Udstilling??
Fra : Trine

Dato : 21-07-01 07:22

Hej alle

Hvornår er der udstilling på Sjælland?? og hvem af jer opdrættere skal med??
Har aldrig været til sådan noget, og nu skal lysten styres *gg*

God morgen til alle
/Trine

Fra : Nina

Dato : 21-07-01 09:02

Der er udstilling i Tåstrup d. 12 august.
Se sted og tidspunkt på www.darak.dk
Jeg møder op med 1 stk Jar Jar Binks
--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Camilla Scharff

Dato : 21-07-01 11:23

Og i Tåstrup kommer jeg med Gilbert

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Nina <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9jbcul$k30$1@sunsite.dk...

Fra : Trine

Dato : 22-07-01 10:35

Hej Camilla

Jeg har lige været inde for at kigge hvem Gilbert er....ååhh endnu et bur
der skal gramses-nusses-pilles i....

Skulle hilse fra Luna og sige at han er rigtig mumse-lækker ...sikke en
godte

/Trine og Luna der ikke er færdig med at savle ....

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-07-01 17:07

d. 22/07/01 11:35 skrev Trine på musen@kirstein.dk i artiklen
9je69g$1j49$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> godte
>
> /Trine og Luna der ikke er færdig med at savle ....

Han var i hvertfald noget af det kæreste da han var - hvad - en stor
killing? Vi var til kattemøde hos Camilla sidste år og han anbragte sig i
min favn med hovedet under min hage, så han kunne "skure" mig på halsen med
sin lille lyserøde skurebørste. Da tabte jeg også hjertet - han var bare
_så_sød_! Og det er han sikkert stadig
Desværre er jeg på arbejde den 12 august - I må hygge jer alle sammen...
--
Mange hilsner fra Ann R

Fra : Trine

Dato : 23-07-01 09:07

Æv det kunne ellers have været hyggeligt hvis du også skulle derud

/Trine

Fra : Trine

Dato : 21-07-01 21:18

Åååhh nej...ikke Jar Jar Binks Så pas på at han ikke lige pludselig er
forsvundet...jeg tror at jeg har været inde på din hjemmeside en mill
gange...og er fuldstændig skudt i ham og Double-O-Seven *fnis* Hvis du
opdager en ung dame der ikke kan holde sig fra de to herrer....ja så er det
formentlig mig

Der stod ikke hvornår der er åbent for publikum?? Og hvad koster det?? Er
der nogle uskrevne regler, man som nybegynder-publikum skal overholde??

/Trine

Fra : Nina

Dato : 21-07-01 21:31

Hej Trine (og jer andre selvfølgelig)

Tak for din ros af mine missere. Hvis du skal "overgramse" min kat, kan du
så måske vente til dommeren er færdig så han ikke bliver fedtet?
(skrald griner, for du er naturligvis velkommen til at pille)
Jeg har et "par" Jar' Jar'ere mere... bare i en mindre størrelse og med
andet "betræk". Har du kigget på siden fornyligt? (den er opdateret i
mandags)

Åbningstid for publikum er 10-19. Det plejer at koste ca 30 kroner.
Formiddagen er jo altid hektisk pga bedømmelserne. Om eftermiddagen er der
mere ro og dem der er nomineret til Best in show kommer på scenen. Så hvis
jeg var tilskurer ville jeg komme om eftermiddagen (13-14 tiden)
Af uskrevne regler ... tja, egentlig ikke, men jeg bryder mig nu ikke om at
folk går rundt og kommenterer hvor lidt de synes om nogle af racerne. Og jeg
mener nu også at det er dommeren der beslutter hvem der er de bedste, så
store udbrud fra et "skuffet" publikum høre ikke hjemme. Det er bare min
mening, andre har måske en anden??

Hiv lige fat i mig på udstillingen, så vi kan hilse på hinanden. God
fornøjelse
--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Nina

Dato : 21-07-01 21:44

Forresten glemte at skrive:
Det koster normalt 10 kr at købe et katalog over alle kattene og deres
kat-nummer.
Men den 10'er er givet godt ud, for kattene har jo kun et nummer på buret,
så man aner ikke hvem der er hvad og hvordan. Det kan man se i kataloget.

