mysql_list_table
Fra : Ko & Kylling - http:~

Dato : 21-07-01 09:53

Hvordan får man vist en hel tabel i en database??

Fra : Ko & Kylling - http:~

Dato : 21-07-01 10:06

Kan man ikke også få vist en oversigt over alle tabeller i en database??

Fra : Hauge

Dato : 21-07-01 11:01

Hejsa

"Ko & Kylling - http://knoesen.adsl.dk/thebeat.dk" <clark@cool.dk> wrote in
message news:9jbgqp$gbt$1@news.cybercity.dk...
> Kan man ikke også få vist en oversigt over alle tabeller i en database??

Prøv programmet MySQL-Front fra adressen :
http://www.anse.de/

Den kan en hulens masse, den viser også hvad der sendes til MySQL for at
vise/gøre de ting du beder om, også det du gerne vil have den til, som du jo
så bare kan lade dig inspirere af.

Mvh Hauge

Fra : Ko & Kylling - http:~

Dato : 21-07-01 12:00

> [...]
> vise/gøre de ting du beder om, også det du gerne vil have den til, som du
Du skal have mange tak..!! :)

Fra : Ko & Kylling - http:~

Dato : 21-07-01 12:33

Men jeg kunne nu stadig godt tænke mig hvis der var en syntax der kunne vise
alle tabeller i en database og en som kunne vise alt indhold i en tabel...!!

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-07-01 14:38

"Ko & Kylling - http://knoesen.adsl.dk/thebeat.dk" <clark@cool.dk> writes:

> Men jeg kunne nu stadig godt tænke mig hvis der var en syntax der kunne vise
> alle tabeller i en database og en som kunne vise alt indhold i en tabel...!!

Peter har svaret at du kan bruge 'show tables' for at se tabellerne.
Du kan bruge 'select * from tabelnavn' for at vælge alt indholdet af
en tabel. Dit spørgsmål har i øvrigt intet med PHP at gøre, og hører
faktisk hjemme i news:dk.edb.database, hvor du sikkert også kunne have
fået bedre hjælp.

--
Jacob
If at first you don't succeed destroy all evidence that you ever

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-07-01 13:52

"Ko & Kylling - http://knoesen.adsl.dk/thebeat.dk" <clark@cool.dk> wrote in
message news:9jbg30$faf$1@news.cybercity.dk...
> Hvordan får man vist en hel tabel i en database??

Her er eksemplet fra manualen ( http://php.net/mysql ).
Jeg har ændret en while-løkke til en foreach-løkke, men ellers er det
copy-paste:

<?php
$link = mysql_connect("mysql_host", "mysql_login", "mysql_password")
or die ("Could not connect");
print ("Connected successfully");
mysql_select_db ("my_database")
or die ("Could not select database");

$query = "SELECT * FROM my_table";
$result = mysql_query ($query)
or die ("Query failed");

// printing HTML result

print "<table>\n";
while($line = mysql_fetch_array($result)){
print "\t<tr>\n";
foreach($line as $col_name=>$col_value) {
print "\t\t<td>$col_value</td>\n";
}
print "\t</tr>\n";
}