Vinterdæk
Fra : Lars

Dato : 18-07-08 16:40

Hejsan,

Jeg er jo så småt gået på udkig efter et sæt fælge til BMW'en som jeg
kan bruge til vinterdæk når den tid kommer. Lidt tidligt måske, men
jeg ville gerne finde et par pæne originale BMW fælge og gider helst
ikke betale nyprisen for dem - så tænkte hellere gå lidt tidligt i
gang.

Den anbefalede størrelse er 225/45R17 M+S dæk - men nu er det sådan at
jeg er blevet tilbudt et sæt fælge med vinterdæk der kun har kørt
10.000 km. De er dog fra en X3 og 235/55R17 - og spørgsmålet er om det
vil være totalt pløk åndssvagt (!) at sætte dem på min 3'er og køre
med dem forstås.

Jeg har fået tilbudt fælgene (og de passer i sig selv på bilen) til en
ganske fair pris så i princippet kunne jeg bare købe dem og smide
dækkene ud, men det er bare lidt åndsvagt at bare kassere dem - der er
mange km tilbage i de dæk.

Sommerstørrelsen er 225/40R18 for og 255/35R18 bag.

Nogen gode bud på det?

hilsen Lars
2006 - BMW 330iAut Sedan

Fra : Lars

Dato : 19-07-08 09:01

On Fri, 18 Jul 2008 15:39:55 GMT, Lars <nomail@nothing.here.se> wrote:

Jeg undersøgte lige lidt

> [...]
>10.000 km. De er dog fra en X3 og 235/55R17 - og spørgsmålet er om det
>vil være totalt pløk åndssvagt (!) at sætte dem på min 3'er og køre

http://www.eurowheels.dk/Beregninger.asp

Den siger en ændring i omkredsen på 8,83% så det er vist dumt og
ihvertifælde ulovligt at satse på at det skulle fungere ordentligt.

Øv-bøv...

** Lars