Everything's Gonna Be Alright
Fra : Tom

Dato : 15-07-08 14:53

Naughty by Nature - Everything's Gonna Be Alright, de har samplet omkvædet
fra en eller anden sang, men hvilken ?
/Tom

Fra : Max

Dato : 15-07-08 15:23

Hej Tom

> Naughty by Nature - Everything's Gonna Be Alright, de har samplet
> omkvædet fra en eller anden sang, men hvilken ?

Den er fra Bob Marley - No Woman, No Cry

--
Mvh Max

Fra : Tom

Dato : 15-07-08 16:37

> Den er fra Bob Marley - No Woman, No Cry

Tjaa det kunne måske godt lyde lidt der hen af, men jeg er mere interesseret
i at finde ud af hvilket, sandsynlig vis pige neger band, som har sunget

Fra : Max

Dato : 15-07-08 17:15

Hej Tom

> Tjaa det kunne måske godt lyde lidt der hen af, men jeg er mere
> interesseret i at finde ud af hvilket, sandsynlig vis pige neger
> band, som har sunget "Everything's Gonna Be Alright"

Ja, det er jo en sang der er lavet mange udgave af,
her er den med lidt flere juhu piger

Erykah Badu & Jimmy Cliff - No Woman No Cry (Live)
http://www.youtube.com/watch?v=xWyDPH5WFQU

--
Mvh Max

Fra : Tom

Dato : 16-07-08 08:52

> Ja, det er jo en sang der er lavet mange udgave af,
> her er den med lidt flere juhu piger
>
> Erykah Badu & Jimmy Cliff - No Woman No Cry (Live)
> http://www.youtube.com/watch?v=xWyDPH5WFQU

Det er nok det nærmeste vi kommer det.

Der er vist flere som har fået inspiration fra dette nummer bla.
Sweetbox - Everything's Gonna Be Alright
http://www.youtube.com/watch?v=ojI0-GCe2as

Tak for hjælpen!
/Tom

Fra : Max

Dato : 16-07-08 09:15

Hej Tom

> Der er vist flere som har fået inspiration fra dette nummer bla.
> Sweetbox - Everything's Gonna Be Alright

Det er også et lidt sjovt nummer, linien "Everything's Gonna Be Alright"
er den man husker fra nummeret, der gik faktisk et stykke tid før jeg
kom i tanke om at det var "No Woman, No Cry" det drejede sig om.
Faktisk findes der et nummer med Bob Marley der hedder "Everything's
Gonna Be Alright", men det har ikke noget med det efterlyste nummer
at gøre.

--
Mvh Max

Fra : Morten Steen

Dato : 16-07-08 11:22

> [...]
> Faktisk findes der et nummer med Bob Marley der hedder "Everything's
> Gonna Be Alright", men det har ikke noget med det efterlyste nummer

I samme ånd skal det også lige nævnes at nummeret med Naughty By Nature
faktisk hed Ghetto Bastard på de første tryk af deres debutskive, men da det
hittede, blev det ændret til det mere "pæne" Everything's Gonna Be Alright,
på senere optryk af pladen.

Morten

Fra : Max

Dato : 16-07-08 11:46

Hej Morten

> [...]
> debutskive, men da det hittede, blev det ændret til det mere "pæne"
> Everything's Gonna Be Alright, på senere optryk af pladen.

Jeg kender ikke Naughty By Nature, det er ikke min type musik, men
det forekommer mig at titlen "Everything's Gonna Be Alright" er tæt
på at være en fornærmelse mod det nummer.

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 15-07-08 17:25

Hej Tom

> interesseret i at finde ud af hvilket, sandsynlig vis pige neger
> band, som har sunget "Everything's Gonna Be Alright"

Måske kan den findes med The I Threes, det er Bob Marleys
gamle backing piger.

--
Mvh Max

Fra : Aage Jæger

Dato : 16-07-08 12:32

"Tom" <rsunderscorefilex@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tjaa det kunne måske godt lyde lidt der hen af, men jeg er mere
> interesseret i at finde ud af hvilket, sandsynlig vis pige neger band, som
> har sunget "Everything's Gonna Be Alright"

Det er vist Boney M's version af nummeret, Naughty by Nature har samplet.

- Aage