Hjem fra ferie :-)
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-07-08 16:16

Nå så blev den årlige sommerferie overstået o igen gik den til det sydlige
Tyskland, nærmere betegnet en lille by ved navn Lindau, lige på grænsen til
bådeØstrig og Schweitz.
Ialt blev det til 3008 km, hvoraf de 2506 var med en CombiCamp spændt bag
efter.
Både turen derned og turen hjem gik totalt uden kø eller andre problemer,
bare lige i gennem Tyskland
Alt i alt tror jeg at vi sammenlagt har holdt ca. 10 minutter i kø på hele
turen og det var medens vi var dernede.
Men hvor meget saft har sådan en gammel Ford Scorpio 2,9 aut. slugt pr. km ?
Alle km er med påmonteret tagboks og som allerede nævnt var de 2506 km med
CombiCamp på også.
GPS'en siger at gennemsnitsfarten i bevægelse har været ca. 89 km/t fordelt
på hele turen.
Lad os få nogle bud på, hvad sådan en benzinsluger render på literen på
sådan en tur.

Jeg talte iøvrigt med en englænder, nede på campingpladsen, som var på vej
hjem til England i sin Range Rover V8.
Han (og hans kone) havde kørt jorden rundt 2 gange (ca. 250.000 km), de
startede i 1999 og var nu på den sidste del af turen, inden bilen skulle på
museum. Den havde i snit rendt ca. 7 km/l.
En anden sjov bil vi så, var en 1972 Ford Capri RS2600, som aldrig havde
kørt, men som var med en masse autografer fra kendte mennesker, blandt andet
Jackie Stewart, Graham Hill, Emerson Fittipaldi, Ronnie Peterson osv. Stort
set alle de kendte racerdrenge (og mange andre) fra dengang, har signeret
bilen, temmeligt unikt
Der ligger 4 billeder her, af blandt andet Range Roveren, Capri'en, en Smart
brandbil og en 104 år gammel Mercedes
http://ferie.perbeer.dk

Nå, men når alt kommer til alt, så er det nu meget rart at være hjemme i
tørvejr igen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-07-08 16:23

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in

> Ialt blev det til 3008 km, hvoraf de 2506 var med en CombiCamp spændt
> bag efter.
> Både turen derned og turen hjem gik totalt uden kø eller andre
> problemer,

Når man kører forrest i køen er den sjældent generende

> Lad os få nogle bud på, hvad sådan en benzinsluger render på literen
> på sådan en tur.

9,6

> Nå, men når alt kommer til alt, så er det nu meget rart at være hjemme
> i tørvejr igen

Jamen velkommen hjem! Håber du har planeret et par rekreative dage
under hjemlige himmelstrøg, inden hverdagens trummerum melder sig igen.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-07-08 16:27

Kent Oldhøj wrote:

> Når man kører forrest i køen er den sjældent generende

Ja ja, Ford viser vejen

> Jamen velkommen hjem!

Tak tak, det var "skønt" at komme hjem natten til i går, blot for at finde
ud af, at tømreren ikke var færdig med vores entre gulv, så det blev sådan
lidt balancegang ind over lægterne

> Håber du har planeret et par rekreative dage
> under hjemlige himmelstrøg, inden hverdagens trummerum melder sig
> igen.

Jeps, jeg har ferie i næste uge med, så det går nok.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-07-08 18:40

Kent Oldhøj wrote:

> 9,6

Hov glemte lige at svare på denne.
Nej det er ikke det korrekte svar

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : apollo14

Dato : 24-07-08 16:59

Per Beer Hansen skrev:
> [...]
> på hele turen.
> Lad os få nogle bud på, hvad sådan en benzinsluger render på literen på

Omkring 7,8 km. pr liter meget dyr benzin, som er ved at falde i pris.

> [...]
> startede i 1999 og var nu på den sidste del af turen, inden bilen skulle på
> museum. Den havde i snit rendt ca. 7 km/l.

Det er da ikke helt skidt, kan du overhovedet får fårten derned ;)

> [...]
> set alle de kendte racerdrenge (og mange andre) fra dengang, har signeret
Uha den må satme være mange kroner værd.

