/ Forside / Interesser / Rejser / Camping / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Camping
#NavnPoint
Nordsted1 8094
katekismus 1655
piaskov 1410
dova 1350
henrikkre.. 1330
alka 1272
refi 1024
transor 1015
Benjamin... 850
10  ans 800
Kan en Peugeot 207 1,6 Hdi 90 HK trække en~
Fra : Poul Erik


Dato : 14-07-08 17:06


Vi har ovennævnt bil og vi vil gerne høre om den kan trække en campingvogn.

Ifølge Peugeot kan vi få en attest på at den må trække max 1150 kg.

Hvad er en realistisk max. vægt. Vi vil holde os inden for DK.

Hvilke fabrikater skal vi gå efter.

Mvh. - Poul Erik





 
 
Carsten Stage (14-07-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Stage


Dato : 14-07-08 18:17

"Poul Erik" <ande151@c.dk> skrev i meddelelsen
news:487b794e$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ifølge Peugeot kan vi få en attest på at den må trække max 1150 kg.

Kører selv en 2.0 HDi med 90 HK - og den trækker fint 1500 Kg. Det er ikke
nogen racerbil, men frem kommer vi, også over de pas vi kører over.

Godt nok har du også 90 HK og ligeledes et godt moment, men motoren er
mindre og dermed er motorens litereffekt større. Derfor vil jeg mene - også
med bilens vægt i tankerne - at de 1150 Kg. passer fint.



--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage



OZ3BTO (15-07-2008)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 15-07-08 11:50


"Poul Erik" <ande151@c.dk> skrev i en meddelelse
news:487b794e$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Vi har ovennævnt bil og vi vil gerne høre om den kan trække en
campingvogn.
>
> Ifølge Peugeot kan vi få en attest på at den må trække max 1150 kg.
>
> Hvad er en realistisk max. vægt. Vi vil holde os inden for DK.
>
> Hvilke fabrikater skal vi gå efter.
>
> Mvh. - Poul Erik
>
>
>
>


75hk nissan diesel (gammel hund) var rigeligt til at hive en ~1500kg´s
adrian rundt i DK

Samme vogn har været efter en 90HK´s Transit .. gik også fin fin

Du må bare forvente at den nemt taber pusten op ad bakke hvor der så skal
rodes lidt i gear



Poul Erik (15-07-2008)
Kommentar
Fra : Poul Erik


Dato : 15-07-08 19:10

> 75hk nissan diesel (gammel hund) var rigeligt til at hive en ~1500kg´s
> adrian rundt i DK
>
> Samme vogn har været efter en 90HK´s Transit .. gik også fin fin
>
> Du må bare forvente at den nemt taber pusten op ad bakke hvor der så skal
> rodes lidt i gear
>
Tak for svarene.

Vi vil prøve at holde os på ca. 900 kg i egenvægt.

Mvh. - Poul Erik



Poul (17-07-2008)
Kommentar
Fra : Poul


Dato : 17-07-08 20:52

Hej.

90HK diesel er ok til den vægt du må trække (1150---det står i din
registreringsattest hvor meget du må trække !)

Har selv Ford Focus 90hk diesel og Campingvogn Adria Unica B462UB egenvægt
875 total 1200kg.
Det går fint, vi kører stort set kun i udlandet Tyskland/Østrig/Italien, men
i 'bakkerne' skal der selvfølgelig rodes i gearkassen....

Efter min mening er Adria en af de letteste vogne, men det kommer jo meget
an på hvad man forlanger af vognen ( comfort o.a.)

VH

Poul




Poul Erik (18-07-2008)
Kommentar
Fra : Poul Erik


Dato : 18-07-08 17:27

> Det går fint, vi kører stort set kun i udlandet Tyskland/Østrig/Italien,
> men i 'bakkerne' skal der selvfølgelig rodes i gearkassen....
>
> Efter min mening er Adria en af de letteste vogne, men det kommer jo meget
> an på hvad man forlanger af vognen ( comfort o.a.)
>
> VH
>
> Poul
>
Rart med lidt erfaringer fra folk der har prøvet at køre med campingvogn
efter en mindre bil.
Vi må ud for at se hvad der er på markedet i den lette klasse.

Mvh. - Poul Erik



Carsten Stage (18-07-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Stage


Dato : 18-07-08 20:50

"Poul Erik" <ande151@c.dk> skrev...

> Rart med lidt erfaringer fra folk der har prøvet at køre med campingvogn
> efter en mindre bil.

