02-06-08 20:30

On Mon, 2 Jun 2008 12:10:16 -0700 (PDT), Maz Spork <maz@spork.dk>
wrote:

>Oplys mig

du oplyser lige, det er dig der fremsætter påstand

hvor har du læst at DF har fremsat lovforslag kun omhandlende
muhamedanske symboler?

Fra : Maz Spork

Dato : 04-06-08 00:02

On Jun 3, 11:18 pm, S. A. Thomsen <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Vil du så have det udskiftet med hammer og segl, eller en
> halvmåne...???

Hvorfor i alverden skulle jeg dog ville det? Forveksler du mig med en
anden eller har du slet ikke styr på, hvad der er op og ned i politik?

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 07:16

> Hvorfor i alverden skulle jeg dog ville det? Forveksler du mig med en
> anden eller har du slet ikke styr på, hvad der er op og ned i politik?

Du vil jo gerne have udskiftet Dannebrog, ergo vil du hellere have noget
andet indført.

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 07:17

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Hvorfor i alverden skulle jeg dog ville det? Forveksler du mig med en
> anden eller har du slet ikke styr på, hvad der er op og ned i politik?

Men du har da ret i at verdens ældste flag skal udskiftes, det skader jo
helt sikkert integrationen, det er sikkert også DF der har plantet
flaget i DK ikke ? det passer jo fint med dine andre psykotiske påstande
om DF.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 04-06-08 09:00

On Tue, 3 Jun 2008 23:02:04 -0700 (PDT), Maz Spork <maz@spork.dk>
wrote:

>Hvorfor i alverden skulle jeg dog ville det? Forveksler du mig med en
>anden eller har du slet ikke styr på, hvad der er op og ned i politik?

Skrev du ikke at udskifte Dannebrog var en god ide...???

Fra : Maz Spork

Dato : 04-06-08 01:18

On Jun 4, 8:15 am, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
> "Maz Spork" <m...@spork.dk> wrote in message

> Du vil jo gerne have udskiftet Dannebrog, ergo vil du hellere have noget
> andet indført.

Og så konkluderer du det, du skriver oven for? Nu brænder det da helt
sammen for dig.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 04-06-08 09:01

On Wed, 4 Jun 2008 00:17:43 -0700 (PDT), Maz Spork <maz@spork.dk>
wrote:

>Og så konkluderer du det, du skriver oven for? Nu brænder det da helt
>sammen for dig.

LOL... Forveksler du ikke N_B_DK med mig, eller har du slet ikke styr
på, hvad der er op og ned i politik...??? ))

Fra : Maz Spork

Dato : 04-06-08 02:01

On Jun 4, 8:17 am, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
> [...]
> helt sikkert integrationen, det er sikkert også DF der har plantet
> flaget i DK ikke ? det passer jo fint med dine andre psykotiske påstande

Det dur ikke, at du bare siger, at dine samtalepartneres påstande er
forkerte, hvis du ikke kan gendrive dem med andet end henvisninger
til, at alle er syge i bolden. Så er der jo ikke tale om debat. Det er
tankevækkende, at den debatform er så udtalt på din fløj.

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 09:15

> [...]
> til, at alle er syge i bolden. Så er der jo ikke tale om debat. Det er
> tankevækkende, at den debatform er så udtalt på din fløj.

Måske fordi at det kan bevises at lystløgnere lider af en sygdom ?

Fra : Maz Spork

Dato : 04-06-08 04:42

On Jun 4, 10:14 am, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
> "Maz Spork" <m...@spork.dk> wrote in message

> Måske fordi at det kan bevises at lystløgnere lider af en sygdom ?

Jamen så søg dog hjælp. Måske kan du få det betalt af det offentlige!

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 14:29

> Jamen så søg dog hjælp. Måske kan du få det betalt af det offentlige!

Jeg kan godt tage dig med til din læge, hvis du ikke selv tør gå derned.

Fra : Maz Spork

Dato : 02-06-08 13:11

On Jun 1, 8:48 pm, "Martin Larsen" <mlar...@post7.tele.dk> wrote:
> [...]
> betragtning:
>
> Det vigtige er jo ikke, hvad der er udenpå hovedet, men indeni.

