Stem imod EURO-en
Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 01-06-08 10:15

Den Radikale "hofdame" Margrethe Vestager diskuterede på TV2News EURO
medlemsskab med en bankdirektør. Bankdirektøren var stærkt imod! Danmarks
indtræden i EUROen.

Engang var det økonomiske argumenter, (som også her i gruppen var
repræsenteret ved den berømte Christian R. Larsen)- der skulle drive
nokkefåret Danmark ind i EUROfolden sagde bankdirektøren imens han priste
det faktum at vi var udenfor EUROen.
Det ville nu være mere katastrofalt end nogensinde at gå ind i EUROen sagde
han.
EUROen er et stort gammelt gråt område som mister betydning efterhånden som
globaliseringen spreder arnmene ud til HELE VERDEN!
Den skæmmes af en blanding af sydlandske forældede økonomier klasket sammen
med alle mulige andre økonomier. Hele dette EUROområde er ude for en
planøkonomisk skabelon der beriger nogle få store og trykker resten ned i
mudderet. "Det vil skabe spændinger" indrømmede han og blev således den
første der bekræftede hvad jeg har sagt så tit:"EU er et krigens projekt!"
Danmark klarer sig bedre end landene i EU, konstaterede bankdirektøren.

Så kom "hofdamen" Margrethe. Hofdamen er et sektmedlem. Sekten "De Radikale"
har som læresætninger at danskerne skal opløse Danmark og blive en celle i
en global verden. Cellens medlemmer skal tale engelsk og udfase det danske
modersmål! Du behøver ikke sige:"dokumentation!" til mig, for
dokumentationen finder du hos de radikale selv. Men som hos alle sekter skal
du ind bag facaden for at se de mærkelige dogmer der besætter De Radikale.

Derfor!! Og kun derfor går hofdamen ind for EUROtilslutning! De tidliger
økonomiske argumenter er forladt. Nu er det af politiske grunde(i
virkeligheden er det af sekteriske grunde). Når vi har tilsluttet os og er
indenfor, så får vi stor indflydelse, sagde hofdamen. Hun nævnte med
euforisk begejstring den nye traktat der "vil give EU megen
indflydelse!"-fanatismen strålede ud af hendes ansigt! det var en radikal
sejr, den nye underskrevne traktat som danskerne ikke måtte stemme om!

Måske er det den nye indflydelse som vi finder i et udspil fra EU om at de
vil opkræve skat i Danmark? Det skal foregå ved at give bøder til biler der
kører for lidt på literen. Afgiofter herfra vil betyde at danske bilegere
skal give 1,5 milliarder i skat til EU.
Skatteminister christian Hansen siger at det synes han ikke de skal have lov
til!!)) men lur mig om regelkneppernationen over alle
regelkneppernationer ikke slavisk vil sprede ben for EU-ønskerne som de
plejer.

Sidste chance--STEM NEJ!! Til afskaffelse af forbeholdene! Gå ikke ind i
EUROEN!!!

Hilsen
Jens "Lyrik" Bech

--
Regards Jens "Lyrik" Bech

Fra : Poul E Hansen

Dato : 01-06-08 11:08

On 1 Jun., 11:14, "Jens \"Lyrik\" Bech" <ly...@heaven.dk> wrote:

> [...]
> kører for lidt på literen. Afgiofter herfra vil betyde at danske bilegere

Jamen det er indflydelse fra EU dvs. EU´s medlemslande herunder
Danmark. En indflydelse som gør det muligt at nå vores mål for at
forbedre bilerne. Og egentlig ikke nogen urimelig skat. Se:

http://www.180grader.dk/nyheder/EU-skat_vil_g_re_din_bil_markant_dyrere.php

" Beregningerne er svar på et spørgsmål fra Dansk Folkepartis
erhvervsordfører, Colette Brix. EU-skatten vil blive lagt oven i den i
forvejen meget høje danske registreringsafgift, oplyser
Skatteministeriet.