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Trine

Dato : 22-07-01 10:21

> [...]
> så måske vente til dommeren er færdig så han ikke bliver fedtet?
> (skrald griner, for du er naturligvis velkommen til at pille)

Thi hi....jeg skal prøve at holde labberne i ro

> Jeg har et "par" Jar' Jar'ere mere... bare i en mindre størrelse og med
> andet "betræk". Har du kigget på siden fornyligt? (den er opdateret i
> mandags)

Jeg har netop lige været inde...og de er alle dybt bedårende !! Lige til at
putte i lommen og tage med hjem *griner*

> [...]
hvis
> jeg var tilskurer ville jeg komme om eftermiddagen (13-14 tiden)

Så tror jeg at jeg kommer deromkring....

> [...]
> mener nu også at det er dommeren der beslutter hvem der er de bedste, så
> store udbrud fra et "skuffet" publikum høre ikke hjemme. Det er bare min

Det var nu noget jeg_aldrig_ kunne finde på!! Jeg synes at alle katte er
smukke og charmerende på deres egen måde *ss*
Jeg kender det fra mine egne...Luna er temmelig smuk (sådan Whiskas-katte
farvet *gg*, det var den eneste beskrivelse jeg lige kunne komme på, da jeg
ikke kan finde ud af de der farvebetegnelser endnu....)
Hver gang jeg skal vise mine misser frem...så er det altid Luna der bliver
kommenteret, for Emil er jo "bare" en sort-hvid kat.....det kan godt give et
lille stik i mit hjerte....for i mine øjne er de begge lige smukke!! Emil er
bare smuk på sin helt egen måde.....

> Hiv lige fat i mig på udstillingen, så vi kan hilse på hinanden. God
> fornøjelse

Det skal jeg nok!! og tak i lige måde....

/Trine

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 22-07-01 10:18

> [...]
> Jeg har et "par" Jar' Jar'ere mere... bare i en mindre størrelse og med
> andet "betræk". Har du kigget på siden fornyligt? (den er opdateret i

Hej Nina
Ååhhhhhhh ja jeg har været på din side for nyligt...... og er faldet
pladask for Coco.
Bare jeg da havde de bobs, hvor der stod Coco på *suk* så havde du en køber
hængende. *S*

Hilsen
Joan

Fra : Nina

Dato : 22-07-01 15:01

Jeres begejstring fik mig såmænd lige til at snuppe en masse nye billeder og
opdatere min hjemmeside... så nu er der noget nyt i kan kigge på
Billederne er taget i dag, hvor de er 8 uger gamle og HELT VILDE!!!!!

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 22-07-01 19:05

*suuuuuuuuuuuuuuuk*
De billeder gjorde ikke begejstringen mindre

Hilsen
Joan

Fra : Helle Andersen

Dato : 22-07-01 23:15

"Nina" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse news:9jemav$i15$1@sunsite.dk...
> Jeres begejstring fik mig såmænd lige til at snuppe en masse nye billeder og
> opdatere min hjemmeside... så nu er der noget nyt i kan kigge på
> Billederne er taget i dag, hvor de er 8 uger gamle og HELT VILDE!!!!!

Hvor er de lækre Specielt billedet, hvor de
næsten alle sammen ligger i hængekøjen i
klatretræet. Jeg synes godt nok, at de er vældig
store i forhold til mine små aby-killinger Min
favorit er "Miss Mælkeskæg" - hun er meget smuk.

Jeg har også opdateret min killingeside med nye billeder.

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Nina

Dato : 23-07-01 08:46

> Hvor er de lækre Specielt billedet, hvor de
> næsten alle sammen ligger i hængekøjen i
> klatretræet.
Der er 2 billeder med dem alle sammen på. Hvis du kigger på det sidste er
det faktisk ret sjovt, man kan nemlig kun tælle 6 killinger. Der er 7......
hvis man kigger rigtig godt efter lige i midten

Jeg synes godt nok, at de er vældig
> store i forhold til mine små aby-killinger Min
> favorit er "Miss Mælkeskæg" - hun er meget smuk.

Der er jo også stor forskel på MCO og ABY i størrelsen.

> Jeg har også opdateret min killingeside med nye billeder.
Ov, der må jeg ind og kigge.
Hilsen Nina

Fra : Nina

Dato : 23-07-01 10:34

> Der er jo også stor forskel på MCO og ABY i størrelsen.
> ... undskyld men det er ABy'ere ikke?

