MS Windows
briani 27239
Komplet backup af Vista
Fra : Repper

Dato : 02-08-08 08:28

Hej
Nu har jeg lige ordnet min maskine og vil lige høre om det ikke er muligt at
tage en komplet backup, så hvis den skulle gå ned, det bare var at indlæse
nogle skiver og så er den klar igen??.

Hvilket program er godt til det.

Mvh.
Rep

Fra : Hauge

Dato : 02-08-08 08:35

Hejsa
Repper wrote:
> Hvilket program er godt til det.

Jeg bruger selv dette:
http://ping.windowsdream.com/

Fungerer suverent og er gratis.

Mvh Hauge

Fra : Dan Andersen

Dato : 02-08-08 09:13

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen
> Hejsa
>
> Jeg bruger selv dette:
> http://ping.windowsdream.com/
>
> Fungerer suverent og er gratis.
>
> Mvh Hauge
> Kan man også bruge programmet til at clone eller lave et komplet image på
> en anden fx. intern HD?

mvh. Dan Andersen

Fra : Max

Dato : 02-08-08 09:26

Hej Dan

Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge det til, men Clone max kan kopiere
en HD over på en anden HD og så kan man køre på den som man
gjorde på den gamle, hvis den nye er større end den gamle kan
man udvide partionerne med f.eks. Partision Magic bagefer.

http://www.pcinspector.de/Sites/clone_maxx/info.htm?Language=1

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 02-08-08 10:20

Hej
Dan Andersen wrote:
> Kan man også bruge programmet til at clone eller lave et komplet
> image på en anden fx. intern HD?

Jæps. Både USB, intern-disk og netværksdrev.

Mvh Hauge

Fra : Laziter [9440]

Dato : 02-08-08 09:41

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg bruger selv dette:
> http://ping.windowsdream.com/
>
> Fungerer suverent og er gratis.

Brilliant, jeg sad netop også og kiggede efter et backup program der koster
gratis.
Mange tak

Mvh
Benjamin

Fra : Per

Dato : 02-08-08 10:51

Hauge wrote:
> Hejsa
>
> Jeg bruger selv dette:
> http://ping.windowsdream.com/
>
> Fungerer suverent og er gratis.

Hej Hauge !

Har du prøvet at genindlæse et image af Vista på omhandlende program ? og
virker det ?

Eller har du "kun" lavet backup filerne ?

Jeg vil bare være helt sikker inden at jeg sætter min lid til programmet.

Mvh. PEr

Fra : Hauge

Dato : 02-08-08 11:06

Hej
Per wrote:
> Har du prøvet at genindlæse et image af Vista på omhandlende program
> ? og virker det ?

Kun XP, men da den laver en rå kopi af harddisken og BIOS-opsætningen, så
bør det virke til Vista også, da den på det punkt ikke er anderledes end XP.

> Eller har du "kun" lavet backup filerne ?

Også restored XP, og det fungerer fint. Har tre ens blærbare, og brugte det
til at kopiere XP over på "de to andre", for at spare tiden.

> Jeg vil bare være helt sikker inden at jeg sætter min lid til
> programmet.

Hehe, selvfølgelig.

Mvh Hauge

Fra : Henrik Laursen

Dato : 02-08-08 11:32

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in

> Hejsa
>
> Jeg bruger selv dette:
> http://ping.windowsdream.com/
>
> Fungerer suverent og er gratis.
>
> Mvh Hauge

Der står det er et program beregnet til Linux, virker det vitterlig
på alle PC'ere, også dem der ikke anvender Linux ?

--
Henrik Laursen

Fra : Hauge

Dato : 02-08-08 11:33

Henrik Laursen wrote:
> Der står det er et program beregnet til Linux, virker det vitterlig
> på alle PC'ere, også dem der ikke anvender Linux ?

Det er en boot-cd der kører Linux, der står da vist ikke at den er beregnet
til Linux.. Og som jeg skrev før, så har jeg selv brugt den til XP.

Der er forøvrigt også drivere til de fleste hdd-controllere og netkort..

