MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Gemme Servicepack-filer?
Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 01-08-08 11:48

Under Windows Update på en bærbar, lagde jeg tilfældigvist mærke til, at
den hentede "sp3.cab". Har lige checket på min desktop og sandelig ... der
ligger både en sp2.cab og en sp3.cab

Hvis jeg nu gemmer dem (brænder på en DVD), så kan de vel bruges, hvis jeg
skulle få brug for at høvle maskinerne ned og installere XP fra bunden. Den
XP jeg har, er uden servicepacks og jeg vil jo så spare en del online
opdatering.

Er disse cabs standardpakker, eller er de sammensat ud fra min
konfiguration på opdateringstidspunktet? Hvis de er det, er de jo af
tvivlsom værdi, at en frisk installation jo ikke svarer til min nuværende
konfiguration.

P.S. sp3.cap har jeg to steder:
c:\windows\Driver Cache\i386\ og c:\windows\ServicePackFiles\i386\
Okay, 23 mega er jo ikke alverden, men førstnævnte mappe er på 101 Mb og
den anden på 453 Mb. Kan noget af det slettes?
--
/ Mikkel

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-08-08 12:48

Mikkel Mikkelsen <mikkel@mikkelserver.invalid> wrote in

> [...]
> jeg skulle få brug for at høvle maskinerne ned og installere XP fra
> bunden. Den XP jeg har, er uden servicepacks og jeg vil jo så spare en

Du har kun brug for den nyeste SP. Den indeholder alle tidligere SP's og
hotfixes.
Den kan hentes her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=
5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4

Men du kan faktisk gøre det endnu smartere:

http://www.nliteos.com/

Så kan du lave din egen XP installations CD med SP3 indbygget. Det er
utroligt nemt. Der er også andre muligheder for at tilpasse
installationen, f.eks. automatisering, indbygning af nyeste drivere til
din hardware, installering af ekstra software osv. Uhyggeligt nemt i
betragtning af hvor kompliceret det lyder.

Du kan roligt slette dem.