Københavns Stadsarkiv.
Fra : Inger Lise Holmstrup~

Dato : 27-07-08 10:55

Hej.

Er her nogen som kan fortælle mig hvilket område København Stadsarkiv
dækker?
Hvilket område dækker deres "dødeblade"?

Hilsen
Inger Lise

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 29-07-08 08:26

"Inger Lise Holmstrup Christiansen" <ilf58@nakskovnet.dk> skrev i en
meddelelse news:488c460e$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej.
>
> Er her nogen som kan fortælle mig hvilket område København Stadsarkiv
> dækker?

Københavns Kommune.
Men: Rundt om kring i lokalområderne ligger ofte små lokalarkiver, f. ex.
Nørrebro, Husum / Brønshøj, Vanløse, for at nævne nogle få stykker, som
varetager de lokale interesser, hos dem har vi fundet viden og "små
guldklumper".

> Hvilket område dækker deres "dødeblade"?

Københavns Kommune, men spørg når du kommer frem, det er lidt kringlet at
blive klog på hvordan )
Når du har fundet melodien, er det ikke svært.
Flemming Svendsen

Fra : Inger Lise Holmstrup~

Dato : 29-07-08 20:48

Jeg takker for svaret og prøver mig frem når jeg skal derind. Jeg ved at de
lokalhistoriske arkiver kan være en guldgrube. Jeg arbejder selv på et.

Hilsen
Inger Lise

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 30-07-08 15:15

"Inger Lise Holmstrup Christiansen" skrev bl.a " Hvilket område dækker deres
"dødeblade"?

Man behøver faktisk ikke at gå på Kbhs stadsarkiv for at finde oplysningerne
i dødebladene.
Børge Fogsgaard har indtastet dem alle og lagt dem ud på sin hjemmeside
http://www.fogsgaard.org/
Mvh
Svend-Erik

Fra : Inger Lise Holmstrup~

Dato : 31-07-08 05:16

Tak, for oplysningen.Ja, jeg kender godt til den side og bruger den meget.
Men jeg har hørt at de har registre til døde længere op i tiden og desuden
skal jeg finde nogle borgerlige vielser. Derfor er jeg nød til at skal
derind.

Hilsen
Inger Lise