> Der ligger 4 billeder her, af blandt andet Range Roveren, Capri'en, en Smart
> brandbil og en 104 år gammel Mercedes
> http://ferie.perbeer.dk

Den lille smart Brandbil du snakker om, er en First Responder, altså den
person der som regel er først på stedet, og kan klarer det meste. Jeg
vil skyde på bilen, bl.a. er pakket med First Aid Kit, hjertestarter,
breathinghelpsystem og lidt brandslukningsudstyr. Dansikring er igang
med at få noget lign. op at stå herhjemme, men der skal man også kører
på alarmer fra indbrud, frysealarmer og lign.
Måske noget man skulle overveje at blive, da det nok kommer mere og mere
af det herhjemme.

> Nå, men når alt kommer til alt, så er det nu meget rart at være hjemme i
> tørvejr igen

Velkommen hjem til solen, og de letpåklædte tøser, så folk virkelig kan
kører galt

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-07-08 18:45

apollo14 wrote:

> Omkring 7,8 km. pr liter meget dyr benzin, som er ved at falde i pris.

Du har ikke høje tanker om sådan et stykke avanceret teknik
Det er i hvertfald ikke rigtigt.

> Det er da ikke helt skidt, kan du overhovedet får fårten derned ;)

Det har jeg ikke haft den endnu, men jeg har så heller ikke prøvet ihærdigt

> Uha den må satme være mange kroner værd.

Også min tanke.
På bagklappen var der iøvrigt autografer fra hele det tyske fodboldhold
årgang '72.

> Den lille smart Brandbil du snakker om, er en First Responder, altså
> den person der som regel er først på stedet, og kan klarer det meste.

Ja den havde jeg regnet ud, jeg synes bare den er så sød

> Velkommen hjem til solen, og de letpåklædte tøser, så folk virkelig
> kan kører galt

Jeg har nu fået min køretrang opfyldt lige for de næste par dage, så jeg
tror jeg ta'r cyklen lidt nu

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-08 19:16

On Thu, 24 Jul 2008 17:16:00 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

<...>
>Lad os få nogle bud på, hvad sådan en benzinsluger render på literen på
>sådan en tur.

Nu har du sikkert været på kursus på Stevns, som siger sådan noget
benzinslugende skrammel går ca. 11, så 10,7

> [...]
>set alle de kendte racerdrenge (og mange andre) fra dengang, har signeret

Wow, manner! Unik bil.

> [...]
>http://ferie.perbeer.dk
>
>Nå, men når alt kommer til alt, så er det nu meget rart at være hjemme i

Velkommen hjem til ingen trafik
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-07-08 10:03

Ivan Madsen wrote:

> Nu har du sikkert været på kursus på Stevns, som siger sådan noget
> benzinslugende skrammel går ca. 11, så 10,7

Nope.

> Velkommen hjem til ingen trafik

Takker

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Tonni Madsen

Dato : 24-07-08 21:18

Davs fine køretøjer...
Undskyld jeg er oftoppic, men hvordan har du lavet billed siden, det ser
rimelig cool ud, og det er genialt med offenligt/privat galleri... Kan man
oprette forskellige brugere, med adgang til forskellige billeder og såen?

Mvh Tonni Madsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-07-08 10:05

Tonni Madsen wrote:
> [...]
> ser rimelig cool ud, og det er genialt med offenligt/privat
> galleri... Kan man oprette forskellige brugere, med adgang til

Det er en gratis service, som min udbyder har (www.one.com tidligere b-one).
Og ja, man kan oprette forskellige brugere med forskellige
adgang/rettigheder.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Andersen [3650]

Dato : 24-07-08 21:53

> [...]
> ?
> Lad os få nogle bud på, hvad sådan en benzinsluger render på literen på
Den har kørt 10,584660142 for at være 100% præcis.
At påstå andet er en regnefejl fra din side

> [...]
> andet Jackie Stewart, Graham Hill, Emerson Fittipaldi, Ronnie Peterson
> osv. Stort set alle de kendte racerdrenge (og mange andre) fra dengang,
Åhh ja de tider med Capri, Cortina og Taunus. Det var sq sjåwt.