"Den foreslåede bødestruktur vil indebære, at der fra 2015 lægges et
tillæg til registreringsafgiften på godt 5.000 kr. for hver kilometer,
en gennemsnitlig benzinbil kører kortere end 18,5 km. pr. liter,"
lyder det i svaret. "

Som åbenbart først kommer til at gælde fra 2015. Så vi kunne jo selv
nedsætte afgiften på nogle biler - og fjerne den for moderne
hybridbiler.

Du er pervers.

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 01-06-08 18:15

Svar på forrige indlæg:
"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

> til!!)) men lur mig om regelkneppernationen over alle
> regelkneppernationer ikke slavisk vil sprede ben for EU-ønskerne som de

Du er pervers.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Og du er dum!
Bla bla afgift rimelig o.s.v. Kan det ikke trænge ind i din dumskalle at
afgiften skal tilflyde EU! Altså opkrævne danske afgifter skal gå til EU! EU
får beskatningsret i Danmark efter dekret! Kan du ikke se at det er en
revolutionerende lovløshed!?

Jens

Fra : Poul E Hansen

Dato : 01-06-08 11:25

On 1 Jun., 19:14, "Jens \"Lyrik\" Bech" <ly...@heaven.dk> wrote:
> [...]
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Og du er dum!
> Bla bla afgift rimelig o.s.v. Kan det ikke trænge ind i din dumskalle

Brug nu et ordentligt sprog.

> at afgiften skal tilflyde EU! Altså opkrævne danske afgifter skal gå til EU! EU
> får beskatningsret i Danmark efter dekret! Kan du ikke se at det er en
> revolutionerende lovløshed!?

Velsagtens en skat som medlemslandene har accepteret. Verden er ikke
sort hvid. Spørgsmålet er, hvor nemt for os det er at forhindre det
(nedlægge veto) hvis EU skulle beynde at ønske højere EU-beskatning af
borgerne end rimeligt.

Fra : Kim2000

Dato : 01-06-08 19:03

"Jens "Lyrik" Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Den Radikale "hofdame" Margrethe Vestager diskuterede på TV2News EURO
> medlemsskab med en bankdirektør. Bankdirektøren var stærkt imod! Danmarks
> indtræden i EUROen.

Alene det faktum at man først besluttede der skulle være afstemning om den
seneste traktat, så sagde to lande nej, og de andre aflyste afstemningerne
og vedtog så traktaten uden folkestemningerne. Alene dette faktum gør at jeg
stemmer nej uanset hvad de disker op med af skræmmekampagner.

Og enhver ting R anbefaler kan man roligt sige nej til.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 01-06-08 12:06

On 1 Jun., 20:02, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> Og enhver ting R anbefaler kan man roligt sige nej til.

Nu giver du dem for stor 'magt'.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 02-06-08 09:20

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
> [...]
> og vedtog så traktaten uden folkestemningerne. Alene dette faktum gør at
> jeg stemmer nej uanset hvad de disker op med af skræmmekampagner.

Uanset om det måtte være en fordel eller en ulmepe for dig, stemmer du nej.
Det er et godt udgangspunkt.

Fra : Master of master of ~

Dato : 02-06-08 00:16

Jens "Lyrik" Bech wrote:
> [...]
> Danmarks indtræden i EUROen.

> Sidste chance--STEM NEJ!! Til afskaffelse af forbeholdene! Gå ikke ind i

Enig! Stem nej til Euro'en. Vi klarer os meget bedre alene og vi afgiver
suverænitet og bliver trynet af de store lande, hvis vi siger ja. Vi får
nul og niks indflydelse, hvis vi først går ind i Euro'en.
** Posted from http://www.teranews.com **

Fra : Bo Warming

Dato : 02-06-08 01:08

"Master of master of master of master" <""Master\"@master@master@master">
skrev i en meddelelse news:c67a2$48432ddc$19750@news.teranews.com...

> Enig! Stem nej til Euro'en. Vi klarer os meget bedre alene og vi afgiver
> suverænitet og bliver trynet af de store lande, hvis vi siger ja. Vi får
> nul og niks indflydelse, hvis vi først går ind i Euro'en.

