Sikkerhedskontakt
Fra : Tommy Hansen

Dato : 28-07-08 21:21

Hej
Jeg har et klistermærke siddende i min Fiesta fra 95
hvor der står at der er en sikkerhedskontakt til
benzinpumpen og den kan udløses ubevist og i
betjeningsvejledningen kan jeg se hvordan slåes
til igen.
Så er spørgsmålet. Er der en der har dette vejledning,
som de vil af med, eller er der en der kan fortælle hvordan
jeg slår den til igen, hvis den finder på at slå fra ?

Vh
Tommy
Salg af US mærker
www.tommyhh.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 28-07-08 21:35

> Så er spørgsmålet. Er der en der har dette vejledning,
> som de vil af med, eller er der en der kan fortælle hvordan
> jeg slår den til igen, hvis den finder på at slå fra ?
På f.eks. Peugeot har jeg set sådan en i motorrummet. Den slår fra hvis man
køre galt. Den kan aktiveres igen med et lille tryk.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-07-08 23:14

Hej!

Tommy Hansen wrote:

> Så er spørgsmålet. Er der en der har dette vejledning,
> som de vil af med, eller er der en der kan fortælle hvordan
> jeg slår den til igen, hvis den finder på at slå fra ?

Det står jo nok i manualen, men ok ;)

På min Escort '96 sidder kontakten i fodbrønden ved plastikstykket ved siden af
koblingspedalen. Der er en dims man kan trykke ned hvis den aktiverer ved et
tilfælde eller ulykke.

Dog har den ikke slået fra i de 12 år / 293kkm bilen har trillet rundt på vejene
svjv.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Lars Arup

Dato : 28-07-08 23:31

Man kunne ellers godt tro at den netop havde den funktion,altså at slå fra
hvis bilen trillede rundt!

Iøvrigt fandt jeg engang ud af at min Astra'94 havde en "rystekontakt" på
printet til centallåsen som kunne åbne låsene ved f ex et sammenstød.

MVH Lars Arup

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-07-08 23:38

Hej!

Lars Arup wrote:

> Man kunne ellers godt tro at den netop havde den funktion,altså at slå fra
> hvis bilen trillede rundt!

Altså rundt på taget? Det tror jeg bestemt _også_ den kan. Men den kan også slå
fra ved mindre ting såsom ved at ramme ting når der bakkes.

> Iøvrigt fandt jeg engang ud af at min Astra'94 havde en "rystekontakt" på
> printet til centallåsen som kunne åbne låsene ved f ex et sammenstød.

Smart nok. Mener mange nye biler faktisk åbner låse, tænder kabinelys etc. i
forbindelse med en ulykke.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kent Friis

Dato : 29-07-08 01:11

Den Tue, 29 Jul 2008 00:30:38 +0200 skrev Lars Arup:
> [...]
>
> Iøvrigt fandt jeg engang ud af at min Astra'94 havde en "rystekontakt" på
> printet til centallåsen som kunne åbne låsene ved f ex et sammenstød.

Så når Johnny og Brian ser det dyre anlæg, kommer de lige med
Pajero'en med kængurugitter, og giver bilen et "lille" skub.

Ikke alt det bøvl med at dirke dørene op, og man skærer sig ikke
som hvis man bruger en brosten...

Mvh
Kent

.... for katten.