Mondeo 2004 - Sprinkler virker ikke
Fra : Carsten Andersen

Dato : 01-08-08 14:53

Hej,

Det er sjældent at jeg bruger sprinkleranlægget på min bil, sidste fredag da
jeg så ville bruge det kommer der ingen væske. Viskerne kører, men jeg kan
ikke høre pumpen. Jeg holder ind på en rasteplads et øjeblik, hvor jeg
slukker motoren, og ved start virker det igen. Nu skulle jeg så bruge det
igår, og nu virker det så heller ikke at slukke bilen, stadig det samme -
viskerne kører, men pumpen gør ikke. Jeg ved ikke om der er en sensor for
lav væskestand, men derfor burde pumpen vel stadig køre? Har kigget i
beholderen som er fyldt op ved service for en måned siden, og der en god
slat tilbage. Udover sikring og pumpe, kan der så være noget jeg skal få
kigget efter?

mvh

Carsten Andersen
Mondeo 2,0 TDCi st.car

Fra : Lund

Dato : 01-08-08 15:00

Måske skulle du skifte pumpen .....

Fra : Carsten Andersen

Dato : 01-08-08 16:34

"Lund" <torNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Måske skulle du skifte pumpen .....

Jeg googlede lidt inden jeg skrev indlægget, og det eneste jeg fandt var
godt nok at det ikke er ualmindeligt at pumpen skal skiftes. Er det et svagt
punkt?
Bilen har da godt nok kørt 224000 km, og jeg har ikke dokumentaion for at
den er udskiftet tidligere.

mvh

Carsten

Fra : Lund

Dato : 01-08-08 18:50

Jeg ved ikke om det er et svagt punkt på Mondeo, men det hænder da at disse
pumper bliver defekte.

Det var bare et skud, du kan selvfølelig måle om der kommer støm dertil. Men
alligere dig alligevel med en ny pumpe, for du skal sikkert til at have hjul
og plastikinderskærm rykket fra. (jeg ved ikke hvor den er på mondeo)