> Der ligger 4 billeder her, af blandt andet Range Roveren, Capri'en, en
> Smart brandbil og en 104 år gammel Mercedes
> http://ferie.perbeer.dk

Ja og man glor lidt når der hopper 12 grand voksne brandmænd ud af den lille
brandpotte, og de har ca. 12.000 liter vand i bagagerummet, sammen med andet
slukningsudstyr (Havde det været en ægte brandbil havde det været
Citroen)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-07-08 10:05

Andersen [3650] wrote:

> Den har kørt 10,584660142 for at være 100% præcis.
> At påstå andet er en regnefejl fra din side

Ikke helt rigtigt, men tæt på.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Andersen [3650]

Dato : 25-07-08 11:49

> Ikke helt rigtigt, men tæt på.

Hvad sagde jeg. Din regnemaskine er i udu

Fra : Morten

Dato : 24-07-08 22:41

Per Beer Hansen skrev:
> [...]
> på hele turen.
> Lad os få nogle bud på, hvad sådan en benzinsluger render på literen på

Hej Per Velkommen hjem, nu er det vores tur til at holde ferie, over de
lange stræk og med Combicamp.. vil jeg give et skud på omkring 13,4 km/L
godt nok har du haft tagboks på men hastigheden har været omkring de 90,
derfor det fine tal, jeg køre mondeo V6, 2,5 fra 99, og når jeg har den
1200 kg. tunge tabbert på krogen, så er vi omring de 10-11 km/l, der er
noget mere modstand og læs på og hastigheden er ca. 90 som dig selv, men
de 1200kg trækker godt ned i regnskabet, kører kun lille mor, junior og
jeg selv en tur til grænsen og retur (odense) så køre vi omkring 13-14
hvis vi holder de 90 og følger lastbilerne, køre vi 110 i snit, så
falder vi til 12-13 km/L, får den fuld gas og op på bremsen osv, så er
vi nede ved campingvognen igen 10-11km/L, skal jeg til og fra arbejde i
bil(cykler som regel, men det er ikke nemt at cykel med en bradepande
brunsviger og 12 rundstykker smør, og diverse pålæg samt en kasse
sodavand og øl) så køre den omkring 5-6km/L Hvorfor?? jo jeg har 4 km på
arbejde de 2 km er på motorvej og vi skal ramme 110 for at kunne flette
rigtig ind derfor...

Nå men mit bud er 13,4 km/L

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-07-08 10:06

Morten wrote:

> Nå men mit bud er 13,4 km/L

Meget optimistisk og derfor ikke rigtigt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : OZ3BTO

Dato : 25-07-08 00:28

> [...]
fordelt
> på hele turen.
> Lad os få nogle bud på, hvad sådan en benzinsluger render på literen på

10,5km/l

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-07-08 10:06

OZ3BTO wrote:

> 10,5km/l

Tæt på, men ikke helt rigtigt.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hr. Jensen

Dato : 25-07-08 07:06

On Thu, 24 Jul 2008 17:16:00 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Men hvor meget saft har sådan en gammel Ford Scorpio 2,9 aut. slugt pr. km ?

12,4 km/l.

>Jeg talte iøvrigt med en englænder, nede på campingpladsen, som var på vej
>hjem til England i sin Range Rover V8.

Hmmm....er det ikke snarere en Land Rover Discovery? (den der er billede
af)

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-07-08 10:09

Hr. Jensen wrote:

> 12,4 km/l.

Alt for højt.
Den gik "kun" 10,2 km/l på hele turen sammenlagt.
Normalt kører jeg omkring 9 km/l til dagligt ved ca. 75% bykørsel og resten
landevej.
(Jeg regner min motorvejskørsel med som bykørsel, da det foregår med ca.
25-30 km/t og stop'and'go hele tiden.)

> Hmmm....er det ikke snarere en Land Rover Discovery? (den der er
> billede af)

Jo det har du da ret i, det er en skrive/tanke fejl fra min side

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens

Dato : 26-07-08 06:29

> Den gik "kun" 10,2 km/l på hele turen sammenlagt.

Men hvordan er det målt?
(bilens computer eller vha. distance/liter IRL)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-07-08 09:00

Mogens wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en
> meddelelse news:48899818$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...

> Men hvordan er det målt?
> (bilens computer eller vha. distance/liter IRL)

Distance på GPS / liter.
Bilen har ikke kørecomputer.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens

Dato : 28-07-08 19:56

> Distance på GPS / liter.
> Bilen har ikke kørecomputer.

