MS Windows
briani 27239
Vista home premium 64 bit og ATI skærmdriv~
Fra : Ukendt

Dato : 01-08-08 16:48

Jg har bygget mig en ny PC - Nu skulle det være - 64 bit og så med Vista 64
bit.

Det er en Intelplatform med nyeste CPU-version - 4 Gb ram og så et Asus
ATIkort med Radeon HD 3650 /512 MB ram grafikkort.

Og den er bare træls!

Regelmæssigt blinker mine skærme og beskeden, at ATIKMDAG skærmdriver holdt
op med at svare og blev genstartet.
Jævnligt vælter maskinen helt med BSOD og en alenlang stopkode:
0x00000116 (0xFFFFFA8008AC84EO, 0XFFFFFA6000BAF644, 0X0000000000000000,
0X000000000000000D

ATKDIPLOWfilter.sys - Adress FFFFFA6000BAF644 Base at FFFFFA6000BAD000
Datestamp 46fbacd4
ATIMDAG stoppede.

JEg har naturligvis opdateret driveren fra ATI til nyeste Catalyst version -
har endda købt mig et driveropdateringsprogram Driver Detective for at få
alle drivere opdateret og løst problemet.
Jeg har kørt Memtest 86+ på mine ram, og den kører upåklageligt.

Vista har en gang meldt tilbage, at der var fundet en løsning, og da jeg bed
om at se den, stod der bare, at de kigger på det.
Tak for kaffe!
Jeg har prøvet at søge support på dyret, men selvfølgelig er min version en
OEM - Hurra, alt mens maskinen er selvbygget og Vista købt med.

Nogen bud? Jeg har ikke kunnet finde hjælp på MS sider heller.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 01-08-08 21:56

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
<klip>
> [...]
> for at få alle drivere opdateret og løst problemet.
> Jeg har kørt Memtest 86+ på mine ram, og den kører upåklageligt.

Jeg havde for ikke så længe siden nogenlunde tilsvarende problemer med et
nyere ati kort og vista64 bit, og jeg måtte tilbage til 7.7 før det virkede

http://ati.amd.com/support/drivers/vista64/previous/common/common-cat77-vista64.html

Et forsøg værd, ellers hold øje med en nyere driver når den kommer , evt. se
om du kan støve en beta op.

ATI(amd)'s drivere er iøvrigt generelt noget juks -min meninge [tm]

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 01-08-08 23:14

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i meddelelsen
> [...]
> se om du kan støve en beta op.
>
> ATI(amd)'s drivere er iøvrigt generelt noget juks -min meninge [tm]
Tja, vi er så forskellige.
Jeg syntes at Nvidia sucks.
Kunne ikke finde ud af at lave en OK driver til GF7900 og Vista64 efter 9
mdr.
Så jeg kører nu med ATI 3870 og driver 8.4 og det spiller.

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-08 21:59

"Mogens Nielsen" <willeFJERNDETTEmoesgade@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> mdr.
> Så jeg kører nu med ATI 3870 og driver 8.4 og det spiller.

Hummm, jeg har version 8.501.0.0 og et Asus ATI HD 3650/512 MB, og det
spiller absolut ikke!
Og det er ikke pga. spil, jeg crascher! Den gør det selv i Idle, eller
faktisk mest i Idle....!
Som regel nøjes den at blinke med skærmene en gang eller to mens jeg
arbejder, og så fortælle at driveren er genstartet.

Kan man nedgradere til en ældre version af driveren?

Hov, begivenhederne har overhalet mig indenom!

ATI har åbenbart frigivet en version 8.7 idag.
Driveren hedder så åbenbart 8.5.12 iflg Driver detective.

Den er jeg så igang med at teste

Så er det bare at håbe, at de har fundet en løsning.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-08 21:31

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Den er jeg så igang med at teste
>
> Så er det bare at håbe, at de har fundet en løsning.

Og det har de så ikke, kan jeg hilse at sige.

Maskinen craschede lige mens jeg var ved at editere et billede.
Damn - ud over irritationen, så måtte jeg starte forfra på arbejdet.

Et N'vidia grafikkort ser mere og mere tillokkende ud!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk