MS Windows
briani 27239
Slette en nøgle i registreringsdatabasen
Fra : Hans-Jørgen

Dato : 24-07-08 20:38

Hej.

Et underligt problem - læs blot.
Normalt har jeg ikke haft bøvl med at slette eller rette en nøgle i
registreringsdatabasen.
Ligeså har der ikke været problemer med at oprette en ny strengværdi eller
redigere i en bestående.
-
Men se, nu har jeg pludselig et sted, hvor jeg netop ikke kan udføre nogen
af delene.
Forsøger jeg at rette i den bestående strengværdi, kommer meddelelsen - "Kan
ikke redigeres - fejl ved læsning af værdiens indhold"
Og værdien er ikke defineret.
Ved sletning af den pågældende nøgle, skrives der: "-- kan ikke slettes, der
opstået en fejl under sletning af nøglen".

Hvad er det for noget. Fejlen blev opdaget, da jeg vil "afinstallere" en
trialversion af et videoredigeringsprogram, idet programmets
"uninstall" fremkom med en fejl, der refererede til den pågældende nøgle.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-07-08 00:41

Hej Hans-Jørgen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Ved sletning af den pågældende nøgle, skrives der: "-- kan ikke
> slettes, der opstået en fejl under sletning af nøglen".

Jeg ved ikke, hvad det skyldes, men har siden seneste opdatering af
Adobes Flash haft samme problem. Nøglen (hos mig) peger på fil, der
ikke eksisterer. Men at slette nøglen nægtes pure.

Det er selvfølgelig mest en skønhedsfejl, men irriterende.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : JBJ

Dato : 25-07-08 09:50

"Hans-Jørgen" <sindholt@paradis.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> trialversion af et videoredigeringsprogram, idet programmets
> "uninstall" fremkom med en fejl, der refererede til den pågældende nøgle.

Vista? Har samme problem:(

JBJ

Fra : news.tele.dk

Dato : 25-07-08 09:55

"JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev i meddelelsen

> Vista? Har samme problem:(
>
> --
>
> Mvh
>
> JBJ

Næh, det er nu godt nok i Windows XP Home.

-
Med venlig hilsen
Hans-Jørgen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 25-07-08 12:08

"Hans-Jørgen" <sindholt@paradis.dk> wrote in

> [...]
> en trialversion af et videoredigeringsprogram, idet programmets
> "uninstall" fremkom med en fejl, der refererede til den pågældende

Prøv med RegCleaner
http://www.worldstart.com/weekly-download/archives/reg-cleaner4.3.htm

Den har jeg fjernet en masse smuds med i registeringsdatabasen at
jeg ikke længere havde behov for.

--
Henrik Laursen