Ja, politik kan godt handle om kompromiser...

> [...]
> krig med de hellige". Der er som bekendt en del grundtvigianere i partiet.

Ja, det er problematisk.

-- maz

Fra : Maz Spork

Dato : 02-06-08 23:47

On Jun 2, 9:30 pm, "@" <1...@invalid.net> wrote:

> du oplyser lige, det er dig der fremsætter påstand
>
> hvor har du læst at DF har fremsat lovforslag kun omhandlende
> muhamedanske symboler?

Følger du slet ikke med? Det har de gjort adskillige gange. Her er en
gammel og en ny.

http://www.folketinget.dk/Samling/20031/beslutningsforslag_som_fremsat/B201.htm
http://www.folketinget.dk/Samling/20072/beslutningsforslag/B112/som_fremsat.htm

Eller er tørklæder nu pludselig ikke "muhamedanske symboler"
længere?

-- maz

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-08 07:30

Maz Spork wrote:

> [...]
> http://www.folketinget.dk/Samling/20072/beslutningsforslag/B112/som_fremsat.htm
>
> Eller er tørklæder nu pludselig ikke "muhamedanske symboler"

De har nu altid været fornuftige i Svendborg

Til gengæld har forslagsstillerne med tilfredshed noteret sig, at der
iblandt Folketingets øvrige partier har været udtalt opbakning til et
forslag fra Svendborg Kommune, der lyder: »Svendborg Byråd kommer med en
henstilling til indvandrerfamilierne og folkeskoler i Svendborg om, at vi
frabeder anvendelse af hovedtørklæde for piger under 18 år i folkeskolerne i
Svendborg.«

På den baggrund foreslås, at Folketinget pålægger regeringen at komme med en
lignende henstilling på landsplan.

Forslagsstilleren i Svendborg Byråd er Medhat Khattab (NA). Han har udtalt
følgende til Ritzau den 31. marts 2008:

Vi skal som politikere ikke altid stikke hovedet i busken og være bange for
at tage diskussionen. For det går elendigt med integrationen i Danmark, og
et opgør med hovedtørklæderne kan derfor være et skridt i den rigtige
retning.«

»Men når man siger, at pigerne selv vælger det, så passer det ikke. 7-8
årige piger vælger ikke selv, om de vil gå med tørklæde. Det gør deres
forældre«, siger han, og peger på, at tørklæder skaber splittelse blandt
børnene.

»Jeg er selv muslim, og der står ingen steder i Koranen, at 7-8 årige piger
skal have tørklæde på. Og det er synd for dem, at veninderne i skolen
behandler dem anderledes, fordi de har tørklæde på. Det her forslag er for
indvandrernes egen skyld««.

Det Konservative Folkepartis integrationsordfører Helle Sjelle har udtalt
følgende til Ritzau den 31. marts 2008:

»Det er helt rimeligt, at myndighederne henstiller, at små piger ikke dækkes
til med tørklæder, hvis det i konkrete tilfælde går ud over integrationen og
pigernes kontakt med deres kammerater«.

Socialdemokraternes integrationsordfører Henrik Dam Kristensen har udtalt
følgende til Ritzau den 31. marts 2008:

»Jeg bryder mig ikke om tørklæder, fordi det sender nogle forkerte signaler.
Og hvis tørklæderne bliver båret efter faderens ønske, er jeg imod det. Men
vi har religionsfrihed i Danmark, og jeg mener ikke, man kan forbyde det.
Men jeg synes, det er en god og vigtig debat, som de vil tage i Svendborg«.

På den baggrund har forslagsstillerne fremsat beslutningsforslaget.

Fra : N_B_DK

Dato : 03-06-08 08:53

> Eller er tørklæder nu pludselig ikke "muhamedanske symboler"
> længere?

citat:

[...]

Men du ved bedre ikke ?

