Ny minibil - hvilken?
Fra : Niels Munk

Dato : 17-07-08 16:23

Hej!

Kæresten vil ha' sin gamle Golf2 1.6d skiftet ud med en nyere minibil.
Prisloft omkring 100.000,-

Hovedkriteriet er brændstoføkonomi. Derudover skal der være plads til en
hund (Golden Retriever).
Den kommer til at køre ca. 15.000km årligt.

Idét jeg sværger til kvalitet, har jeg foreslået en brugt Skoda Fabia SDI,
Lupo 3L, Eller Polo. Jeg kan dog se at der er en del koreanere & japanere,
som faktisk sælges fabriksnye, til under 100.000,- (Cheverolet og hvad de
ellers hedder).
Hun har selv foreslået en Suzuki Swift, men blev lidt afskrækket af at de
"kun" kørte max 16km/l.

Kan det gå, over en f.eks. 5-årig periode, at investere i én af de små
rustmagneter fra østen?

Kommentarer, erfaringer, bilforslag, osv. er meget velkomne :)

/Niels Munk

Fra : Morten

Dato : 17-07-08 21:21

Rust Magneter??? alle biler ruster i dette land hvis man ikke giver dem
ekstra beskyttelse, jeg ville ikke gå i vejen for hverken Suzuki,
"Chevrolet"(Daewoo), Kia eller Hyundai, dog vil jeg da have lov til at
anbefale en benzin bil, da 15000 årligt ikke lyder som en Diesel...
Gode bud på en bil til dig vil være en Toyota Yaris Verso 1,3 5dørs,
Suzuki Ignis 1,3 5Dørs, Kia Cerato 1,6 5dørs, Mazda 323F 1,6 Exclusive
5dørs,Opel Corsa 1,2 16V Enjoy 5dørs, alle ligger under de 100000,- er
det kun dig, lillemor og vovsen, så kan i nøjes med en 3 dørs, men vil
selv foretrække en 5dørs i forhold til gensalgsværdien....

Hilsen Morten

Fra : Niels Munk

Dato : 17-07-08 21:41

"Morten" <salg-FjernDette-@dyre-FjernDette-bjerg.dk> wrote in message

> Rust Magneter???

Ja, jeg tror ikke at det er nogen hemmelighed at bl.a. koreanske biler
ruster hurtigere end flere tyske mærker. Selvfølgelig er der undtalgelser i
begge retninger.

> alle biler ruster i dette land hvis man ikke giver dem ekstra beskyttelse

Ja, men der er forskel på hvor tidligt det sker.

> Gode bud på en bil til dig vil være en Toyota Yaris Verso 1,3 5dørs,
> Suzuki Ignis 1,3 5Dørs, Kia Cerato 1,6 5dørs, Mazda 323F 1,6 Exclusive
> 5dørs,Opel Corsa 1,2 16V Enjoy 5dørs, alle ligger under de 100000,-

OK. Dem vil jeg lige kigge nærmere på.
Det skal lige pointeres at brugte biler ikke er udelukket - skal dog ikke
være ældre end 2004.

> det kun dig, lillemor og vovsen, så kan i nøjes med en 3 dørs, men vil
> selv foretrække en 5dørs i forhold til gensalgsværdien....

Det er faktisk kun "lillemor" og vovsen - Jeg har min egen 6-benede, hvor
vovsen ikke er velkommen ;)
Det bliver dog under alle omstændigheder en 5-dørs, hvor den fåes.

/Niels Munk

Fra : Ivar

Dato : 17-07-08 21:48

Niels Munk skrev:

> Kan det gå, over en f.eks. 5-årig periode, at investere i én af de små
> rustmagneter fra østen?

Rustmagneter?

Hvis man bruger 100.000 kr på en ny benzinbil, frem for en brugt
benzinbil til 100.000 kr. Vil man over 5 år være billigere kørende
i en ny end i en brugt. Der er to årsager. Dels fordi den nye
vil have mindre motor end den brugte til samme pris. Dels fordi
der vil være færre omkostninger til reparationer på en ny.

Hvis du ser på fejlstatistikker for forskellige bilmodeller, vi
du se, at selv nogle af de ringeste, har de første år færre
fejl end de bedste efter 5 år.
Desuden er der jo noget der hedder garanti.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Svenskeren

Dato : 18-07-08 07:04

"Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rustmagneter fra østen?
>
> Kommentarer, erfaringer, bilforslag, osv. er meget velkomne :)

Hvornår er lupo blevet kvalitet ? Det er en af de mest fejlbehæftede biler
der findes.

Men køb roligt en bil fra østen.

Selv har jeg en lille suzuki, 10 år gammel, nul rust, er lige synet uden
fejl. Den bliver pava behandlet 3 gange på de 10 år.

Jeg tror du er lidt oppe i alderen, med dine udtalelser om kvalitet fra
østen. Ser man på de nye test rapporter (fdm, das auto) osv så ligger de
fleste europæiske biler dårligere i kvalitet en dem fra østen.
Det du taler om var i gamle dage, der var der en kvalitetsforskel. Idag er
det de samme robotter der laver bilerne, delene kommer fra de samme
underleverandører osv.

Mvh Svenskeren der snart skal have en STOR bil

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-07-08 15:50

Svenskeren skriver:

> Hvornår er lupo blevet kvalitet ? Det er en af de mest fejlbehæftede biler
> der findes.

I følge dig eller ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-08 12:23

Niels Munk wrote:
> [...]
> rustmagneter fra østen?
>
> Kommentarer, erfaringer, bilforslag, osv. er meget velkomne :)

Jeg vil helt klart foreslå dig at prøve en Opel Corsa... evt. en demomoddel
som presser sig ned under de 100.000 kr. Det er en helt fin bil i enhelt
anden kvalitet en koreanerne. Synes jeg.

Fra : Tom

Dato : 19-07-08 19:39

> [...]
> rustmagneter fra østen?
>
> Kommentarer, erfaringer, bilforslag, osv. er meget velkomne :)

Jeg ville oprigtig overveje en Yaris og så gå lidt på kompromis med enten
prisen eller alderen. Toyota ligger milevidt højere oppe end det du ellers
nævner, hvilket stort set enhver test i årevis har dokumenteret.
Vær overbevist om at totalregnskabet vil vise at Yaris i sidste ende
alligevel var det bedste og billigste køb.

--
Tom

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 19-07-08 23:38

Jeg ville sende Damen hen til Citroën, for at se og prøve en C1.

Den koster lige omkring de 108000 for en 5 døres, og er listet til 21,7
km/l, med en 1.0 motor, og ejerafgiften ligger på 520 kr, pr. år.

Hvis jeg i dag skulle skifte min 23 år gamle Toyota Starlet ud, ville jeg
nok vælge en sådan, men jeg regner med at kunne trække et par år eller 4 ud
af den endnu.

Jeg kender en ung dame på 28, som siger hun køre ca. 25 km/l i snit, hun
skiftede fra en Golf 2, og er rigtig glad for skiftet.