Bruger vi vor indflydelses-
mulighed til noget fornuftigt?

Fogh har ikke kæmpet for lovliggørelse af al blasfemi.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 02-06-08 09:21

wrote in message news:c67a2$48432ddc$19750@news.teranews.com...

> Enig! Stem nej til Euro'en. Vi klarer os meget bedre alene og vi afgiver
> suverænitet og bliver trynet af de store lande, hvis vi siger ja. Vi får
> nul og niks indflydelse, hvis vi først går ind i Euro'en.

Hvad er det for en indflydelse, du mener, vi mister?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 02-06-08 09:19

"Jens "Lyrik" Bech" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
> [...]
> det faktum at vi var udenfor EUROen.
> Det ville nu være mere katastrofalt end nogensinde at gå ind i EUROen

Han kom ikke op med nogen nye argumenter overhovedet, og hans egen interesse
i at stå uden for euroen er jo klar for enhver: Han er leder af en
virksomhed, som tjener penge på blandt andet omvekslinger, rentearbitrage og
mange andre gode ting, som forudsætter, at der findes en krone og en euro.

> EUROen er et stort gammelt gråt område som mister betydning efterhånden
> som globaliseringen spreder arnmene ud til HELE VERDEN!

Argumenter savnes.

> [...]
> en planøkonomisk skabelon der beriger nogle få store og trykker resten ned

Argumentation savnes.

> "Det vil skabe spændinger" indrømmede han og blev således den første der
> bekræftede hvad jeg har sagt så tit:"EU er et krigens projekt!"

Spændende teori når man sammenholder den med det faktum, at de sidste 60 år
er den suverænt mest fredelige periode i Europas historie.
Jeg har sakset følgende glimrende liste fra wikipedia, hvorfra jeg har
fjernet borgerkrige og andre krige, som ikke involverer Europas stormagter:

1525-1648 Diverse religionskrige - afsluttes med den Westphalske fred i 1648
1667-1668 War of Devolution (Fra, Spa)
1688-1697 War of the League of Augsburg (Spa, Eng, Hol, Dan, Sve...)
1700-1721 Great Northern War (Dan, Rus, Sve...)
1701-1713 War of the Spanish Succession (GB, Hol, Spa, Dan...)
1718-1720 War of the Quadruple Alliance (Spa, Fra, Eng...)
1740-1748 War of the Austrian Succession (Eng, Øst, Hol, Rus)
1756-1763 Seven Years' War (Tys, Eng, Øst, Spa, Sve...)
1792-1815 Napoleonic Wars (Fra, Hol, Rus, Eng, Rus, Spa...)
1830-1831 Polish-Russian war (Pol, Rus)
1848-1851 First Schleswig War (Dan, Tys)
1848-1866 Italian Independence wars (Fra, Ita, Øst)
1854-1856 Crimean War (Fra, Eng, Ita, Rus...)
1864 Second Schleswig War (Dan, Tys)
1864 January Uprising (Rus, Pol...)
1866-1866 Austro-Prussian War (Øst, Tys, Ita)
1870-1871 Franco-Prussian War (Fra, Tys)
1885 Serbo-Bulgarian War (Bul, Ser)
1897 First Greco-Turkish War (Græ, Tyr)
1911-1912 Italo-Turkish War (Ita, Tyr)
1912-1913 Balkan Wars
1914-1918 World War I (Ita, Tys, Eng, Fra...)
1918 Polish-Czech war for Teschen Silesia
1918-1919 Polish-Ukrainian War
1918-1919 Greater Poland Uprising
1918-1920 Estonian Liberation War
1918-1920 Latvian War of Independence
1919-1920 Czechoslovakia-Hungary War
1919-1921 Silesian Uprisings
1919-1921 Polish-Soviet War
1919-1921 Anglo-Irish War
1920 Polish-Lithuanian War
1939-1945 World War II (ja...)

