MS Windows
briani 27239
XP looper mange gange før opstart
Fra : Andersen [3650]

Dato : 17-07-08 13:49

Efter at have læst John indlæg (og svarene) prøver jeg igen,
for jeg er ved at få knopper over vores maskiners opførsel.
Vi har (konen og jeg) hver en maskine der er bygget af ens
komponenter og som fejler på samme måde.
Da det er Intel maskiner er intelppm løsningen jo udelukket.
Men jeg har bemærket at ved opstart kommer man til et
punkt hvor "XP logo" med den løbende bar forneden lige
blinker en gang for så at vende tilbage og så der efterfølgende
vise velkommen teksten. Der i blinket mellem de 2 gange
"XP logo" knækker filmen. Hører jeg en "klik" lyd fra HDD
så går maskinen i sort og skal rebootes. Kommer der alm.
læse lyde fra HDD så er den god nok.
Det må være noget der indlæses lige i det øjeblik der får
maskinerne til at crashe. Men hvad. Og hvorfor ikke altid.
Uanset om man resetter eller slukker og tænder igen, så er
antallet af gange der skal til forskelligt fra gang til gang.
Alle løsningsforslag modtage med tak.

Fra : Blur T

Dato : 17-07-08 16:08

Hej,
Jeg har tidligere oplevet det samme med min puter. Min løsning var at tage
et backup af vigtige filer første, slukke og åbne den for at tjekke alle
hardwares (kabler, dreve og fl. om de skulle være i orden) og til sidste
installere en hel frisk XP.
Efter alle ønsket programmer installeret, brugte jeg Tune-Up Utilities 2008
og rette alle mulige fejler i systemet (jeg bruger dette program stadig og
kører 1-click maintance en gang om ugen)

Håber, at dette ville hjælpe dig :)

Mvh,
Blur

Fra : Andersen [3650]

Dato : 17-07-08 17:10

"Blur T" <ghettoftwSP@Mgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2008 og rette alle mulige fejler i systemet (jeg bruger dette program
> stadig og kører 1-click maintance en gang om ugen)

Det kan jo være at jeg bliver nødt til at være så drastisk.
Jeg håber dog at finde en nem lille løsning som blot indebærer
en opdatering af en driver el.l.