Endnu et BB|ADSL spørgsmål
Fra : Kasper

Dato : 21-07-01 21:46

Hej igen !

Jeg endnu etspørgsmål, som jeg ville blive glad for at få besvaret !

- kan man godt stadig beholde sin gamle email-adresse (den email jeg har hos
tdc, er ikke med det kundenr. jeg pt ringer op til (med ISDN), men et
netbasis emailadresse/kundenr.) kan jeg ikke beholde den email eller SKAL
jeg skifte til en HELT ny med BB|ADSL ?!

....hvis man skal det, lyder det så ikke mystisk at man ikke kan "konventere"
når man nu selv ejer den gamle adresse........

SU - Tak,

Kasper

Fra : Peter

Dato : 21-07-01 23:10

"Kasper" skrev
> [...]
> netbasis emailadresse/kundenr.) kan jeg ikke beholde den email eller SKAL
> jeg skifte til en HELT ny med BB|ADSL ?!

Du kan sagtens beholde din gamle e-mail-konto fra et NetBasis-abonnement,
men *kun* hvis du også beholder NetBasis-abonnementet. Det koster jo ikke
noget i abonnement, men forudsætter principielt, at du ganske kort ringer op
med dit "gammeldags" modem hver 3. måned. Ellers *kan* TDC Internet lukke
NetBasis-abonnementet og dermed din gamle e-mail-konto.

Du får i øvrigt tilbudt en ny e-mail-konto med TDC Tele Danmarks Bredbånd
ADSL - fx på formen ditnavn@tdcadsl.dk - og den kan man så bruge eller lade
være.

> ...hvis man skal det, lyder det så ikke mystisk at man ikke kan
> "konventere" når man nu selv ejer den gamle adresse........

TDC har flere gange bekræftet, at man ikke har lavet en
konverteringsprocedure. Ovenstående løsning er ikke vildt elegant, men den
er da til at leve med.

Fra : Peter

Dato : 22-07-01 12:24

"Peter" skrev
> [...]
> op med dit "gammeldags" modem hver 3. måned. Ellers *kan* TDC Internet
> lukke NetBasis-abonnementet og dermed din gamle e-mail-konto.

Og jeg burde måske tilføje, at du både kan hente og sende med din gamle
e-mail-konto over BB ADSL-forbindelsen. Du behøver altså ikke at ringe op
med dit modem - ud over principielt hver 3. måned.

Fra : JYK

Dato : 22-07-01 02:07

Jeg havde isdn-abo og er skiftet til bb|adsl. Jeg kan chekke min gamle
email-konto på: http://www.mail.opasia.dk/

Skal bare indtaste den gamle email og tilhørende pw.

mvh jesper

Fra : Kasper

Dato : 22-07-01 11:33

ja ok, men jeg havde nu tænkt mig at jeg ville bruge min The Bat! eller
Outlook program til at hente email, og ikke på mail.opasia.dk

Fra : *Xray

Dato : 22-07-01 11:52

> ja ok, men jeg havde nu tænkt mig at jeg ville bruge min The Bat! eller
> Outlook program til at hente email, og ikke på mail.opasia.dk

Jamen hvis du kan bruge www.mail.dk kan du også bruge et hvilken som hels
atndet mail-program.

*Xray

Fra : Peter

Dato : 22-07-01 11:55

"Kasper" skrev ...
> ja ok, men jeg havde nu tænkt mig at jeg ville bruge min The Bat!
> eller Outlook program til at hente email, og ikke på mail.opasia.dk

Se mit svar i

Dette vil virke i Outlook og Outlook Express, hvor du jo sagtens kan have
flere konti samtidigt, både din(e) gamle fra TDC Internet (Opasia) og din
nye fra TDC Tele Danmarks Bredbånd ADSL.