Jég er lige hjemkommet fra en tur på tværs af DK i min privatvogn. De første
små 100 km var på alm. landevej og den resterende del motorvej.
Gennemsnitsfart for _hele_ turen blev 120 km/t, og benzinøkonomien blev på
9,1 km/l - det er ikke dårligt, som jeg ser det...

Fra : Evo Light

Dato : 28-07-08 20:09

On Mon, 28 Jul 2008 18:55:54 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

> [...]
>Gennemsnitsfart for _hele_ turen blev 120 km/t, og benzinøkonomien blev på
>9,1 km/l - det er ikke dårligt, som jeg ser det...

Flycertifikat.dk? :P

Forudsat at du har kørt 100 km på landevej @ 80 km og 100 km på
motorvej på den tur så har din motorvejshastighed ligget på omkring
160 Km/t :P.

Kan nu godt selv lide at kører til når at forholdene er til det.
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-08 20:37

On Mon, 28 Jul 2008 21:09:00 +0200, Evo Light <flejac@gmail.com>
wrote:

> [...]
>160 Km/t :P.
>
>Kan nu godt selv lide at kører til når at forholdene er til det.

Jeg checkede computeren ved optankning her i aften. 75 km/t var det
blevet til over 1000 km - det er faktisk ren luksus når man tænker på
90% af strækningen er kørt i myldretiden (normalt er 60 rigtig
godt )

Fra : Mogens

Dato : 28-07-08 21:01

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> blevet til over 1000 km - det er faktisk ren luksus når man tænker på
> 90% af strækningen er kørt i myldretiden (normalt er 60 rigtig

Ja, hvis trafikken ÉR til det (!), kører jeg normalt lige under den
"farlige" grænse på 160km/t - det er ganske ukompliceret . Bilens
speedometer er kalibreret således, at jeg kender den ægte hastighed...

Fra : Evo Light

Dato : 28-07-08 21:15

On Mon, 28 Jul 2008 20:00:48 GMT, "Mogens"
> [...]

>"farlige" grænse på 160km/t - det er ganske ukompliceret . Bilens
>speedometer er kalibreret således, at jeg kender den ægte hastighed...

Min nuværende bil er af sådan en beskafning at
speedometerfejlvisningen ikke er liniær men bliver større og større jo
hurtigere jeg kører. Min gamle Nissan lå lige omkring de 160 Km/t når
at nålen stod på 180. Ved dog ikke om der findes en måde at få sådan
et speedometer til at vise rigtigt på når at fejlvisningen bliver

Fra : Mogens

Dato : 28-07-08 21:22

"Evo Light" <flejac@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> speedometerfejlvisningen ikke er liniær men bliver større og større jo
> hurtigere jeg kører. Min gamle Nissan lå lige omkring de 160 Km/t når

Jeg har blot checket med en GPS...

Fra : Evo Light

Dato : 28-07-08 21:38

On Mon, 28 Jul 2008 20:21:48 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>"Evo Light" <flejac@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Jeg har blot checket med en GPS...

Nåh ok. Jeg troede at du havde fået det kalibreret sådan at 180 på
speedometer var 180 ægte. Og ikke bare at du sad og "rettede" i
hovedet ligesom jeg gør :P

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-08 21:38

On Mon, 28 Jul 2008 22:14:38 +0200, Evo Light <flejac@gmail.com>
wrote:

> [...]
>et speedometer til at vise rigtigt på når at fejlvisningen bliver
>større og større jo hurtigere jeg kører.

Hvis jeg havde lyst til og behov for at ligge på "faregrænsen" blev
Garmin nok monteret i sin sandsæk for at vejlede mig ) Jeg har ikke
ondt af der køres stærkt forudsat forholdene er til det, men
formodentlig for ondt i min brændstoføkonomi til at praktisere det
)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-07-08 21:10

Mogens wrote:

> [...]
> første små 100 km var på alm. landevej og den resterende del motorvej.
> Gennemsnitsfart for _hele_ turen blev 120 km/t, og benzinøkonomien

Hvad står den til i bøgerne sådan en ?

- det er ikke dårligt, som jeg ser det...

Prøv du at smide en tagboks på og en CombiCamp bagefter, så skal du bare se
løjer

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens

Dato : 28-07-08 21:21

> Hvad står den til i bøgerne sådan en ?

Lidt forskelligt men en tiptronic står til 7,2 km/l ø
Jeg kender flere ejere af sån een - ø 8,5 km/l over tid

> - det er ikke dårligt, som jeg ser det...

Nope - måske skyldes det brug af V-Power

> Prøv du at smide en tagboks på og en CombiCamp bagefter, så skal du bare
> se løjer

Ja, dét ville være synd...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-07-08 18:06

Mogens wrote:

> [...]
> Gennemsnitsfart for _hele_ turen blev 120 km/t, og benzinøkonomien
> blev på 9,1 km/l - det er ikke dårligt, som jeg ser det...

Jeg har så også lige været en tur på tværs af landet (små 600 km ialt) og
det blev til 11,8 km/l.
4 personer i bilen og et smut over grænsen og proviantere (så der var fuldt
læs på hjemturen ) og farten var ca. 5-10 km/t over gældende grænser
uden for byerne. ca. 75% motorvej, 20% landevej og 5% bykørsel.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-07-08 18:07

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> fuldt læs på hjemturen ) og farten var ca. 5-10 km/t over
> gældende grænser uden for byerne. ca. 75% motorvej, 20% landevej og

Hov glemte lige en ting, gennemsnitsfart i bevægelse (fra GPS) var 104 km/t.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens

Dato : 30-07-08 19:16

> Hov glemte lige en ting, gennemsnitsfart i bevægelse (fra GPS) var 104
> km/t.

Jeg har kørt 650 km idag i min "nye" '07 Peugeot 307 HDI st car (kørt 30.000
km) - VAG har jo netop forlænget leverancen af min egentlige nye firmabil
frem til uge 43 (har så ventet et halvt år). Turen var motorvej hele vejen -
19,2 km/l med en ø på 102 km/t.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-07-08 21:26

Mogens wrote:

> [...]
> nye firmabil frem til uge 43 (har så ventet et halvt år). Turen var
> motorvej hele vejen - 19,2 km/l med en ø på 102 km/t.

Det er jo også "snyd", da det er en disella
Jeg ved ikke hvad sådan en HDI'er normalt står til pr. liter, men umidelbart
lyder det da helt OK.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens

Dato : 31-07-08 04:35

> Det er jo også "snyd", da det er en disella
> Jeg ved ikke hvad sådan en HDI'er normalt står til pr. liter, men
> umidelbart lyder det da helt OK.

Jow jow - det var blot for sammenligningens skyld.
Den står opført til mellem ø 20 og 20,4 km/l...

Fra : Evo Light

Dato : 31-07-08 17:14

On Thu, 31 Jul 2008 03:35:02 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse

>Jow jow - det var blot for sammenligningens skyld.
>Den står opført til mellem ø 20 og 20,4 km/l...

Er det så nu jeg skal sige at min gamle bil kunne komme ned på "hele"
6 Km/literen på en tur fra Esbjerg til Vejle med fuld skrue hele vejen
kl lort om natten.

Fra : Mogens

Dato : 31-07-08 22:52

> Er det så nu jeg skal sige at min gamle bil kunne komme ned på "hele"
> 6 Km/literen på en tur fra Esbjerg til Vejle med fuld skrue hele vejen
> kl lort om natten.

Jeg har å' een, der ka' komm' der ned he he

Fra : Brian

Dato : 30-07-08 19:20

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> fuldt læs på hjemturen ) og farten var ca. 5-10 km/t over
> gældende grænser uden for byerne. ca. 75% motorvej, 20% landevej og

Det er nu ganske flot, og en del mindre forbrug end den Mondeo MK1 V6 jeg
havde, også med aut.gear. Jeg havde den éen gang oppe at snuse til 9,7km/l,
ellers var det ~9km/l.

Hvor højt gearet er sådan en Scorpio ?

/Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-07-08 21:24

Brian wrote:

> Det er nu ganske flot, og en del mindre forbrug end den Mondeo MK1 V6
> jeg havde, også med aut.gear. Jeg havde den éen gang oppe at snuse
> til 9,7km/l, ellers var det ~9km/l.

Til hverdag ligger jeg også nede omkring de 9 km/l, men det er også næsten
kun bykørsel.

> Hvor højt gearet er sådan en Scorpio ?

Aner det ikke, ska' se om jeg ka' husk' at slå det op i morgen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport