MS Windows
briani 27239
Dualboot Vistax64/XP
Fra : sls \(2770\)

Dato : 03-08-08 19:50

Hej

Jeg har installeret Vista x64 på min computer, men saver XP lidt

Kan jeg godt oprette en partition f.eks X: og installere XP der, uden det
går udover Vista som ligger på C:?
Eller skal jeg installere XP først?

// Sid

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-08-08 00:03

Altid det ældste OS først.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-08-08 07:47

sls (2770) skrev:

> Kan jeg godt oprette en partition f.eks X: og installere XP der,
> uden det går udover Vista som ligger på C:?

Du kan godt installere WinXP efterfølgende og bruge et program som
f.eks. VistaBoot Pro til at få det hele til at spille. Jeg har selv
gjort nogenlunde det samme, som du ønsker, hvor Vista Ultimate x64
blev installeret først og WinXP MCE 2005 senere.

<http://www.vistabootpro.org/>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 04-08-08 08:25

wrote:

>Kan jeg godt oprette en partition f.eks X: og installere XP der, uden det
>går udover Vista som ligger på C:?
>Eller skal jeg installere XP først?

Læs her først. Det havde sparet mig en masse problemer hvis jeg havde
fundet siden for et par dage siden

http://neosmart.net/wiki/display/EBCD/Installing+XP+After+Vista

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : sls \(2770\)

Dato : 04-08-08 21:46

Takker for svarene....
Så ved jeg hvad jeg skal lave i weekenden

// Sid