Og her kommer så krigene efter dannelsen af EU - den komplette liste:

1956 Uprising in Poznan
1956 Soviet invasion of Hungary
1968 Soviet invasion of Czechoslovakia
1991-1999 Jugoslaviske borgerkrig (Kroatien, Bosnien, Kosovo, Serbien)

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_conflicts_in_Europe

Hvis EU er et krigens projekt, hvad er så gået galt?

> Danmark klarer sig bedre end landene i EU, konstaterede bankdirektøren.

Det er et dårligt argument. Dels er det i flere tilfælde forkert - se f.eks.
på Irland.

Dels er Danmark med i eurosamarbejdet på stort set alle områder. Eneste
undtagelse er selve mønten, og den er i økonomisk forstand en detalje, når
man sammenligner med betydningen af konvergenskrav og fastkurssamarbejde.

Jeg finder det usandsynligt, at Danmarks økonomiske situation havde været
nævneværdigt anderledes, hvis vi havde haft euroen nu.

> [...]
> dokumentationen finder du hos de radikale selv. Men som hos alle sekter
> skal du ind bag facaden for at se de mærkelige dogmer der besætter De

Har du andre konspirationsteorier, du vil have luftet?

> Derfor!! Og kun derfor går hofdamen ind for EUROtilslutning! De tidliger
> økonomiske argumenter er forladt.

Af hvem? Jeg hørte da netop Margrethe Vestager fremhæve den meget rimelige
påstand, at de økonomiske argumenter er præcis de samme nu som i 2000.

(...)

> Måske er det den nye indflydelse som vi finder i et udspil fra EU om at de
> vil opkræve skat i Danmark?

Hvor i den nye traktat findes der hjemmel til det?

Fra : Jesper

Dato : 02-06-08 18:17

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> (...)

> Hvor i den nye traktat findes der hjemmel til det?

Nu må du ikke være så hård ved Lyrik-Jens, det er jo følelser det drejer
sig om, hvorfor ødelægge en god diskussion med al den væmmelige
argumentation og kedelige fakta
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Jesper

Dato : 02-06-08 18:15

> [...]

> plejer.
>
> Sidste chance--STEM NEJ!! Til afskaffelse af forbeholdene! Gå ikke ind i

Skal vi ikke lige koge det ned engang?
Danmark er medlem af Euroen, med undtagelse af 3. fase, det betyder at
vi fører fuldstændig Euro-politik. Men i og med at vi ikke er medlem af
3. fase har vi ikke mønten og sidder ikke til højbords med de andre
Euro-medlemmer, hvor også Danmarks økonomiske politik besluttes.
Indførslen af Euroen som mønt i Danmark medfører ingen yderlige krav til
Danmark, men giver os goder: Vi bliver medbestemmende i den økonomiske
politik i Euroland og dermed Danmark og vi får fordelen af direkte
prissammenligning med Euroland, så de alt for høje danske
forbrugerpriser kan komme for en dag og få den konkurrence fra Eurozonen
som de fortjener. Pengeoverførsler mellem lande i Eurozonen er af gode
grunde fritaget for vekselgebyrer og ikke nok med det: Pengeoverførsler
mellem lande Eurozonen må iflg gældende EU regler ikke koste mere en
indenlandske pengeoverførsler, så slut med svinsk høje gebyrer på dette
område fra bankernes side.

Stem ja for den bedste løsning for Danmark, stem ja til Euroen.

Fra : Kim2000

Dato : 02-06-08 18:44

> [...]
> område fra bankernes side.
>
> Stem ja for den bedste løsning for Danmark, stem ja til Euroen.

Altså den sædvanlige....

Alle der ikke stemmer nej, er enten dumme eller har ikke forstået budskabet.
Den sædvanlige arrogance om at nejsiden umuligt kan have forstået noget som
helst.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 03-06-08 07:50

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Altså den sædvanlige....
>
> Alle der ikke stemmer nej, er enten dumme eller har ikke forstået
> budskabet.