Fra : Maz Spork

Dato : 03-06-08 08:50

On Jun 3, 8:16 am, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> Og derfor kan man sagtens have religionsfrihed uden at kunne være besætte
> alle samfundets stillinger, når man insisterer på at tage sin terrorreligion
> med sig.

Det må du uddybe. Det er uklart i forhold til diskussionen - eller er
det bare en generel bemærkning?

Fra : Kim2000

Dato : 05-06-08 01:36

> [...]
>
> Og derfor kan man sagtens have religionsfrihed uden at kunne være besætte
> alle samfundets stillinger, når man insisterer på at tage sin

Hvis man insisterer på at tage sin religion med ind i en retssal, så kan man
naturligvis ikke være hverken dommer, jury, forsvarer (og da slet ikke
beskikket) eller anklager. Forstil dig en muslimsk dommer, der skal dømme en
muslim for voldtægt af en kristen kvinde. Som udgangspunkt anser en muslim
slet ikke den kristne som et menneske og dermed er der ikke sket en
forbrydelse og voldtægtsmanden kan frit forlade retssalen.

Fra : Maz Spork

Dato : 03-06-08 08:52

On Jun 3, 9:52 am, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
> "Maz Spork" <m...@spork.dk> wrote in message

> Men du ved bedre ikke ?

Det gik jo på om der havde været et forslag fra DF. Og det kunne jeg
så vise. Hvor vil du hen?

Fra : Maz Spork

Dato : 03-06-08 08:56

On Jun 3, 8:29 am, "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid>
wrote:

> »Det er helt rimeligt, at myndighederne henstiller, at små piger ikke dækkes
> til med tørklæder, hvis det i konkrete tilfælde går ud over integrationen og
> pigernes kontakt med deres kammerater«.

Jeg er nok lidt for liberal til at kunne støtte, at staten skal blande
mig i, hvad mine børn har på eller skal spise. Men som tidligere
skrevet, hvis det omfatter alle religioner, inkl kors og kalot - så
kan jeg lokkes med.

Det var jo det, artiklen også handlede om.

Fra : N_B_DK

Dato : 03-06-08 17:54

Fra : Maz Spork

Dato : 03-06-08 09:03

On Jun 2, 9:22 pm, "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid>
wrote:

> Selvfølgelig, der er masser af love, som kun er vedtaget, fordi vi har fået
> islam til Danmark, og som pga ikke-diskrimination også rammer folk, som ikke
> har været problematiske. Det er en fiasko for os alle.

Nej, det er dårlig lovgivning - det er lige akkurat, hvad det er.

Tal for dig selv.

Fra : Maz Spork

Dato : 03-06-08 12:55

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-06-08 20:27

> [...]
>
> Vil du også have Dannebrog udskiftet ? det indeholder jo korsets tegn,
> og det må så også genere dig noget så frygteligt ?

******

Naturligvis hører Pork til dem, der bliver forlegne og flove når de ser
Dannebrog. Sender lige hilsen til Pork med fingeren.

Mvh
Martin

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 03-06-08 22:19

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 07:12

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote in message

> Vil du så have det udskiftet med hammer og segl, eller en
> halvmåne...???

halvmåne, det er der jo ingen tvivl om, ingen der kalder sig danske, kan
i deres vildeste feberdrøm sige at de vil have dannebrog afskaffet, det
burde resultere i øjeblikkelig indlæggelse (man må jo desværre ikke
længere skyde landsforrædere)

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 07:10

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> På sigt er det en fin ide

Ja du så vel hellere det blev et muslimsk tegn din forbandede
landsforræder.

Fra : Maz Spork

Dato : 03-06-08 13:40

On Jun 3, 9:26 pm, "Martin Larsen" <mlar...@post7.tele.dk> wrote:

> På sigt er det en fin ide
>
> ******
>
> Naturligvis hører Pork til dem, der bliver forlegne og flove når de ser
> Dannebrog. Sender lige hilsen til Pork med fingeren.

Jeg kan høre dit støvletramp, men du skræmmer mig ikke. Tværtimod er
jeg flov over at skulle indrømme, at folk som dig er danske.

