Gøre matte baglygteglas pæne
Fra : Peter

Dato : 25-07-08 20:49

Hej NG!

Er der en eller anden som har et godt tip om hvordan man kan gøre nogle
"udtørrede" matte baglygteglas pæne igen? Jeg har prøvet med forskellige
produkter, men lygterne tørre hurtigt ud og bliver matte igen. Hvad med det
her "nano"?

hilsen
Peter

Fra : Tom

Dato : 25-07-08 21:06

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "udtørrede" matte baglygteglas pæne igen? Jeg har prøvet med forskellige
> produkter, men lygterne tørre hurtigt ud og bliver matte igen. Hvad med

polering med "tandpasta" éller finere slibemiddel og en blød poleringsskive
i poleringsmaskinen.

--
Tom

Fra : Peter

Dato : 25-07-08 21:22

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> "Peter" <petit@mobil.dk> skrev i en meddelelse

> polering med "tandpasta" éller finere slibemiddel og en blød
> poleringsskive i poleringsmaskinen.
>
> --
> Tom

Hej!

For at få det "rette udseende" skal baglygteglassene have "tilført" noget
"fugtighed" for at få de rigtige farver frem igen. Vand holder ikke ret
længe

hilsen
Peter

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-07-08 21:29

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev i en meddelelse news:488a3600$0$56795

> For at få det "rette udseende" skal baglygteglassene have "tilført" noget
> "fugtighed" for at få de rigtige farver frem igen. Vand holder ikke ret
> længe

Linolie? ;).

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 27-07-08 03:21

> polering med "tandpasta" éller finere slibemiddel og en blød
> poleringsskive i poleringsmaskinen.

Ja, prøv med tandpasta, selv om det lyder underligt, så virker det faktisk.

Se evt. denne link, og de nederste billeder.
http://www.xbox-scene.com/articles/jewel-sanding.php

Jeg ved godt det ikke er baglygter på en bil der bliver poleret, men det er
trods alt plastic.

Og jeg har selv gjort ovenstående ved min egen xbox, om ikke andet så får
bagenden af din bil frisk ånde.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-07-08 07:53

> [...]
> "udtørrede" matte baglygteglas pæne igen? Jeg har prøvet med forskellige
> produkter, men lygterne tørre hurtigt ud og bliver matte igen. Hvad med

Jeg har hørt nogen lakerer dem med klar lak.

Mvh Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-07-08 10:50

Peter skriver:

> [...]
> produkter, men lygterne tørre hurtigt ud og bliver matte igen. Hvad med det

Du skal enten slibe det matte væk, eller gøre det nemme at skifte
lygterne.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-07-08 11:32

Hej!

Det er egentligt lidt underligt med baglygter. Nogle modeller/mærker får aldrig
matte baglygter, mens andre får i hobetal. Min Escort fra '96 har lige så blanke
baglygter som fra fabrikken, mens jeg har set talrige Xantia'er hvor lygterne er
helt hvide af plastic-"ælde". Det er vel solens UV stråler som gør plastikken mat?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 27-07-08 03:11

> [...]
> lige så blanke baglygter som fra fabrikken, mens jeg har set talrige
> Xantia'er hvor lygterne er helt hvide af plastic-"ælde". Det er vel solens

Ja og måske noget med hvad der har været tilladt at putte i plastiken,
som lygteglasset er lavet af.
Det kan jo have meget at sige.