Hilsen Nina

Fra : Nina

Dato : 23-07-01 10:44

I kommer til at give mig en forklaring. Hvad er forskellen ABY/SOM...
burmilla?
Jeg har slet ikke styr på de racer
(og så har jeg vist fået skrevet noget forkert i din gæstebog, Helle

Hilsen Nina

Fra : Helle Andersen

Dato : 23-07-01 12:31

"Nina" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse news:9jgrkq$ld2$1@sunsite.dk...
> [...]
> burmilla?
> Jeg har slet ikke styr på de racer
> (og så har jeg vist fået skrevet noget forkert i din gæstebog, Helle

Killingerne er aby'er eller rettere sagt aby-
varianter, da deres far er somali. Aby'er og
somalier er principielt samme race - den eneste
forskel er, at somalien er semilanghår. Derfor må
man også godt f.eks. bruge aby'er i somaliopdræt
uden at det er en fy-ting, som det ellers som regel
forholder sig med raceblandinger.

Burmillaen er helt anderledes og på ingen måde
beslægtet med aby/somali. Burmillaen er i sin tid
opstået som en blanding mellem burmeser og
chinchillaperser, men er i dag renavlet.

--
Hilsen Helle
People that hate cats will come back as mice in

Fra : Nina

Dato : 23-07-01 13:32

Pyhhaa så skrev jeg ikke helt galt i gæstebogen
Tak for din forklaring. Det virker sjovt at man så balnder de 2. Jeg antager
at der så kommer både kort og langhårede killinger i samme kuld eller?
Korthårsgenet er vel dominant?
Kan man risikere at få nogle der er lige midt imellem altså ikke
semilanghåret og heller ikke korthåret?

Hilsen Nina

Fra : Helle Andersen

Dato : 23-07-01 13:53

"Nina" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse news:9jh5gu$erd$1@sunsite.dk...
> Pyhhaa så skrev jeg ikke helt galt i gæstebogen
> Tak for din forklaring. Det virker sjovt at man så balnder de 2.

Det er en stor fordel for somaliopdrættere, da de
har langt større mulighed for at lave pæne
somalier, når de også kan bruge aby'erne og
desuden har lettere ved at benytte ubeslægtede
linier.

Jeg antager
> at der så kommer både kort og langhårede killinger i samme kuld eller?
> Korthårsgenet er vel dominant?

Korthårsgenet er dominant, dvs. at begge forældre
skal være bærere af langhår eller den ene skal
være somali og den anden skal være bærer. Men
det går jo ikke altid som præsten prædiker og vi
havde satset på en enkelt eller to somalier i kuldet,
da Eika er halvt somali og faderen, Dizzy, er
fuldblod somali, men killingerne ville altså hellere
være korthårede

> Kan man risikere at få nogle der er lige midt imellem altså ikke
> semilanghåret og heller ikke korthåret?

Ikke rigtigt, men nogle aby-varianter har tendens til
at have en lille smule længere pels på maven -
andre er helt kortklippede Jeg har en af hver
slags.
--
Hilsen Helle
I have studied many philosophers and many cats.

Fra : Trine

Dato : 23-07-01 09:02

De er helt kanone Sikke nogle frækkerter

Holder du ikke snart åbent hus, så man kan komme og gramse på dem ???????
og selvfølgelig se Jar Jar Binks og Double-O-Seven live.....))

/Trine
Double-O-Seven

sutte

Fra : Nina

Dato : 23-07-01 09:08

> Holder du ikke snart åbent hus, så man kan komme og gramse på dem ???????

Tjaaa det havde jeg jo ikke lige overvejet, men du/i er da velkomne til at
komme. Plejer i ikke at holde kattetræf engang i mellem? Måske jeg skulle
lægge have til en grill-hygger? Var det en ide?

Hilsen Nina

Fra : Trine

Dato : 23-07-01 10:02

Ja for dælen da...jeg er selskreven

/Trine

Fra : Grit Wessel

Dato : 21-07-01 22:18

> Er der nogle uskrevne regler, man som nybegynder-publikum skal overholde??

Ja, der er flere:
Gå til side for folk, der bærer på en kat - Folk, der bærer sin kat til og
fra bedømmelse, har førsteret til at komme forbi efter min mening, og så må
andre (publikum og udstillere uden katte i favnen) gå forbi bagefter.
Lad være med at røre ved kattene uden at have fået lov. Spørg i stedet for
ejeren om lov til at kæle med katten(e) - jeg har aldrig hørt nogen sige
nej.
Og som Nina også skriver: lad være med at gå rundt og sige "Neeej, hvor er
den grim", "Hi hi, prøv og se hvor dum den der ser ud" o.s.v.

Men ellers, hvis der er noget du gerne vil vide, så spørg folk. Jeg tror, at
de fleste vil være lykkelige for at fortælle om deres katte - undtagen når
deres kat skal bedømmes om 2 min og de derfor er stressede - så spørg nogen
andre, eller kom tilbage lidt senere.

MVH Grit - der kommer i Tåstrup, men uden kat

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 21-07-01 22:14

Trine skrev i meddelelsen <9jb6j3$2bj$1@news.cybercity.dk>...
> Hej alle

Hej Trine!

>Hvornår er der udstilling på Sjælland??

Som andre har svaret: den 12 august, Tåstrup Idræts Haller

>og hvem af jer opdrættere skal med??

Nu er jeg ganske vist ikke opdrætter, men jeg skal med med mine to misser:
En huskat og en europé - for folk skal naturligvis have mulighed for at se,
at de er de bedste i verden
Det er første gang vi er med, så jer, der er erfarne, er velkomne til at
komme forbi og give gode råd (og selvfølgelig er I også velkomne til at rose
Leo og Herbert i skyhøje toner ). Vi har i forvejen allieret os med et
par af min kærestes venner, som har prøvet at udstille før, og af hvis mor
vi har lånt burgardiner m.m.

>Har aldrig været til sådan noget, og nu skal lysten styres *gg*

Du er også velkommen til at kigge forbi vores bur

>God morgen til alle
>/Trine

Vi ses!

Hilsen Birgitte

P.S.: Når jeg taler så rosende om mine katte, så er det altså ikke fordi jeg
forventer, de vinder en masse - men _jeg_ synes, de er de dejligste katte
(som enhver anden katteejer ... ups, -oppasser)!

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 21-07-01 23:05

Øh, forøvrigt... nu vi snakker om uskrevne regler... er der så nogen for
udstillere? For det er første gang for mig og min kæreste og vores to
misser, såehh...?

Hilsen Birgitte

Fra : Camilla Scharff

Dato : 22-07-01 01:22

Hej Birgitte

Regler og regler... Altså, du skal - når du er kommet i orden om morgenen -
finde din/e dommer/e, og kigge lidt på, hvor mange katte de mon har før din
skal op (huskattene er i øvrigt som regel enten de første eller de
sidste...), og så løbende have check på, om det er ved at være din tur. Det
kan nemlig være ret irriterende at stå og vente på en udstiller, som
overhovedet ikke holder øje med noget - og jo, selvfølgelig bliver der båret
over med nye udstillere (man skal jo lige lære systemet at kende først), men
det er nu ofte de samme personer, der gang på gang "glemmer" at holde øje,
og så bare forlader sig på andre udstilleres velvilje, når den pågældendes
kat skal til bedømmelse - og sådan nogle bliver man ret hurtigt irriterede
over...
Og lad være med at gå i panik, hvis kattene skal op til bedømmelse hos hver
sin dommer samtidig - det sker ind i mellem... - så kan du enten bede en
anden udstiller om at tage den ene kat op, eller sige til dommeren/stewarden
(den person, som hjælper dommeren) at du lige bliver forsinket - evt. vil
stewarden så præsentere katten for dommeren i stedet.
Og hvis der så er noget, som du er i tvivl om - så bare spørg! De fleste
udstillere kan udmærket godt huske, hvordan det var at stå dér første gang
selv og hjælper gerne nye udstillere (dog er nogle mere uvillige end
andre...).

Men vi ses jo måske i Tåstrup (grunden til at jeg skriver måske er, at jeg
altid synes at jeg har så travlt på udstillingerne, så jeg får faktisk
sjældent talt med alle de mennesker jeg gerne vil...)

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Birgitte Krogh <birgitte.krogh@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:xMm67.184$FO2.16457@news.get2net.dk...

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 22-07-01 17:33

Hej Camilla!

Tak for svaret.
Så ses vi...måske .
Hilsen
Birgitte

Fra : Lene

Dato : 22-07-01 10:01

Hej Trine...

Nu er jeg ikke opdrætter, men jeg kommer alligevel med mine 2 norske skovkatte.
Jeg håber, at vi ses :- )

Venlig hilsen Lene

Fra : Trine

Dato : 22-07-01 10:32

Hej Lene

Hvad hedder dine misser?? Så kommer jeg da selvfølgelig forbi og beundrer

/Trine

Fra : Lene

Dato : 22-07-01 14:22

Hejsa : -)

De hedder Europa´s Dukke Nana ( til daglig Zia ) og Europa´s Nummer Dreng, som
til daglig hedder Felix : -) Han er lige fyldt 4 måneder i fredags : -)
Du kommer hen og siger hej, ik ?
Mange hilsner fra Lene

Fra : Trine

Dato : 23-07-01 07:52