Dværggourami
Fra : Thomas Højris

Dato : 21-07-01 18:08

Hej,

Har lige indkøbt de første fisk til mit nyanlagte akvarium. Det endte med 4
guppier og et par dværg gourami. (Hmm, man kan få lang tid til at gå med at
studere dem).

Han gouramien er dog den sjoveste - han farer rundt og findeler den javamos
jeg har i akvariet og prøver at lave en stor sammenhængende masse af javamos
i vandoverfladen. Når han holder pause fra det jager han hunnen. Er han i
gang med at planlægge familie forøgelse allerede ? Eller er der en anden
grund til at han opfører sig sådan ?

Mvh.
Thomas

Fra : ole larsen

Dato : 21-07-01 17:23

Thomas Højris skrev i meddelelsen
<3b59b6a2$0$381$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>gang med at planlægge familie forøgelse allerede ? Eller er der en anden

Ja, sådan er de - han prøver at bygge rede. Du burde gi´ham lidt flydende
(riccia eks) at arbejde med

Ole

Fra : Thomas Højris

Dato : 22-07-01 17:33

> Ja, sådan er de - han prøver at bygge rede. Du burde gi´ham lidt flydende
> (riccia eks) at arbejde med

Så er mit næste spørgsmål: Hvor køber jeg flydeplanter ? Har været i 3
forretninger i København + omegn og har ikke kunnet finde noget.

Har dog prøvet at plante nogle Cabomba som når helt op til vandoverfladen,
og det ser ud til at han har rimelige succes med at bygge rede med javamos
som han så fastgør over cabomba'erne - vil det virke for ham ?

Mvh.
Thomas

Fra : Madsen

Dato : 22-07-01 18:05

"Thomas Højris" <thomas.hoejris@mail.tele.dk> skrev:

> Har dog prøvet at plante nogle Cabomba som når helt op til vandoverfladen,
> og det ser ud til at han har rimelige succes med at bygge rede med javamos
> som han så fastgør over cabomba'erne - vil det virke for ham ?

Hvis hunnen godtager den så kan det sikkert godt lykkedes.
Jeg har før haft held med vandpest (Helodea Canadensis)
og så dem der tidligere blev kaldt flydebregner. (Jeg fandt
aldrig ud af det latinske navn og synes sjældent man ser dem
i handlen efterhånden.)

Ingen tvivl om at Cabomba også vil være vælegnet og så er
det en rigtig smuk plante synes jeg.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Madsen

Dato : 21-07-01 18:32

> [...]

> gang med at planlægge familie forøgelse allerede ? Eller er der en anden

Han er ved at bygge skumrede så ja, han er ved at tænke på familie-
forøgelse.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.