Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kritik
Fra : Henrik Ehlert

Dato : 21-07-01 16:34

Hej NG!
Jeg har for første gang lagt nogle fotos op på min side, og jeg vil meget
gerne høre jeres mening. Jeg ved godt at de ikke alle sammen er super
skarpe, men det er taget med det udstyr jeg nu har.
Dynax7 m. 75-300 4,5-5,6
sensia 100

Jeg havde en aftale om at låne en 300 2.8, men det lykkedes ikke, så jeg
købte bogstavligt talt zoom'en på vej til luft havnen.
kig på www.ehlert.dk/foto/index.htm

mvh,
Henrik Ehlert

Fra : Henrik Ehlert

Dato : 23-07-01 14:28

hmm ikke meget respons...
Hvad skal jeg gøre anderledes næste gang?...

Fra : Kim Østrup

Dato : 23-07-01 21:39

Henrik Ehlert <henrik@ehlert.dk> skrev i en
> hmm ikke meget respons...
> Hvad skal jeg gøre anderledes næste gang?...

Hej Henrik

Ikke tage det så tungt Den 12/7 spurgte jeg til kritik af et par
billeder - og har stadig ikke modtaget nogen.

Men jeg har kigget på dine spændende billeder - sådan en safari vækker
jo misundelse Generelt er der tale om gode billeder med gode
motiver - farverne er gode og ægte - kunne måske tilføjes lidt mere
spark for at imponere lidt mere. De mangler lige prikken over i´et i
form af synlige øjne (med glimt) eller en ovenud imponerende skarphed -
men det er nok lidt udstyrsbestemt.

Din L.jpg er imo godt fanget og egentlig også godt klippet - bare hele
halen var blevet så havde det været bedre. Farverne er rigtig gode -
særlig himlen men også stenen har et godt lys/farver.

L2.jpg - kommentarerne ikke meget anderledes, men der er noget lyst i
bunden som distraherer ens (mit) blik og så kunne jeg godt undvære dyret
i baggrunden således at hovedet på motivet stod mere skarpt mod
baggrunden. Lidt mindre dybdeskarphed havde måske kunne hjælpe i
relation til baggrundsdyret ?

L3 er meget flot og meget velkomponeret - alt reddes af den lille
skystribe der ligesom runder motivet af og leder ens øjne gennem
billedet - Flot. Højre løve virker dog lidt uskarp og der er mske
klippet lidt tæt i bunden imo.

Z1 måtte meget gerne klippes endnu tættere - man kan se din idé selvom
det kun er en antydning - så gør det dog - klip ind til benet

Z2 kunne trænge til klipning i venstre side og i toppen - der er lidt
ubalance i billedet imo. Faktisk så jeg hellere at der blev tilføjet rum
til hørje og i bunden - men det er nok sværere Og så er det alt for
uskarpt.

Z3 virker for rodet - måske en klipning kunne redde det - jeg kan ikke
lige se hvordan - men prøv dig evt. frem - man kan ligesom se når et
billede fungerer.

Mvh

Kim

Fra : Pia

Dato : 24-07-01 08:39

tja, det ser ud som om du har taget et par snapshots fra safaribilen, og som
sådan er de jo fine, men de bliver næppe antaget til National Geografic. Jeg
er enig med Kim i, at de måske kunne vinde ved beskæring, men du har ikke
rigtig fanget dem i nogen interessante positioner. Og det kan man nok kun,
hvis man sætter sig ned og venter et par dage og bruger 2 kg film...

Jeg er sikker på NG fotografer også har den type skud - de sorterer blot
mere hårdhændet end os andre...

Min favorit er nok zebraføllet, for den er jo søøød... og pænt tæt på, dog
mangler jeg lidt luft til højre, så hun ikke støder panden ind i væggen...
Du skulle have taget hendes fødder med og helt glemt mor zebra, hun er kun
baggrund i denne sammenhæng.

:Pia

Fra : Samir Munir

Dato : 25-07-01 10:32

hvor er de det lige billedet ligge henne?

samir