PageMaker, stikordsregister
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 21-07-01 08:56

Jeg prøver igen med en ubesvaret forespørgsel, der ser ud, som om den er
forsvundet fra listen. Jeg kan ihvertfald ikke genfinde den.

Hvis der ikke er nogen, der kan hjælpe, vil jeg gerne have et godt tip
til, hvordan man nemmest får hjælp til Adobe-spørgsmål af denne art.

Det drejer sig om, at jeg er ved at lægge sidste hånd på et 60-siders
PageMaker-dokument, hvor jeg har lagt ord i et stikordsregister, der
bliver på ca. 4 sider.
PageMaker er version 6.52 DK. Alle afsnit er formateret til dansk, også
registerafsnit.
Alligevel sorteres Æ, Ø, Å ikke ud for sig. (Det har Adobe ellers kunnet
i den danske PM-manual). Jeg kunne selvfølge godt overkomme at flytte de
få stikord manuelt. Men jeg skal bagefter oprette en pdf.-version, hvor
stikordene skal være klikfølsomme.
Jeg formoder, at det afgørende er de små trekanter, der kan ses i
teksteditoren. Men de følger ikke med, når man kopierer tekst. Og jeg
ikke se nogen steder, hvordan man kan skrive dem ind igen. Der står
noget om det i manualen på s. 255, men ikke fyldestgørende.

Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 23-07-01 09:11

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
> ikke se nogen steder, hvordan man kan skrive dem ind igen. Der står
> noget om det i manualen på s. 255, men ikke fyldestgørende.

Der er åbenbart ikke nogen hjemme, der har forstand på det, som jeg har
spurgt om. Derfor fandt jeg selv frem til support-nummeret for at
konstatere, at supporteren heller ikke havde noget svar på rede hånd.
Han foreslog, at jeg måske havde brugt en skrift, der ikke forstod dansk
alfabetisering. Eftersom jeg havde brugt Palationo, burde det ikke være
et problem. Og det hjalp heller ikke at skifte til Times.
Så meget er den forjættede altså værd.
Men jeg fik da i forbifarten den overraskende nyhed, at PageMaker 7.0 er
en realitet, og DK-udgaven er på trapperne.
--
Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 23-07-01 09:14

> [...]

> Men jeg fik da i forbifarten den overraskende nyhed, at PageMaker 7.0 er
> en realitet, og DK-udgaven er på trapperne.

Der skulle have stået "den forjættede support"
--
Ove Steen Smidt