MS Windows
briani 27239
XP genstarter om og om igen efter update
Fra : Ukendt

Dato : 17-07-08 12:13

Hej

Min Windows XP (original XP) hentede et par updates fra Microsoft for
nogen dage siden. Efter installringen af disse ville den genstarte og
det fik den så lov til, men nu kan den pludselig ikke hente XP ind
mere. Hver gang at den står med XP logo skærmen så genstarter den
pludselig midt i det hele og det kan den så blive ved med.

Den kan godt starte op i fejlsikret tilstand

Har I nogen forslag til en løsning ?

mvh John

Fra : Knud Erik

Dato : 17-07-08 12:37

<John> skrev i en meddelelse
> [...]
> pludselig midt i det hele og det kan den så blive ved med.
>
> Den kan godt starte op i fejlsikret tilstand

Hej
Hvad med at prøve om en systemgendannelse kan klare det.
Vælg "Fejlsikret tilstand med kommandoprompt" og indtast
følgende for at åbne systemgendannelse.
%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

Knud Erik

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-08 13:54

Det vil jeg da prøve. Tak

mvh John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-07-08 16:34

John skrev:

> Det vil jeg da prøve. Tak

Hvis det ikke virker, så start i fejlsikret tilstand og vælg
Deaktiver automatisk genstart ved systemfejl. Genstart så
computeren. Nu vil den ikke genstarte ved en fejl, i stedet
får du vist en blå skærm med en fejlmeddelelse, der kan
hjælpe med at finde problemet.

Du kan evt. skrive fejlmeddelelsen herinde. Det interessante
er en evt. tekst, hvor ordene er adskilt med "_", fx
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Og så selve stopkoden, fx STOP
0x0000000a.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
35 tips & tricks til Internet Explorer.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 17-07-08 13:14

On Thu, 17 Jul 2008 13:12:53 +0200, John wrote:

> [...]
>pludselig midt i det hele og det kan den så blive ved med.
>
>Den kan godt starte op i fejlsikret tilstand

Kan det have noget ned dette at gøre?

http://www.computerworld.dk/art/45746?a=rss&i=0

--
Venlig hilsen fra
Gert

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-08 13:54

On Thu, 17 Jul 2008 14:13:41 +0200, Gert Søgaard Jensen
<gert@soegaard.mail.dANMARk> wrote:

>Kan det have noget ned dette at gøre?
>
>http://www.computerworld.dk/art/45746?a=rss&i=0

Tak for tippet, men jeg tvivler. Maskinen er ikke AMD baseret.
Det er en Intel Core 2 Duo 6850 der sidder i den.

Men tak alligevel

mvh John