Ja, det lyder som nej-side retorik.

> Den sædvanlige arrogance om at nejsiden umuligt kan have forstået noget
> som helst.

Nu kan det jo være svært at mene noget om en hel fløjs intellektuelle
kapacitet, men synes du personligt, at Lyriks indlæg stråler af slagkraftig
og konsistent argumentation?

Fra : N_B_DK

Dato : 03-06-08 08:54

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
>men synes du personligt, at Lyriks indlæg stråler af
> slagkraftig og konsistent argumentation?

Du bruger ord du ikke kender betydningen af.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 03-06-08 08:59

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> wrote in message
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
>
> Du bruger ord du ikke kender betydningen af.

Nåda.

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-08 11:54

> Altså den sædvanlige....
>
> Alle der ikke stemmer nej, er enten dumme eller har ikke forstået
> budskabet. Den sædvanlige arrogance om at nejsiden umuligt kan have
> forstået noget som helst.

Vi har da forstået een ting.
Nemlig dette, at alt hvad der i tidernes løb er talt og skrevet om Neuropas
lyksaligheder, konsekvent har vist sig at være løgn.

Denne kendsgerning, at folk har lært det, er jo grunden til, at "man" ikke
turde spørge befolkningen om den nye overordnede grundlov.

Egon

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 03-06-08 14:16

"Egon Stich" <egonstregstichsnabelamail.dk> wrote in message
> Nemlig dette, at alt hvad der i tidernes løb er talt og skrevet om
> Neuropas lyksaligheder, konsekvent har vist sig at være løgn.

Det skyldes nok, at du primært har læst nej-sidens udgydelser.

Fra : N_B_DK

Dato : 03-06-08 15:26

> Det skyldes nok, at du primært har læst nej-sidens udgydelser.

EU burde nedlægges med det samme, det er en pestbyld.

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 11:10

> Det skyldes nok, at du primært har læst nej-sidens udgydelser.

Hvorfor tror du dog det?

Man behøver såmænd ikke læse noget som helst far nogen af siderne.

Simpel erfaring fra virkeligheden viser jo med al ønskelig tydelig, at
Neuropæerne konsekvent har fyldt os med løgn.

"vi afgiver ikke souverænitet".
"Unionen er stendød"

Blot et par exempler af mange.

Egon

Fra : @

Dato : 04-06-08 17:02

On Wed, 4 Jun 2008 12:09:40 +0200, "Egon Stich"
> [...]

>Simpel erfaring fra virkeligheden viser jo med al ønskelig tydelig, at
>Neuropæerne konsekvent har fyldt os med løgn.

og helt tilbage i 70'erne:

tekst under et foto af en flok sortbrogede
"Skal disse køer slagtes, hvis ikke så stem ja til EF"

ganske få år senere blev disse eller nogle andre køer slagtet-

med EF-tilskud

fordi nogle regnedrenge havde blandet sig i markesmekanismerne ved at
give tilskud til smør og mælkeproduktion, hvilket selvfølgelig førte
til overproduktion

altså først producere for meget - med tilskud

overproduktion oplagres - med tilskud

senere slagtes de overflødige køer- med tilskud

som skatteyder er jeg godt og grundigt træt at EU og før det træt af
EF

listen med løgne og bedrag fra EU-jubelidioterne er ganske endeløs

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 09:45

> fordi nogle regnedrenge havde blandet sig i markesmekanismerne ved at
> give tilskud til smør og mælkeproduktion, hvilket selvfølgelig førte
> til overproduktion

Kommer de gode dage ihu, hvor man frigav køddepoterne, fordi der ikke var
plads til mere.
Sikke herligt, og billigt, oksekød vi da smovsede os i.

men det er da vidst det eneste, man kan erindrer af "godt" fra det 4. riges
side?

Naturligvis mener hende Schalbourg - shallborg eller noget lignende, noget
andet.
Hun tjente jo millioner på at lægge lader til kornoverskudet.

det er velsagtens den slags, der er det egentlige formål.

Egon