| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Hvilken maskine? Fra : Marianne | 
  Dato :  03-08-08 12:45 |  
  |   
            Hej
 
 Jeg er ved at se på en ny køkkenmaskine, men er i tvivl om, hvad jeg skal 
 købe: Foodprocessor eller røremaskine. Røremaskinen kan 'kun' røre, ikke? 
 Dvs hvis jeg vil lave brøddej er den eneste mulighed? Hvorimod jeg kan lave 
 frikadellefars på begge - er det rigtig forstået?
 
 mvh
 Marianne 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Max (03-08-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  03-08-08 13:31 |  
  |   
            Hej Marianne
 
 > skal købe: Foodprocessor eller røremaskine. Røremaskinen kan 'kun'
 > røre, ikke? Dvs hvis jeg vil lave brøddej er den eneste mulighed?
 > Hvorimod jeg kan lave frikadellefars på begge - er det rigtig
 
 Nej, man kan lave både frikadeller og brøddej på begge
 maskintyper.
 
 -- 
 Mvh Max 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ralph (03-08-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ralph | 
  Dato :  03-08-08 16:26 |  
  |   
            "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:4895a505$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Nej, man kan lave både frikadeller og brøddej på begge
 > maskintyper.
 
 IKKE enig, en foodprocessor ødelægger da både dej og fars - det er min 
 erfaring.
 
 Faktisk bruger jeg kun processoren til at lave mørdej.
 
 -- 
 Ralph 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Marianne (03-08-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Marianne | 
  Dato :  03-08-08 17:26 |  
  |   
            >> Nej, man kan lave både frikadeller og brøddej på begge
 >> maskintyper.
 >
 > IKKE enig, en foodprocessor ødelægger da både dej og fars - det er min 
 > erfaring.
 >
 > Faktisk bruger jeg kun processoren til at lave mørdej.
 >
 
 
 Vil det sige, at det processoren kan, 'bare' er at hakke/snitte etc.? Kan 
 røremaskinen lave mørdej?
 
 .... pilen peger i retning af røremaskine ..
 
 mvh
 Marianne 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Lars (03-08-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars | 
  Dato :  03-08-08 17:42 |  
  |   
            Marianne skrev:
 >>> Nej, man kan lave både frikadeller og brøddej på begge 
 >>> maskintyper.
 >> IKKE enig, en foodprocessor ødelægger da både dej og fars - det er
 >> min erfaring.
 >> 
 >> Faktisk bruger jeg kun processoren til at lave mørdej.
 >> 
 > 
 > 
 > Vil det sige, at det processoren kan, 'bare' er at hakke/snitte etc.?
 > Kan røremaskinen lave mørdej?
 > 
 > ... pilen peger i retning af røremaskine ..
 > 
 > mvh Marianne
 > 
 
 Du skal bare finde en, der kan det hele - vistnok kaldet en 
 køkkenmaskine, som både kan røre traditionelt, piske, blende, snitte 
 hakkke (også kød til fars) osv. F.eks. en Bosch MUM.
 
 Små foodprocessorer har ofte en dejkniv i stedet for en egentlig dejkrog 
 (pga belastningen ved tunge deje), hvilket nogle sikkert vil mene ikke 
 er godt nok til deres brød.
 
 Lars
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Padre (03-08-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Padre | 
  Dato :  03-08-08 11:51 |  
  |  
 
            On 3 Aug., 18:26, "Marianne" <han...@fjerndettelundbak.dk> wrote:
 > Vil det sige, at det processoren kan, 'bare' er at hakke/snitte etc.? Kan
 > røremaskinen lave mørdej?
 Ja, jeg gør det med sådan en "flad dejkrog" som denne her:
 http://www.thegourmetdepotco.com/store/store_details.asp?item=3934
Den giver dejen den der "smuldret ost" konsistens, sådan at jeg bare
 lige skal samle dejen med hænderne.
 --
 padre
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Marianne (03-08-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Marianne | 
  Dato :  03-08-08 19:13 |  
  |   
            
"Padre" <spirito_santo@yahoo.com> skrev i en meddelelse 
 news:0fd801e9-2a89-499c-a396-2070610d3257@25g2000hsx.googlegroups.com...
 On 3 Aug., 18:26, "Marianne" <han...@fjerndettelundbak.dk> wrote:
 >>Vil det sige, at det processoren kan, 'bare' er at hakke/snitte etc.? Kan
 >> røremaskinen lave mørdej?
 >Ja, jeg gør det med sådan en "flad dejkrog" som denne her:
 > http://www.thegourmetdepotco.com/store/store_details.asp?item=3934
>Den giver dejen den der "smuldret ost" konsistens, sådan at jeg bare
 >lige skal samle dejen med hænderne.
 Perfekt! Og så ser jeg, at maskinen også har en islavningsskål som mulighed. 
 Jeg har nemlig en rigtig god blender i forvejen, som jeg tror vil overlappe 
 foodprocesseren for meget. Jeg vil helst heller ikke have for meget 
 redundant udstyr.
 Du henviser til en US-side - er det billigst at købe via den eller hvordan?
 mvh
 Marianne
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Padre (04-08-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Padre | 
  Dato :  04-08-08 02:23 |  
  |   
            On 3 Aug., 20:12, "Marianne" <han...@fjerndettelundbak.dk> wrote:
 
 > Perfekt! Og så ser jeg, at maskinen også har en islavningsskål som mulighed.
 > Jeg har nemlig en rigtig god blender i forvejen, som jeg tror vil overlappe
 > foodprocesseren for meget. Jeg vil helst heller ikke have for meget
 > redundant udstyr.
 
 Hvordan den der isskål fungerer, ved jeg ikke, selv bruger jeg en
 elektrisk ismaskine (gaggia).
 
 > Du henviser til en US-side - er det billigst at købe via den eller hvordan?
 
 Jeg mener ikke, de leverer til europa, det var bare der, jeg hurtigst
 fandt et billede af rørearmen. Du skal også være opmærksom på, at
 maskiner solgt i US kører på 110 volt og derfor kræver en omformer for
 at kunne bruges her i DK(en løsning, der ikke kan anbefales). Selv har
 jeg en omrejsende ven, som slæber kitchenaid tilbehør med til mig, når
 han er i USA.
 
 
 --
 padre
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Max (04-08-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  04-08-08 09:48 |  
  |  
 
            Hej Padre
 > Hvordan den der isskål fungerer, ved jeg ikke, selv bruger jeg en
 > elektrisk ismaskine (gaggia).
 Det er en af den type man skal smide i fryseren før den kan bruges.
 > Jeg mener ikke, de leverer til europa, det var bare der, jeg hurtigst
 > fandt et billede af rørearmen. Du skal også være opmærksom på, at
 > maskiner solgt i US kører på 110 volt og derfor kræver en omformer for
 Mon ikke  http://juulshandel.dk er billigst i DK ?
 -- 
 Mvh Max
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |