Overgemte biler
Fra : Denis Nissen

Dato : 20-07-08 09:05

Hej

En ny bil, som importøren har haft stående fra sidste kaldes en "overgemt"
Altså en 2007 model, købt og indregistreret i 2008 med fuld garanti.

Sådan en kan findes med stor prisnedslag, men er der noget man skal tænke
over?

--
venlig hilsen
Denis Nissen

Fra : Henning

Dato : 20-07-08 09:14

On Sun, 20 Jul 2008 10:05:06 +0200, "Denis Nissen"
<denisen@mail.telel.dk> wrote:

> [...]
>Altså en 2007 model, købt og indregistreret i 2008 med fuld garanti.
>
>Sådan en kan findes med stor prisnedslag, men er der noget man skal tænke
Næ, ikke andet end det måske er gårsdagens teknologi, fordi der er
kommet en nyere version?

Fra : Henrik

Dato : 20-07-08 10:36

"Henning" skrev i en meddelelse
> Næ, ikke andet end det måske er gårsdagens teknologi, fordi der er
> kommet en nyere version?

Det er vel kun noget han skal være på vagt med hvis det er en Ford T-model
han har fået kig på ...

Fra : Mogens

Dato : 20-07-08 11:24

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i en meddelelse

> Det er vel kun noget han skal være på vagt med hvis det er en Ford T-model
> han har fået kig på ...

Lindholm Biler har jo gjort en del i den slags.
Problemet kunne være andre specifikationer end dem, bilerne oprindeligt blev
markedsført med ifm. salget her i landet. F.eks. manglende effekt eller
udstyr - i nogle tilfælde manglende varmeanlæg, fordi bilerne var produceret
til Italien.

Hvilekn bil er der tale om?

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-07-08 11:34

> [...]
> blev markedsført med ifm. salget her i landet. F.eks. manglende effekt
> eller udstyr - i nogle tilfælde manglende varmeanlæg, fordi bilerne var

Jeg læser det som en bil der er importeret af den autoriserede importør og
altså en normal DK model som bare ikke er blevet solgt i 2007 og man nu kan
få den i 2008 med rabat.

Mvh Niels

Fra : Denis Nissen

Dato : 20-07-08 17:49

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> altså en normal DK model som bare ikke er blevet solgt i 2007 og man nu

Ja, det er rigtig. det er en Vw

--
venlig hilsen
Denis Nissen

Fra : Henrik

Dato : 20-07-08 10:40

"Denis Nissen" skrev i en meddelelse

> [...]
> Altså en 2007 model, købt og indregistreret i 2008 med fuld garanti.
>
> Sådan en kan findes med stor prisnedslag, men er der noget man skal tænke

Måske ville jeg trille en tur i den og notere mig de ting jeg ville finde
unormale - typisk så skal der vel nye dæk på og så ellers vurdere bilen for
rust

Fra : alexbo

Dato : 20-07-08 12:12

"Denis Nissen" skrev

> Sådan en kan findes med stor prisnedslag, men er der noget man skal tænke
> over?

Først og fremmest hvilke forskelle der er mellem en 07 og en 08, er der et
helt modelskifte kan det koste når den skal sælges, er det bare nogle
detaljer betyder det ikke så meget, afhængig af hvor længe du beholder den.
"Hold" modellerne op mod hinanden, navnlig ESP og aircon det kan betyde
meget ved salg.

Et plus ved sådan en model er at den er stadig betragtes som ny, bliver den
totalskadet eller stjålet i det første år, får du en ny af forsikringen, en
rigtig ny.
De kan næppe i 2009 finde en overgemt 08 i den rigtige farve.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-07-08 15:14

> "Denis Nissen" skrev

> De kan næppe i 2009 finde en overgemt 08 i den rigtige farve.

Moden skifter hurtigt. F.eks. sælger man ikke tilnærmelsesvis så mange
4-hjulstrækkere i år som man gjorde sidste år..

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Fra : Lars Ehlers

Dato : 21-07-08 04:04

<denisen@mail.telel.dk> wrote:

> [...]
>Altså en 2007 model, købt og indregistreret i 2008 med fuld garanti.
>
>Sådan en kan findes med stor prisnedslag, men er der noget man skal tænke

Hvis det er nøjagtigt den samme bil, dvs at der ikke er ændret noget
fra 2007 til 2008, så kan jeg ikke se, at der er noget at bekymre sig
over.

Jeg købte selv en 2006 bil i 2007 med en klækkelig rabat fra
forhandleren. Og da han også smed rentefri financiering med i handlen,
så slog jeg til.

--
Lars Ehlers
2006 Dodge Magnum R/T - 5,7 HEMI V8 - 340 HK

Fra : Knut

Dato : 21-07-08 05:20

"Lars Ehlers" <lars@NOSPAMehlers.us> wrote in message
> Jeg købte selv en 2006 bil i 2007 med en klækkelig rabat fra
> forhandleren. Og da han også smed rentefri financiering med i handlen,
> så slog jeg til.

Rentefri??
Hvem begiver sig ud i sådan noget?

Knut

Fra : Fly Christensen

Dato : 21-07-08 14:53

On Mon, 21 Jul 2008 06:20:04 +0200, "Knut" <engodmailadresse@mail.dk>
wrote:

>"Lars Ehlers" <lars@NOSPAMehlers.us> wrote in message
>>

>Rentefri??
>Hvem begiver sig ud i sådan noget?

Amerikanerne har jo lidt rentekrise p.t., så mon ikke det var en måde at
omgå den på...

Fly

Fra : Lars Ehlers

Dato : 22-07-08 05:36

On Mon, 21 Jul 2008 15:52:55 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Amerikanerne har jo lidt rentekrise p.t., så mon ikke det var en måde at
>omgå den på...

Det er vist en lettere underdrivelse.... Min financiering er gennem
Chysler Financing, og man kan vel kun gætte sig til, hvordan deres
økonomi er for tiden...
--
Lars Ehlers

Fra : Anders Majland

Dato : 23-07-08 10:14

> [...]
>
> Jeg købte selv en 2006 bil i 2007 med en klækkelig rabat fra
> forhandleren. Og da han også smed rentefri financiering med i handlen,

Ja undersøg forskelle - og gå i detaljer ... Kender en der følte sig lidt
snydt engang da den leverede ikke havde fjernbetjent centrallås trods det at
det både var i demo bilen hos forhandleren og på den udleverede
smørrebrødsseddel ... (Blev så eftermonteret men så var det ikke i nøglen
men en extra "dongle" - så helt tilfreds belv kunden ikke)

Vores 2007 C5 var også nået til landet i 2006. Men det er modelår 2007 men
der var alligevel et par småting som var forskellige på den og så en bestilt
fra fabrikken i marts 2007. Bla om radioen kunne afspille mp3 og vist at
par "detaljer" mere som jeg har glemt.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 23-07-08 11:23

Anders Majland skrev:

> Ja undersøg forskelle - og gå i detaljer ...

[klip]

> [...]
> bestilt fra fabrikken i marts 2007. Bla om radioen kunne afspille mp3
> og vist at par "detaljer" mere som jeg har glemt.

Hvis man _forventer_ at den "overgemte" bil skal have nøjagtigt samme
features som den ikke overgemte, er der vel ikke noget der tilsiger et
prisnedslag, og slet ikke et "betragteligt" prisnedslag?

Sparer man fx. 20k, kan man vel leve uden MP3, eller finde råd til at
købe skal vi sige 15 Harald Skrald radioer at sætte i....

Jeg ville ikke betænke mig, men jeg er så også ligeglad med alle de der
fine detaljer, jo mindre elektronisk skrammel der er i bilen jo mindre
er der der kan gå i stykker - jeg er klart til "dogme" biler

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Jan Vennike

Dato : 23-07-08 15:28

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville ikke betænke mig, men jeg er så også ligeglad med alle de der
> fine detaljer, jo mindre elektronisk skrammel der er i bilen jo mindre er
> der der kan gå i stykker - jeg er klart til "dogme" biler

jaaaaaaaa

Endelig en broder i ånden - jo mindre der kan gå i stykker, jo bedre.
Holdingen blandt folk flest (og FDM) er jo at hvis ikke en bil har alle
mulige og umulige elektroniske hjælpemidler - ja, så er det en "dårlig" bil.
Så en bil der næsten dumpede på en FDM test at den ikke havde elspejle ?? -
tosset.

Min VW Lupo (ej 3L) årg 2002 har derfor hverken elruder, centrallås,
elspejle, aircondition/klima eller andre finurligheder - og derfor kører den
snart på 7 år/190kkm med stort set kun service eftersyn og ingen
reperationer - for der er jo ikke noget der kan gå i stykker

--
Jan

(Remove the cat in my mail to reach me)

Fra : Lars Ehlers

Dato : 23-07-08 15:35

On Wed, 23 Jul 2008 12:23:20 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

<klip>

>Jeg ville ikke betænke mig, men jeg er så også ligeglad med alle de der
>fine detaljer, jo mindre elektronisk skrammel der er i bilen jo mindre
>er der der kan gå i stykker - jeg er klart til "dogme" biler

Det er jeg helt enig i. Min bil har de basale ting (elruder,
CD-afspiller, A/C, centrallås, osv.), så det er begrænset, hvad der
kan gå i stykker. Min kones bil er ekstremt elektronisk, så der er
altid lamper der blinker, check af det ene og det andet. Der er altid
et eller andet smågalt med den, så den bliver nok skiftet ud snart.
--
Lars Ehlers

Fra : Evo Light

Dato : 23-07-08 20:42

On Wed, 23 Jul 2008 07:34:43 -0700, Lars Ehlers <lars@NOSPAMehlers.us>
wrote:

> [...]
>altid lamper der blinker, check af det ene og det andet. Der er altid
>et eller andet smågalt med den, så den bliver nok skiftet ud snart.

Tja er som man tar det. Det er ikke det der "udstyr" i mit "lig" der
fejler noget, bortset fra mine elruder, men snarere alt andet :S. Har
sq snart skiftet størstedelen af de ting der hører til selve motoren
bortset fra motoren selv. Så ja tak til en gammel amerikaner med
karburator og mekanisk speeder og kobling, for det kan man sq da selv
lave.
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"

Fra : Anders Majland

Dato : 28-07-08 15:46

> [...]
> skal vi sige 15 Harald Skrald radioer at sætte i....
>
> Jeg ville ikke betænke mig, men jeg er så også ligeglad med alle de der

Min pointe er at man er nødt til at sætte sig ind i hvad der måtte være af
forskelle og selv vurdere om det har betydning . Mhs vores C5 var det kun
ubetydelige ting, og besparelsen "ganske pæn" (for nu at sige det på jysk

Afgiftsomlægningen gjorde så at den måneden efter faldt temmeligt meget i
listepris - æd nok det meste af den ekstra rabat på en lagerbil. Men til
gengæld fik vi også bilen på en uge hvor en fabriksbestilling jo nok havde
taget en måned eller mere.