Jeg kørte tidligere med en Skoda Felicia 1.6 med blot 75 HK og 1000Kg. på
krogen. En tur til Østrig over Fernpass gav ingen problemer, ligesom at
Kasselbakkerne sagtens lod sig passere. Vi kørte også op ad stigninger på
8-12% med campingvogn og 23% solo. Det kræver blot at man har motoren oppe i
de omdrejninger, hvor der er kræfter nok, selvfølgelig i det rette gear.

Så lille bil og begrænset motorkraft sætter i sig selv ikke en speciel
begrænsning...



--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage


News (20-07-2008)
Kommentar
Fra : News


Dato : 20-07-08 18:29


"Poul Erik" <ande151@c.dk> skrev i en meddelelse
news:487b794e$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Vi har ovennævnt bil og vi vil gerne høre om den kan trække en
> campingvogn.
>
> Ifølge Peugeot kan vi få en attest på at den må trække max 1150 kg.
>
> Hvad er en realistisk max. vægt. Vi vil holde os inden for DK.
>
> Hvilke fabrikater skal vi gå efter.
>
> Mvh. - Poul Erik
>
>
>
Hej Poul Erik

Nu er det godt nok hverken Peugeot eller diesel vi kører - man alligevel ;0)
Vi har en Suzuki Jimny (vel markedets mindste 4-hjulstrækker). 1300 ccm og
VVT - 86 hk og momentet kan jeg ikke huske.
Men vores cv hedder 750/1.000 kg - og da bilen er ganske let gearet har vi
ingen problemer haft her i landet.

Medens vi til hverdag kører 9,5 km/l (motorvej ved fuld fart = 140), lidt
mere i byen og op til 13-14 km/l ved landevej - så kører vi mellem 9 og 10
km/l med campingvognen på slæb.
Det er jo ikke bare vægten, der koster i køremodstand - cv'ens frontareal
kan let sætte en mindre bil med svag motor ned i 4. gear på motorvejen, blot
for at holde konstant fart.
Vi (2 voksne + en 10-årig datter + 4,5 kg hund) har valgt en af Hymer's
Touring-modeller - du har garanteret set dem - klap-vognene, der faktisk har
50-års jubilæum i år.
Hymer Touring Triton 430 GT (jo - det er det fulde navn) har 2
siddegrupper/3 sengepladser og toilet - lige hvad vi vil have med på tur.
Der findes et utal af indretninger indenfor de 5 eller 6
karrosseri-størrrelser, de bygges i - se evt
http://www.hymer.ag/de/717_grundrisse.html.

Desuden har vi herhjemme Safari (billig polsk vogn - bygget i glasfiber),
Kip (hollandsk - ikke så mange i DK) og Trigano (Fransk - meget få
DK-fohandlere.
Trigano'en så jeg i udkanten af Varde i går - når vi kommer til Varde en af
dagene skal jeg lige ind og se den - man er vel nysgerrig

Jesper Hedegaard
PT Henne Strand Camping
(Løse genstande og mindre hunde skal tøjres herovre lige nu....)



Poul Erik (21-07-2008)
Kommentar
Fra : Poul Erik


Dato : 21-07-08 17:08

> Vi (2 voksne + en 10-årig datter + 4,5 kg hund) har valgt en af Hymer's
> Touring-modeller - du har garanteret set dem - klap-vognene, der faktisk
> har 50-års jubilæum i år.
> Hymer Touring Triton 430 GT (jo - det er det fulde navn) har 2
> siddegrupper/3 sengepladser og toilet - lige hvad vi vil have med på tur.
> Der findes et utal af indretninger indenfor de 5 eller 6
> karrosseri-størrrelser, de bygges i - se evt
> http://www.hymer.ag/de/717_grundrisse.html.
>
> Desuden har vi herhjemme Safari (billig polsk vogn - bygget i glasfiber),
> Kip (hollandsk - ikke så mange i DK) og Trigano (Fransk - meget få
> DK-fohandlere.
> Trigano'en så jeg i udkanten af Varde i går - når vi kommer til Varde en
> af dagene skal jeg lige ind og se den - man er vel nysgerrig
>
> Jesper Hedegaard
> PT Henne Strand Camping
> (Løse genstande og mindre hunde skal tøjres herovre lige nu....)
Hej

Jeg er lige kommet hjem med en Hymer brochure. Lige et par spørgsmål.

Kan man overnatte i vognen uden at hæve taget?

Er bredden på 2 m. stor nok til en seng på tværs?

Er Hymer Feeling et lige så godt valg?

Mvh. - Poul Erik







Jesper Hedegaard (03-08-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 03-08-08 18:10


"Poul Erik" <ande151@c.dk> skrev i en meddelelse
news:4884b453$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Vi (2 voksne + en 10-årig datter + 4,5 kg hund) har valgt en af Hymer's
>> Touring-modeller - du har garanteret set dem - klap-vognene, der faktisk
>> har 50-års jubilæum i år.
>> Hymer Touring Triton 430 GT (jo - det er det fulde navn) har 2
>> siddegrupper/3 sengepladser og toilet - lige hvad vi vil have med på tur.
>> Der findes et utal af indretninger indenfor de 5 eller 6
>> karrosseri-størrrelser, de bygges i - se evt
>> http://www.hymer.ag/de/717_grundrisse.html.
>>
>> Desuden har vi herhjemme Safari (billig polsk vogn - bygget i glasfiber),
>> Kip (hollandsk - ikke så mange i DK) og Trigano (Fransk - meget få
>> DK-fohandlere.
>> Trigano'en så jeg i udkanten af Varde i går - når vi kommer til Varde en
>> af dagene skal jeg lige ind og se den - man er vel nysgerrig
>>
>> Jesper Hedegaard
>> PT Henne Strand Camping
>> (Løse genstande og mindre hunde skal tøjres herovre lige nu....)
> Hej
>
> Jeg er lige kommet hjem med en Hymer brochure. Lige et par spørgsmål.
>
> Kan man overnatte i vognen uden at hæve taget?
>
> Er bredden på 2 m. stor nok til en seng på tværs?
>
> Er Hymer Feeling et lige så godt valg?
>
> Mvh. - Poul Erik
>
>
Hej Poul-Erik

Ja - så er vi hjemme igen. Siden mit svar fra en anden pc under signaturen
"News" - fik ikke set det og ændret det i tide. Resten af vor tur ku jeg
ikke komme igennem til TDC's nyhedsserver gennem en 3-forbindelse, så svaret
får du først nu.
Bredden på 2 meter giver mig (ca 1,85 lang) fin plads i længden på sengen og
ja - du kan klappe taget ned for at holde på varmen om natten.
Det kræver dog at du er lidt opmærksom på at udluftningen i vognen er åben
så i ikke blir kvalt i løbet af natten.

Hymer's Feeling er sikkert et lige så godt valg - jeg kender den bare kun
fra butikkerne. Men når jeg ser på årgangen af mange af de nye Feeling hos
forhandlerne ser det ud til at de har lidt svært ved at sælge den. 3 ugers
tur rundt i landet giver samme indtryk fra campingpladserne.
Der ku altså sikkert gøres et rigtigt godt køb ved at gå efter en overgemt
vogn - se f.eks. på campingferie.dk under campingvogne til salg. Der er det
ret let at se at mange af de fabriksnye vogne er fra sidste eller måske
endda forrige år. Altså må der være forhandlere der er sultne efter at få
dem solgt - så ud og forhandle med dem
Men Feeling er en helt anden konstruktion; medens Touring er bygget over et
stålskelet med ydervæg-isolering-indervæg er Feeling konstrueret som andre
campingvogne; alle 3 lag limet sammen til een enhed - vist endda i Hymer's
PUAL-konstruktion, der ikke kan suge fugt.
Feeling er efterkommeren til Future, der kun var produktion i ca 3 år. Front
og hæk var her støbt i glasfiber og det siges at det blev for dyrt
efterhånden som miljø-krav ved fabrikation af glasfiber-dele blev strammet.
Vi har selv haft en Future 480 og skiftede til en Touring 430 GT pga
vægten - vi ville samtidigt skifte til en mindre bil.
Mht køreegenskaber forventer jeg at Feeling ikke er ringere end Future - og
så kører den rigtigt godt !



--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



H C Jensen (23-07-2008)
Kommentar
Fra : H C Jensen


Dato : 23-07-08 06:51


">
> Vi har ovennævnt bil og vi vil gerne høre om den kan trække en
> campingvogn.
>
> Ifølge Peugeot kan vi få en attest på at den må trække max 1150 kg.
>
> Hvad er en realistisk max. vægt. Vi vil holde os inden for DK.
>
> Hvilke fabrikater skal vi gå efter.


I kan sagtens trække en lille campingvogn på 1150 kg over den vægt gør
det ulovligt at køre.

Mvh Hans



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177458
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408170
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste