Janet Jackson
Fra : soekija@teliamail.dk

Dato : 21-07-01 09:19

De sidste tre sange hun har haft på mtv er fuldstændig stjålne -men det er
vist ikke covers.. Fremgår det af plade-coveret, at der er 'lånt' eller
foregiver hun at det er hjemmelavet??

Er der i øvrigt nogle der kan hjælpe mig, jeg kan ikke helt huske hvad de
hedder, dem hvorfra hun stjæler (burde det ikke stå sammen med titlen på
sangen, når mtv spiller den?)
- den sang, hvor der er samplet fra Joni Mitchell er melodien i verset fra
en sang, der vist hedder "feel so high".
- "All for you" er taget fra et 70'er band, hvor Luther Vandross synger
- Den melodi, som bliver spillet på en slags klokke i den helt nye video, er
også et sted fra, som jeg ikke kan huske, jeg kan kun huske melodien.

Hvem er de ægte kunstnere??

Vh Søren

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-07-01 10:46

<soekija@teliamail.dk
> - Den melodi, som bliver spillet på en slags klokke i den helt nye video, er
> også et sted fra, som jeg ikke kan huske, jeg kan kun huske melodien.

Det er da vist hendes egen. Et lille mix af rytmer fra hendes egne tidl.
hits, så vidt jeg ved.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-07-01 11:02

<soekija@teliamail.dk>
> De sidste tre sange hun har haft på mtv er fuldstændig stjålne -men det er
> vist ikke covers.. Fremgår det af plade-coveret, at der er 'lånt' eller
> foregiver hun at det er hjemmelavet??

Nu har tjekket mit pladecover (hvorfor købte jeg dog den plade,
så her yderligere svar):

> Er der i øvrigt nogle der kan hjælpe mig, jeg kan ikke helt huske hvad de
> hedder, dem hvorfra hun stjæler (burde det ikke stå sammen med titlen på
> sangen, når mtv spiller den?)

Det er vist lige at kræve lidt for meget, og det står der ikke ved alle
andre numre, der indeholder samples.

> - den sang, hvor der er samplet fra Joni Mitchell er melodien i verset fra
> en sang, der vist hedder "feel so high".

Der er en sang, der hedder Feels so right, men hverken for den eller andre
sange på "All for you" ser jeg nogen referencer til Joni Mitchell. For
"Someone to call my lover" står der dog: Contains replayed elements
from "Ventura Highway".

> - "All for you" er taget fra et 70'er band, hvor Luther Vandross synger

Fra coveret: Features a sample from "The Glow of Love", written by (...),
performed by Change.

> - Den melodi, som bliver spillet på en slags klokke i den helt nye video, er
> også et sted fra, som jeg ikke kan huske, jeg kan kun huske melodien.

- Når du skriver den helt nye video, mener du nok ikke All for you.
Så kan du se bort fra mit tidligere svar.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : soekija@teliamail.dk

Dato : 21-07-01 13:54

>Det er vist lige at kræve lidt for meget, og det står der ikke ved alle
>andre numre, der indeholder samples.

jeg kræver det heller ikke.. jeg synes bare det burde stå!

> [...]
>sange på "All for you" ser jeg nogen referencer til Joni Mitchell. For
>"Someone to call my lover" står der dog: Contains replayed elements

sangen er vist også fra den næstsidste plade.

>Fra coveret: Features a sample from "The Glow of Love", written by (...),
>performed by Change.

nå ja, tak

hilsen Søren

Fra : Peter G.

Dato : 21-07-01 15:40

<soekija@teliamail.dk> wrote in message

> sangen er vist også fra den næstsidste plade.

Det var sangen "Got 'Till It's Gone" (ellerderomkring) på "The Velvet Rope"
som indeholdt en sample af Joni Mitchell's "Big Yellow Taxi".

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"I Feel Like I'm Losing For Money, I Feel Like I'm Losing For Free,