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-06-08 20:52

> [...]
> Dannebrog. Sender lige hilsen til Pork med fingeren.

Jeg kan høre dit støvletramp, men du skræmmer mig ikke. Tværtimod er

*****

Ja, det er du jo - Er du blevet checket for tinnitus?

Mvh
Martin

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 07:11

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Jeg kan høre dit støvletramp, men du skræmmer mig ikke. Tværtimod er
> jeg flov over at skulle indrømme, at folk som dig er danske.

Du tror du er dansk, det er du ikke, du er en parasit.

Fra : Maz Spork

Dato : 04-06-08 00:06

On Jun 3, 9:52 pm, "Martin Larsen" <mlar...@post7.tele.dk> wrote:

> Jeg kan høre dit støvletramp, men du skræmmer mig ikke. Tværtimod er
> jeg flov
>
> *****
>
> Er du blevet checket for tinnitus?

Atter svært at se sammenhængen. Lad os sætte punktum her med
konklusionen om, at det nye højre i Danmark ikke har patent på
danskhed. Tværtimod.

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 07:15

> Atter svært at se sammenhængen. Lad os sætte punktum her med
> konklusionen om, at det nye højre i Danmark ikke har patent på
> danskhed. Tværtimod.

Ja du håber jo inderligt at vi bliver et muslimsk land, det må være
ekstra forfærdeligt at DF eksisterer, har sat en kæp i hjulet i den
psykotiske plan ikke ?

Fra : Maz Spork

Dato : 04-06-08 00:09

On Jun 1, 8:04 pm, "Michael Meidahl Jensen"
> [...]
> religiøse symboler blot det gælder for alle religioner.
> Men man kan ikke gå ind for et forbud af enkelte religiøse symboler fra en

Det er da ikke så svært.

1) Jeg kan ikke støtte lovgivning, der forfølger en bestemt religion
2) Jeg kan godt støtte lovgivning, der generelt sigter mod at adskille
kirke og stat

Hvad er det, der er så svært at forstå?

Hvis du kommer med flere personlige angreb eller næsvisheder vil jeg
kalde dig dum igen.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 04-06-08 19:30

> [...]

>Hvad er det, der er så svært at forstå?

>Hvis du kommer med flere personlige angreb eller næsvisheder >vil jeg kalde

Jamen så er vi jo tilbag til mit første "svar" i denne tråd .
Og som du jo åbenbart finder næsvist og som et personligt angreb på dig !.

"Hvad hverken du eller den gode Professor åbenbart ikke fatter
er forskellen på en politisk ideologisk religion og "andre" religioner"."

Mit synspunktet er at Islam ikke er sammmenlignelig med andre religioner pga
det "Politiske" i Islam , eller formynderiske
om du vil.

Jeg går ligeledes stærkt ind for en total adskillese af kirke og stat , men
ved også at det er utopi i DK mange mange år frem.

Men når der så kommer en religion der så markant som Islam
gør , demonstrere for "særrettigheder" , ser jeg ingen andre muligheder end
at "støtte lovgivning, der forfølger en bestemt religion".

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Maz Spork

Dato : 04-06-08 01:17

On Jun 4, 8:14 am, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
> "Maz Spork" <m...@spork.dk> wrote in message

> Ja du håber jo inderligt at vi bliver et muslimsk land, det må være
> ekstra forfærdeligt at DF eksisterer, har sat en kæp i hjulet i den
> psykotiske plan ikke ?

Hvordan kan du dog tro det? I stedet for at skyde folk holdninger i
skoene, så kunne du måske prøve at forstå dem. Jeg modsætter mig
fremmedhad og argumenterer for det (og morer mig over DF, når de viser
denne ækle side af sig selv) - du tillægger mig værdier, jeg ikke har.
Hvad skal jeg dog bruge det til?

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 09:13

> [...]
> fremmedhad og argumenterer for det (og morer mig over DF, når de viser
> denne ækle side af sig selv) - du tillægger mig værdier,

Så fremmedhad, er i din optik, når man mener at folk skal indordne sig
efter lokale forhold ? tager du til hvilket som helst land, kræver du så
også at DE skal indordne sig efter DINE ønsker ?

