ChrisH skrev:
> Historien går som følger: En bekendt af mig importerede for ca. 5 år
> siden en Harley-Davidson MC fra 1965. Han fik dengang præsenteret et
> registreringskrav på 22.000, som han valgte ikke at betale. Da han så
> i sidste måned endelig blev træt af hele tiden at køre på prøveplader
> tog han op på kontoret og bad om at få en ny sagsbehandling og betale
> de 22.000. Her fik han at vide at på grund af de nye regler fra
> foråret, der skulle sætte en stopper for eksporten af ’lig’ fra
> Danmark, var registreringsafgiften i dette tilfælde faldet til 0. Et
> eller andet med at hvis man ville forhindre at staten skulle
> tilbagebetale afgift ved udførsel, kunne de heller ikke kræve afgift
> ved indførsel. Er der nogen af jer der kender til de nye regler og kan
> forklarer hvordan det hele hænger sammen?
Som tommelfinger regel skal der svares afgift svarende til ca. 60% af
motorcyklens handelspris i danmark.
Der er afgiftberigtiget 2 HD fra hhv 1965 og 1966, til hhv 34000,-
(2004) og 95000,- (2007)
Ændringerne af registreringsafgiften i 2008 hidhører under "L42 vedtaget
den 17. april 2008" og ændrer ikke væsentligt på afgifterne på
importerede køretøjer.
Stk. 6 .3) Afgiften for brugte køretøjer beregnes af køretøjets
afgiftspligtige værdi og efter dets alder med følgende satser:
1) Motorcykler:
1-2 år: 105 pct. af 5.300-9.600 kr. og 180 pct. af resten.
2-3 år: 105 pct. af 4.400-7.900 kr. og 180 pct. af resten.
3-4 år: 105 pct. af 3.500-6.300 kr. og 180 pct. af resten.
4-5 år: 105 pct. af 2.600-4.700 kr. og 180 pct. af resten.
5-6 år: 105 pct. af 1.700-3.000 kr. og 180 pct. af resten.
Over 6 år: 105 pct. af 800-1.400 kr. og 180 pct. af resten.
--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC