Lysbilledshow på nettet
Fra : Henrik Münster

Dato : 26-07-08 01:17

Jeg ved ikke, om det er mig, der ikke kan se skoven for træer, men jeg
kan ikke finde ud af, hvordan jeg publicerer et lysbilleshow på nettet,
så andre kan se det i deres skærmskåner i nyere udgaver af Mac OS X.
Jeg plejer at lægge mine nyeste billeder på nettet på den måde.
Så kan mine forældre se dem som skærmskåner og følge lidt med i vores og
især børnebørnenes liv. Nu kan jeg bare ikke finde den funktion mere. Er
den forsvundet med MobileMe og nyeste iPhoto?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-07-08 10:35

> [...]
> især børnebørnenes liv. Nu kan jeg bare ikke finde den funktion mere. Er
> den forsvundet med MobileMe og nyeste iPhoto?

Nu har jeg forsket lidt i det. Det er funktionen .Mac-slides, jeg ikke
kan finde. I hjælpen til iPhoto står der noget om photocast, som kan
konverteres til web-galleri. Derimod kan man ikke oprettet et photocast.
Har jeg ret i, at det er det samme som .Mac-slides, og at det ikke
findes mere?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-07-08 10:39

> [...]
> konverteres til web-galleri. Derimod kan man ikke oprettet et photocast.
> Har jeg ret i, at det er det samme som .Mac-slides, og at det ikke

Og jeg bliver ved med at svare selv. Jeg var lidt træt, da jeg spurgte i
nat, men nu har jeg ledt lidt videre. Jeg fandt et dokument om det, så
det ser ud til, at .Mac-slides er nedlagt:

"Were any other .Mac features affected?
As part of the transition to MobileMe, some features were discontinued:
Web access to bookmarks (bookmark sync between your Macs and/or PCs is
still supported), iCards, .Mac slides, and support for Mac OS X 10.3
Panther sync."

<http://support.apple.com/kb/HT1932?locale=da_DK>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 26-07-08 10:54

> [...]
> Web access to bookmarks (bookmark sync between your Macs and/or PCs is
> still supported), iCards, .Mac slides, and support for Mac OS X 10.3

For år tilbage fandtes QuickTimeBroadcasting - måske kan den klare
opgaven?

M.

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 26-07-08 13:02

On Sat, 26 Jul 2008 11:38:50 +0200, <Henrik Münster> wrote:
> Og jeg bliver ved med at svare selv. Jeg var lidt træt, da jeg spurgte i
> nat, men nu har jeg ledt lidt videre. Jeg fandt et dokument om det, så
> det ser ud til, at .Mac-slides er nedlagt:

forutsatt at de andre 'ofrene' bruker mac, så finnes det vel en mobileme
and rss under screensaver.

(ikke at jeg vet hvordan .Mac slides fungerte før).

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-07-08 13:19

Tor Einar Samdahl wrote:

> forutsatt at de andre 'ofrene' bruker mac, så finnes det vel en mobileme
> and rss under screensaver.

Smart - ser ud til, at Henriks søn havde en hyggelig konfirmation(?!) ;)

MobileMe-delen kan jeg godt få til at virke, men RSS-delen vil ikke
rigtig virke. Har nogen et eksempel på et RSS feed der virker? Jeg har
prøvet at tilføje en Flickr pool, men får bare at vide, at feedet ikke
indeholder nogen billeder.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 26-07-08 14:54

On Sat, 26 Jul 2008 14:19:05 +0200, <Peter Farsinsen> wrote:

> [...]
> rigtig virke. Har nogen et eksempel på et RSS feed der virker? Jeg har
> prøvet at tilføje en Flickr pool, men får bare at vide, at feedet ikke

http://api.flickr.com/services/feeds/photos_public.gne?id=51035555243@N01&lang=en-us&format=rss_200

denne fungerte f.eks, men var ikke akkurat god oppløsning på bildene. Så
litt mer forskning må kanskje til.