nogen der har erfaring emd det?
Fra : Sabina H.

Dato : 29-07-08 15:41

Nu ved i jo sikert jeg har denne søde killingeflok på 5, og Dizz har været
en fantastisk mor for dem...
de seneste to dag har hun bare været MONSTER irriterende....

af en eller anden årsag fandt hun ud af at skabet (mit klædeskab) ikke
længere var godt nok (hun har selv flyttet dem derind i første omgang dagen
efter fødslen) og er begyndt at flytter dem rundt om natten, til stort skrig
og skrål fra killingerne - enkelte larmere mere end andre..... - natten til
i går holdt hun mig vågen stort set hele natten - fik ike en times
sammenhængende fra kl 1 til kl 6 da jeg valgte at stå op pga hende, samtidig
med at jeg er snot forkølet :(

hun har haft dem flyttet ind på min datters værelse, ind under vores seng
(hver sin ende af huset) under sofaen, og bag brændeovnen (hver sin stue),
og så i nat fandt hun ud af at de skulle ind på plads i skabet...
jeg har bygget hule efter hule til hende, nogle kun med avispapir i bunden
og andre med gamle dynebetræk, men ingen af dem er åbenbart gode nok.... så
lige nu ligger de i bunden af klædeskabet, på et dynebetræk, go jeg HÅBER
hun bliver der, ihvertfald en uges tid, for så håber jeg at jeg til den tid
kan overbevise hende om at de skal bo i stuen...

er der nogen herinde der har et genialt indfald, der gør at hun bliver hvor
JEG synes hun skal være, uden at jeg ligefrem er nødt til at spærre hende
inde?

--
Knus,
Sabina

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 29-07-08 16:07

Hun er utryg ved et eller andet. Der er flere muligheder.
Det kan være fordi de er ved at få øjne og derfor er der for lyst (passer
det med deres alder?).
Det kan også være et andet dyr/barn eller voksen hun ikke føler sig helt
tryg ved. Så er der vigtigt at hun har sine killinger et sted hvor der er
frit udsyn til alt, samtidig med at hun kan amme dem.
Det kan være svært at finde ud af hvad det er der går hende på, men find
fællesnævner for de steder hun flytter dem hen. Så har du svaret. De gange
jeg har oplevet det, har det været af ovenstående grunde, men en missemor
der er fast besluttet på at holde flyttedag er ikke sådan at overtale til
noget andet.
Hvis det kan hjælpe dig, har det ikke stået på her mere end 1-2 dage
er der kommet ro på igen.

Held og lykke med det.
Nina

Fra : Sabina H.

Dato : 29-07-08 16:39

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> wrote in message
> [...]
> noget andet.
> Hvis det kan hjælpe dig, har det ikke stået på her mere end 1-2 dage

hej Nina..

tak for indsigt.... jeg har grublet min hjerne, for jeg tænkte lidt som du
siger, der må være noget hun er utryg ved...
først troede jeg det var ventilatoren (som jo kører flittigt i disse dage)
men efter i nat, hvor hun rykkede ind i soveværelset igen, måtte jeg
revurdere det...

de steder hun har fundet, har ikke som sådan nogen fællesnævner... under/bag
sofaen, der fandt hun et hjørne hvor hun var lukket på en side, og åben
optil men solen stod lige ind... datterens værelse, under sengen derinde i
et hjørne hvor der kun lige var ca 15x25 cm plads - der fjernede jeg altså
hende igen, for dels var det det allermest uhensigtsmæssige rum, og dels var
det et dumt sted.....
under vores seng, midt under den, lukket op til og bagtil, men killingerne
kravlede ud over det hele....
bag brændeovnen, igen et dumt hjørne med meget lidt plads, lukket på to
sider og åben optil, men der fjernede hun dem selv fra....
hun har tilsyneladende stillet sig tilfreds med skabet igen, jeg havde en
kasse derinde før, men den har jeg ladet blive ude denne gang, så der er
mere plads omkring hende... der hænger sådan en hængehylde lige over
(nederste hylde er tom) som hun lige kan mase sig ind under, og det ser ud
til at det er ok for nu... killingerne mosler dog rundt over det hele*G*

du har nok ret i at det er øjnene, for sidste mand er i gang emd at få øjne
lige nu.... jeg tror ikke det er børnene, for de overrender dem bestemt
ikke.... snarere tværtimod får hun fred 98 % af tiden, og vi kommer kun ind
og kigger, og tager en enkelt killing af gangen, så de kan vænne sig til at
være i hænder...

det KAN måske være hendes mor der gør hende nervøs.... hun er en sær sjæl,
som jeg efterhånden mistænker for også at have været underlagt hankattens
luner.... hun har indtil nogle dage siden slet ikke været interesseret i
killingerne, men nu reagerer hun når de piver... jeg er noget spændt på
hvordan de begge reagerer hvis der virkelig er killinger i maven..... Linda
er ikke en udpræget god eller erfaren mor, og har kun et minimum af
instinkter i den retning.... det bliver sku spændende...

--
Knus,
Sabina