Return et bestemt antal chars af en tekst.~
Fra : Tommy Bregenborg

Dato : 21-07-01 22:05

Jeg har arbejdet med PHP/mySQL i et kort stykke tid, og støder (som mange
andre) ind på problemer..

Mit problem er at jeg har en dato som ligger i en table .. lad os sige
"24/12-2000" .. nå jeg så hiver den ud fra databasen, vil jeg ha' delt den
op i bider.. så jeg får "24" for sig selv og "12" .. kan det lade sig gøre?
(burde det gøre).. jeg har prøvet at se i php manualen, men har ikke fundet
noget .. muligvis fordi jeg ikke ved hvad funktionen hedder.. jeg koder også
i noget som hedder mIRC som er meget ala. php .. hvor den bare hedder
$left(text,<antal-chars-fra-venstre-og-videre-jeg-vil-hive-ud-af-text)

Håber der er en derude som ved hvad jeg skal gøre, da jeg står og mangler
den éne funktion.. og så er min side færdig :)

--
Mvh.
Tommy Bregenborg

Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 21-07-01 22:10

Tommy Bregenborg skrev i meddelelsen ...
> [...]
>i noget som hedder mIRC som er meget ala. php .. hvor den bare hedder
>$left(text,<antal-chars-fra-venstre-og-videre-jeg-vil-hive-ud-af-text)

Du kan bruge explode()

http://php.net/manual/en/function.explode.php

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-07-01 22:29

"Tommy Bregenborg" <admin@knocker.dk> writes:

> $left(text,<antal-chars-fra-venstre-og-videre-jeg-vil-hive-ud-af-text)

Den tilsvarende funktion i PHP hedder substr(). Se
<http://php.net/manual/en/function.substr.php>.

--
Jacob
My software never has bugs. It just develops random features.

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt

Fra : Tommy Bregenborg

Dato : 21-07-01 22:39

Kanon, det virker som det skal!

Takker :)
--
Mvh.
Tommy Bregenborg

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-07-01 23:44

"Tommy Bregenborg" <admin@knocker.dk> writes:

> Kanon, det virker som det skal!
>
> Takker :)

Selv tak. Så vil du måske til gengæld gøre mig en tjeneste og læse
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html> inden du poster her igen?

.... og hvis du kan få den til det må du også gerne få din newsreader
til at bruge en rigtig signatur-separator. Se evt. mere på
<http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html>.

--
Jacob
The real world is a special case.

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt

Fra : Tommy Bregenborg

Dato : 22-07-01 00:00

> [...]
>
> ... og hvis du kan få den til det må du også gerne få din newsreader
> til at bruge en rigtig signatur-separator. Se evt. mere på

Well, nu er det så'n at jeg ikke går hårdt op i hvordan jeg skriver nå jeg
spørger om hjælp.. men går efter at få et svar og muligvis en mulighed.. men
jeg skal se om jeg kan huske det til næste gang ;P

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-07-01 00:09

"Tommy Bregenborg" <admin@knocker.dk> writes:

[ citatteknik ]

> Well, nu er det så'n at jeg ikke går hårdt op i hvordan jeg skriver nå jeg
> spørger om hjælp.. men går efter at få et svar og muligvis en mulighed.. men
> jeg skal se om jeg kan huske det til næste gang ;P

Det handler ikke om hvorvidt det er praktisk for dig at skrive indlæg
på en bestemt måde. Det er muligvis hurtigere for dig bare at skrive i
toppen af det hele.

Det handler om at tage hensyn til alle de mennesker der skal læse dit
indlæg, og måske endda svare på det for at hjælpe dig.

Nu er vi i øvrigt totalt off-topic, så FUT til dk.admin.netikette,
hvor denne diskussion hører hjem.

--
Jacob
Can we try with real bullets now?