Mvh Hauge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-08-08 12:12

Hauge skrev:

>Det er en boot-cd der kører Linux, der står da vist ikke at den er
>beregnet til Linux.. Og som jeg skrev før, så har jeg selv brugt den til
>XP.

Jeg kan bekræfte at den virker fint med pc'er med xp på, har af gode
grunde ikke prøvet den med Vista, da jeg ikke bruger det styresystem.

Evt. kan interesserede da prøve at trykke på Howto Dokumentation linket på
programmets side, så vil det nok vise sig at stort set samtlige
beskrivelser er med henblik på xp.

Har også haft nævnt PING tidligere i denne gruppe

Men hvis man af en eller anden grund foretrækker et program med en fancy
grafisk brugerflade i stedet, så kan man da tage et kig på Macrium Reflect
Free http://www.macrium.com/ReflectFree.asp (der er den nemmeste måde at
lave en recover-cd også ved hjælp af en linux-cd

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kurt Brixen

Dato : 02-08-08 11:09

On Sat, 2 Aug 2008 09:28:28 +0200, "Repper" <capstardk@gmail.com> wrote:

> [...]
>tage en komplet backup, så hvis den skulle gå ned, det bare var at indlæse

Du kan bruge Windows Vista - Kontrolpanel - System og vedligeholdelse -
Opret en sikkerhedskopi af computeren.

Den kan så læses ind igen ved at boote på Vista dvd'en.

- men jeg bruger Acronis True Image i stedet, da Vista ikke kan se min
eksterne harddisk, når jeg booter fra dvd'en.

Hvis du har en Maxtor eller Seagate kan du få True image gratis - Det
kaldes Max Blast 5:

<http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=MaxBlast_5&vgnextoid=7add8b9c4a8ff010VgnVCM100000dd04090aRCRD>

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : _

Dato : 02-08-08 11:38

"Kurt Brixen" <kurt_brixen@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Du kan bruge Windows Vista - Kontrolpanel - System og vedligeholdelse -
> Opret en sikkerhedskopi af computeren.

På alle Vista-versioner?

Fra : Kurt Brixen

Dato : 02-08-08 12:27

On Sat, 2 Aug 2008 12:37:49 +0200, "_" <_z@spam.kd> wrote:

>På alle Vista-versioner?

Det ved jeg ikke, så jeg har kigget i hjælpen. Der står så at det ikke
er alle versioner.

Citat fra hjælpen:

Komplet sikkerhedskopiering af pc'en i Windows

Når du konfigurerer computeren første gang, bør du oprette en komplet
afbildning af pc'en i Windows som sikkerhedskopi. Det fungerer på samme
måde som et snapshot af programmerne, systemindstillingerne og filerne
på computeren. Du kan bruge sikkerhedskopien, hvis computeren går ned.
Selvom denne form for sikkerhedskopiering også omfatter dine personlige
filer, anbefaler vi, at du sikkerhedskopierer dine filer regelmæssigt
via guiden Sikkerhedskopier filer. Du bør også opdatere den komplette
sikkerhedskopi af pc'en i Windows hver sjette måned.

Windows Den komplette pc-sikkerhedskopiering og gendannelse leveres
sammen med Windows Vista Business, Windows Vista Enterprise og Windows
Vista Ultimate.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Repper

Dato : 02-08-08 12:28

"_" <_z@spam.kd> skrev i meddelelsen

> "Kurt Brixen" <kurt_brixen@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> På alle Vista-versioner?

Tager den ikke kun backup af filerne og ikke af selve styresystemet???

Fra : Kurt Brixen

Dato : 02-08-08 12:50

On Sat, 2 Aug 2008 13:27:33 +0200, "Repper" <capstardk@gmail.com> wrote:

>Tager den ikke kun backup af filerne og ikke af selve styresystemet???

Det virker som et Ghost image.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 02-08-08 13:14

Kurt Brixen skrev:

> Det virker som et Ghost image.

Hm, det var da et fremskridt i forhold til XP.

--
Niels