Fra : Maz Spork

Dato : 04-06-08 02:04

On Jun 4, 8:10 am, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
> "Maz Spork" <m...@spork.dk> wrote in message

> Ja du så vel hellere det blev et muslimsk tegn din forbandede
> landsforræder.

Det er noget underligt noget at skrive - hvorfor pokker skulle jeg dog
det? Hvis det endelig kommer dertil, vil jeg tværtom kalde din
virksomhed for færdrelandsskadelig.

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 09:16

> Det er noget underligt noget at skrive - hvorfor pokker skulle jeg dog
> det?

Ja hvorfor før du egenligt det ? det vil jeg meget gerne vide.

> Hvis det endelig kommer dertil, vil jeg tværtom kalde din
> virksomhed for færdrelandsskadelig.

Ja det vil du sikkert, det undrer mig ikke.

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-06-08 20:52

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse

> Det er noget underligt noget at skrive - hvorfor pokker skulle jeg dog
> det? Hvis det endelig kommer dertil, vil jeg tværtom kalde din
> virksomhed for færdrelandsskadelig.

Fædrelandsskadelig? Er din fader dansker?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Maz Spork

Dato : 04-06-08 04:42

On Jun 4, 10:15 am, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
> "Maz Spork" <m...@spork.dk> wrote in message

> Ja hvorfor før du egenligt det ? det vil jeg meget gerne vide.

Er du ikke kommet så langt ud du kan komme nu? Tillæg andre mennesker
holdninger, de ikke har, og så gå i offensiven, når de spørger om
meningen. Det samme gør du selvfølgelig også med andre mennesker fra
andre kulturer, du ikke forstår, så måske burde jeg ikke synes, det er
så underligt.

Jeg tror vi sætter punktum her.

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 14:31

> Er du ikke kommet så langt ud du kan komme nu? Tillæg andre mennesker
> holdninger, de ikke har,

Dvs du er skizofren eller lider af hukommelsestab ? det er tydeligt for
enhver at se hvad det er du mener ud fra dit vås.

> Jeg tror vi sætter punktum her.

Ja, det vil nok være bedst du graver dig ned igen.

Fra : Maz Spork

Dato : 04-06-08 04:43

On Jun 4, 10:13 am, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
> [...]
> efter lokale forhold ? tager du til hvilket som helst land, kræver du så
> også at DE skal indordne sig efter DINE ønsker ?

Nej.

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 14:29

> Nej.

Hvordan kan det så være fremmedhad når DF, kræver at folk indordner sig
her ? men det kan du måske ikke se paradokset i ?

Fra : Maz Spork

Dato : 05-06-08 03:28

On Jun 4, 8:29 pm, "Michael Meidahl Jensen"
<m...@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

> Mit synspunktet er at Islam ikke er sammmenlignelig med andre religioner pga
> det "Politiske" i Islam , eller formynderiske
> om du vil.

Er der kun 1 måde at være muslim på, Michael?

> Jeg går ligeledes stærkt ind for en total adskillese af kirke og stat , men
> ved også at det er utopi i DK mange mange år frem.

Klart. Og min pointe var, at forbudet mod religiøse symboler
_generelt_ hos dommere faktisk er et skridt i den rigtige retning.

> Men når der så kommer en religion der så markant som Islam
> gør , demonstrere for "særrettigheder" , ser jeg ingen andre muligheder end
> at "støtte lovgivning, der forfølger en bestemt religion".

Der er vi så uenige. Det kan da godt være, der er religiøse mennesker,
der vil have "særrettigheder", men jeg har endnu ikke set det fremsat
som lovforslag. Så klap lige hesten.

Fra : Maz Spork

Dato : 05-06-08 03:30

On Jun 5, 2:35 am, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> [...]
> slet ikke den kristne som et menneske og dermed er der ikke sket en
> forbrydelse og voldtægtsmanden kan frit forlade retssalen.

