Erfaring med ETU forsikring
Fra : jimmi1311

Dato : 13-07-08 14:33

Hej Allesammen

VI har lige købt ny bil og skal nu til at finde den bedste
forsikring.

ETU er den absolut billigiste, men er der nogen problemer med dem
eller er de lige så gode som alle andre??

Erfaringer søges

MVH
Jimmi

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-07-08 18:05

"jimmi1311" <wolff13@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg har ingen rigtig erfaring med dem, da jeg fravalgte dem allerede inden
jeg fik tegnet hos dem.
Ringede til deres lokale kontaktperson i mit område, snakkede med ham om min
motorcykel, og jeg fik en pris på ca. 7900kroner. Ingen andre spørgsmål end
hvor mange kubik og hk den havde. De fleste sætter sig på bagben over 900ccm
og 143hk, samt sports-touring/race klassen, men det var ligemeget.
Jeg skulle bare lige sende dem en email med informationer om mig (alder,
arbejde, adresse, kørekortets alder/erfaring) og informationer omkring
cyklen, årgang, hk,ccm,vægt,nypris, stelnummer osv..

Da jeg så har sendt den går der lidt tid, så bliver jeg ringet op, og får
fortalt at fordi den som ny kostede over 150.000 kroner så skal jeg altså
have GPS tracking på min maskine. Det skulle jeg ikke selv betale, de
4000kroner enheden kostede ville ETU betale for mig. Perfekt. Jeg sad og
kiggede på tripple track mens vi snakkede, og kunne se at den kunne køre
flere år uden at blive opladet. Dejligt, så slap jeg for at installere den i
elnettet på mc'en.. Men nej, det skulle den. Hmm.. Ja så måtte jeg få min
mekaniker-ven til det sagde jeg, men nej, den gik heller ikke. Ind og betale
hos en autoriseret forhandler.. Og nårja, jeg skulle selv betale oprettelse
+ abbonement på tracker tingen, så i alt ville det blive omkring 4000 kroner
første år, og så under 2000 året efter..

Jeg ønsker ikke at have nogle andre end dem jeg kender og har tiltro til,
til at rode i elnettet på min motorcykel. Har læst om så mange der har haft
problemer fordi der har været monteret alarm, og så har de stået på ferien
med en maskine som de skulle afmontere alarm på, fordi den ikke ville mere..
Ud over det følte jeg mig lidt bondefanget / uinformeret. Havde intet fået
af vide om det, havde heller ikke kunne læse mig til det.. Det var først
lige i sidste øjeblik jeg fik det fortalt...

Så jeg fravalgte dem igen.

En kammerat har ventet månedsvis på forsikringspapirer fra dem.. men det er
vist generelt sådan for hele branchen ?

...s åå ikke decideret nogen dårlige erfaring med dem, bare en lidt dårlig
oplevelse :-/

Mvh Anders