brahms vuggevise med tekst på dansk
Fra : søren brix

Dato : 27-07-08 15:33

hej Ng

jeg er blevet sat på en opgave som går ud på at finde den resterende tekst
til en vuggevise som har været sunget i familien i mange år. Desværre er
noget af teksten gået i glemmebogen og nu efterlyser den yngste generation
teksten. Måske I kan hjælpe?

Melodien er Brahms vuggevise og den del af teksten som vi husker lyder
sådan:

Lille barn, lille barn
du er hele min verden
tænk hvor meget du har leget
nu skal far og mor ha' ro.

Du blev træt i din leg,
dine øjne faldt i
og en drøm var på vej nu er dagen forbi....

Håber at I kan hjælpe.

Med venlige hilsner fra

Søren Hviid

Fra : Michael Lund

Dato : 27-07-08 15:46

Fandt Brahms vuggevise her
http://www.danskevuggeviser.dk/sangtekster/brahms_vuggevise.pdf

men teksten er markant anderledes så måske er der flere tekster.

Mvh.
Michael

Fra : Michael Lund

Dato : 27-07-08 15:59

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.danskevuggeviser.dk/sangtekster/brahms_vuggevise.pdf
>
> men teksten er markant anderledes så måske er der flere tekster.

Her er et kort uddrag med Søs Fenger og her er der heller ikke noget der
passer med jeres eller med mit foregående link.
http://storeuk.shop2download.com/cgi-bin/WebObjects/TShop.woa/wa/PSSample?id=1774379712&entity=Track

Mic.

Fra : Pernille

Dato : 27-07-08 17:45

> [...]
>
> Du blev træt i din leg,
> dine øjne faldt i
> og en drøm var på vej nu er dagen forbi....

Der var engang, i 70'erne tror jeg, én der hed Ole, der havde et hit med
den.
Altså noget Dansk-top agtigt.
Han sang noget med "Mor og Far de er gået, nu er vi to alene..."

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-07-08 18:03

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> [...]
> den.
> Altså noget Dansk-top agtigt.
> Han sang noget med "Mor og Far de er gået, nu er vi to alene..."

Ja den hedder " Prøv at drøm noget smukt "

M.V.H....Benny..

Fra : søren brix

Dato : 27-07-08 20:32

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen

> "Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> tekst
> generation

> Ja den hedder " Prøv at drøm noget smukt "

Hmmmhhhh måske så mangler vi bare teksten til den ??

vh

Søren

Fra : Finn Egmose

Dato : 28-07-08 22:37

> [...]
>
> Du blev træt i din leg,
> dine øjne faldt i
> og en drøm var på vej nu er dagen forbi....

http://www.danskevuggeviser.dk/sangtekster/brahms_vuggevise.doc

Mvh
Finn