Handler det om tøj eller om religiøse tilhørsforhold. Med din
argumentation kan man ikke være dommer, hvis man tilhører en
religion... så bla. alle konfirmander må afskrive sig den mulighed

Fra : Kim2000

Dato : 05-06-08 12:04

> [...]
> slet ikke den kristne som et menneske og dermed er der ikke sket en
> forbrydelse og voldtægtsmanden kan frit forlade retssalen.

Hvornår er det sidst en flok konfimander har kastet med bomber mod
ambassader? Hvor står det i biblen det er okay at voldtage "vantro" kvinder?
Kort sagt tilhører man terrorreligionen kan man naturligvis ikke være
dommer, jury, forsvarer eller anklager, ligesom der er andre betroede
embeder man naturligvis ikke kan besidde. Der er ikke religionslighed her i
landet. Og det er jo folks eget valg om de vil tilhører en terrorreligion
eller ej.

Fra : Maz Spork

Dato : 05-06-08 03:31

On Jun 4, 3:30 pm, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
> "Maz Spork" <m...@spork.dk> wrote in message

> Dvs du er skizofren eller lider af hukommelsestab ? det er tydeligt for
> enhver at se hvad det er du mener ud fra dit vås.

Gab.

Fra : Maz Spork

Dato : 05-06-08 03:33

On Jun 4, 3:28 pm, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
> "Maz Spork" <m...@spork.dk> wrote in message

> Hvordan kan det så være fremmedhad når DF, kræver at folk indordner sig
> her ? men det kan du måske ikke se paradokset i ?

Fortolkningen af "indordne" i DF er dybt udansk.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-06-08 14:17

> Fortolkningen af "indordne" i DF er dybt udansk.

Nej det er det faktisk ikke.

Fra : Maz Spork

Dato : 05-06-08 05:45

On Jun 5, 1:04 pm, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> [...]
> landet. Og det er jo folks eget valg om de vil tilhører en terrorreligion

Mener du, at alle muslimer er terrorister? Hvad går der af dig?

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-06-08 13:58

> Og det er jo folks eget valg om de vil tilhører en terrorreligion
> eller ej.

Mener du, at alle muslimer er terrorister? Hvad går der af dig?

********

Nu rabler det helt for dig Pork. "tilhører en terrorreligion" står der.

Fra : Kim2000

Dato : 05-06-08 16:23

> [...]
> landet. Og det er jo folks eget valg om de vil tilhører en terrorreligion

Sjovt nok, at når jeg siger terrorreligion, så er den første tanke, der
popper op i dig, muslimer. sjovt nok..... eller måske bare eftertænksomt.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-06-08 19:32

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Mener du, at alle muslimer er terrorister? Hvad går der af dig?

Er du bare en lille skabs racist ? hvorfor forbinder du en
terrorreligion med muslimer ?

Fra : Maz Spork

Dato : 05-06-08 08:41

On Jun 5, 2:58 pm, "Martin Larsen" <mlar...@post7.tele.dk> wrote:

> Mener du, at alle muslimer er terrorister? Hvad går der af dig?
>
> ********
>
> Nu rabler det helt for dig Pork. "tilhører en terrorreligion" står der..

Det svarer ikke på spørgsmålet.

Fra : Maz Spork

Dato : 05-06-08 08:42

On Jun 5, 3:17 pm, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
> "Maz Spork" <m...@spork.dk> wrote in message

> Nej det er det faktisk ikke.

Nå? Hvad er der dansk ved det?

Fra : Maz Spork

Dato : 05-06-08 10:44

On Jun 5, 5:22 pm, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> Sjovt nok, at når jeg siger terrorreligion, så er den første tanke, der
> popper op i dig, muslimer. sjovt nok..... eller måske bare eftertænksomt.

Åh, jamen fortæl mig hvad du så mente, min ven.

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-06-08 19:05

> [...]
> popper op i dig, muslimer. sjovt nok..... eller måske bare eftertænksomt.

Åh, jamen fortæl mig hvad du så mente, min ven.

*******

Men kæreste Pork, nu gør du dig vist dummere end du er -
Det morsomme består i at høre det fra én der er ren og uden fordomme.

Mvh
Martin