Fra Google til index.html uanset underlink~
Fra : Flemming Bendixen

Dato : 01-08-08 15:38

Jeg plejer altid at løse mange problemer ved at prøve mig frem,
men lige nu er jeg fuldkommen på bar bund.
Når jeg går på google og søger et "meta" ord.
Det er jo herligt nok.
MEN... jeg bruger Iframe, og den er forsvundet. Det vil sige der
kommer en stor side, som ser helt tåbelig ud, uden min iframe.

Kan man på en eller anden måde gøre sådan så det forbliver i
Iframe
eller at man dirigerer klikket hen til forsiden, altså
index.html.

Hvis I vil se eksempel må I lige sige til. Håber nogen kan hjælpe
mig.

Tak.
flexen.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Flemming Bendixen

Dato : 01-08-08 15:54

okay.... der røg lid tekst kunne jeg se.

Kort fortalt...

Jeg har brug for at vide hvordan min iframe vises når jeg skriver en
undertitel...

ex. http://www.flexen.dk Det er forsiden med iframe
jeg skriver: http://www.flexen.dk/forkids.html. Her forsvinder min
iframe...

Hvad skal jeg gøre?

vh

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 01-08-08 16:41

"Flemming Bendixen" <mail@flexen.dk> skrev i

> ex. http://www.flexen.dk Det er forsiden med iframe
> jeg skriver: http://www.flexen.dk/forkids.html. Her forsvinder min
> iframe...
>
> Hvad skal jeg gøre?

Det er en af grundene til at de fleste er gået bort fra frames (herunder
iframes).

Det sidste stykke tid jeg brugte det, lagde jeg en lille tekst nederst på
nogle af de sider der lå i framen med en besked a la:
"Denne side ligger i en iframe. Klik her for at se siden i sin rette
sammenhæng".

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 01-08-08 16:43

Flemming Bendixen skrev:
> okay.... der røg lid tekst kunne jeg se.
>
> Kort fortalt...
>
> Jeg har brug for at vide hvordan min iframe vises når jeg skriver en
> [...]

Og forklaringen finder du i menuen på
flexen.dk, hvor du har en target-attribut,
der foranlediger at den nye side havner
inden i din iframe.

Og det symptom du beskriver er netop
en af årsagerne til, at man ikke skal
bruge nogen form for frames. Du kan
jo ikke lave et link til en side, hvis
bestemmelse er at den skal havne i et
frameset (eller en iframe), og samtidig
forvente at forældreelementerne også
indlæses.

Frames er af denne årsag og adskillige
andre, se http://html-faq.dk/2009.asp,
højest umoderne. Men det er resten af
din HTML-kode også. Prøv lige at validere
en af dine websider i W3C's validator
(http:validator.w3.org).

Hallo, vi lever i det 21. århundrede.
Spring på toget! Dit website kan sagtens
laves uden brug af hverken frames eller
iframes.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Flemming Bendixen

Dato : 01-08-08 16:56

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> (http:validator.w3.org).
>
> Hallo, vi lever i det 21. århundrede.
> Spring på toget! Dit website kan sagtens

Tak for de "søde" ord... :o|
Har du et eksempel på hvordan man så laver opstillingen uden iframes??

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-08-08 17:14

Flemming Bendixen wrote:

> Tak for de "søde" ord... :o|

Det er realiteterne. Frames er bare noget møg, fordi indgående links giver
sider uden navigation, hvilket du selv har opdaget.

> Har du et eksempel på hvordan man så laver opstillingen uden iframes??

Genanvendelse af samme topbar og footer på alle sider:

http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=inclssi

Erik Ginnerskov

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 01-08-08 17:19

Flemming Bendixen skrev:

> Tak for de "søde" ord... :o|
> Har du et eksempel på hvordan man så laver opstillingen uden iframes??

Absolut - det nemmeste eksempel i min
artikel om layout:
http://webdesign101.dk/layout/
nemlig
http://webdesign101.dk/layout/eksempel1.php

Du skal ikke lade dig snyde af, at mit
eksempel ikke er så grafisk flot som
dit - det er principperne, der er vigtige.

Jeg vil også nævne, at du med med moderne
standard HTML og CSS får du meget bedre
respons i denne gruppe på dine eventuelle
problemer. De fleste bidragydere her har
glemt mere om frames end du sandsynligvis
har lært.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 01-08-08 10:19

On 1 Aug., 17:41, "Philip Nunnegaard" <nunnenos...@hitsurf.dk> wrote:

> [...]

Du skal selvfølgelig droppe alt hvad der hedder frames og eksempelvis
bruge ASP til at sætte sidedr smmen med i stedet.

> Det er en af grundene til at de fleste er gået bort fra frames (herunder
> iframes).

Der er en chance for, at sider med iframes i fremtiden vil blive
betragtet som en sikkerhedsrisiko. Fordi en ondsindet "hacker" med
injections kan foregive for en uskyldig bruger, at denne er på en
trusted site, mens man i virkeligheden kommunikerer med f.eks. malware
JS på et skummelt websted.

Selv slår jeg altid frames fra, når jeg surfer på ikke-kendte sider,
og jeg stoler ikke på sider med frames overhovedet. De ryger igennem
en link-checker først, hvis det er. Også danske sider, for
hjemmesideejeren er som regel uvidende om injections.

Google - og andre søgemaskiner - har selv problemer med at finde og
sortere fra de potentielt farlige sider. Og når iframes ikke er
sikkert, kan jeg godt forestille mig, det til sidst vil ryge nederst i
hierakiet til fordel for mere sikre (korrekt kodede?) sider. Jeg kan
ikke se, andet end det må være en naturlig konsekvens. Baseret på
bl.a. at man allerede nu kan blive banned fra søgemaskinen, hvis man
linker til sider med malware (nok mest kendt som blocking via referrer
spam i ens statistik).

Selvfølgelig så bare min mening;)

http://en.wikipedia.org/wiki/IFrame

MVH